Η ευρωκορβέτα όπως σχηματικά αποκαλείται η Ευρωπαική Κορβέτα Περιπολίας ή European Patrol Corvette (EPC) αυξάνει τα μέλη του καθώς πλέον εντάχθηκε και η Πορτογαλία.

Έτσι εκτός των Γαλλία, Ιταλία, Ελλάδα και Ισπανία με την Πορτογαλία τα μέλη αυξάνονται και το ίδιο και η πίεση στην ΕΕ για αυξημένες πιστώσεις. 

Κάτω από την ευρωπαική προσπάθεια του προγράμματος PESCO και υπό την τεχνική “ηγεσία” της Ιταλίας κάθε χώρα θα ναυπηγήσει αριθμό σκαφών που θα έχουν τόσο κοινά συστήματα όσο όμως και συστήματα που κάθε χώρα θα θέλει να τοποθετηθούν ώστε να καλύψει τις διάφορες ανάγκες.

Η Γαλλία σχεδιάζει την ναυπήγηση 6 σκαφών με τα πρώτα σκάφη να εντάσσονται το 2030 ενώ από την ιταλική πλευρά ο αριθμός αυξάνει στα 8 σκάφη και πρώτο σκάφος σε υπηρεσία το 2037.

Η Ισπανία ενδιαφέρεται για 6 σκάφη ενώ η Πορτογαλία 4.

Τέλος η χώρα μας αν και δεν έχει εκφράσει αριθμό πλοίων καθώς όλα θα κριθούν και στο επίπεδο φρεγατών που θα αγοραστούν εντούτοις έχει εκφράσει την θέλησή της ώστε τα τυχόν ελληνικά σκάφη να είναι στην έκδοση μάχης με επιπλέον συστήματα VLS και ενισχυμένο προωστικό σύστημα για επίτευξη μεγαλύτερης τελικής (αναφορές για σύστημα CODAD για ταχύτητα 28 κόμβων).

Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, η νέα ευρωπαϊκή Κορβέτα θα αναπτυχθεί σε τουλάχιστον τρεις κύριες εκδόσεις:

Α. Η έκδοση για αποστολές ναυτικής περιπολίας που στοχεύει να ικανοποιήσει τις ιταλικές και ισπανικές απαιτήσεις

Β. Η έκδοση μεγάλης εμβέλειας για τη Γαλλία, η οποία επιζητά και μεγάλη ταχύτητα του πλοίου

Γ. Την έκδοση μάχης αποκλειστικά για την Ελλάδα, η οποία θα διαθέτει δυνατότητα ευέλικτης αρθρωτής θωράκισης με σκοπό την προσαρμογή σε νέους όρους, σε ότι αφορά τις ναυτικές πλατφόρμες και τα συστημάτων μάχης.

Οι τελικές απαιτήσεις θα καθοριστούν χάρη στον κοινό καθορισμό και τη φάση εναρμόνισης, από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Άμυνας (EDA).

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ