Το ινδικό Ναυτικό σχεδιάζει να αυξήσει τον αριθμό των ενεργών αεροπλανοφόρων του από ένα σε τρία.

Σήμερα είναι σε υπηρεσία το «INS Vikramaditya», το οποίο αγοράστηκε από τη Ρωσία και φέρει μαχητικά MiG-29K.

Το ινδικό Ναυτικό θα «τεστάρει» την ικανότητα του Rafale M να απογειώνεται από αυτά.

Το ινδικό Ναυτικό τον περασμένο Μάρτιο, ανακοίνωσε ότι σκόπευε να δώσει προτεραιότητα στα P-75I και P-75 Alpha για την ενίσχυση του στόλου των επιθετικών υποβρυχίων, με 12 επιπλέον μονάδες, έξι από τις οποίες θα είναι πυρηνικές. 

Και, για να βρει οικονομικό περιθώριο, ανέφερε ότι ήταν έτοιμο να μειώσει τις ναυτικές του αεροπορικές δυνατότητες σε σύγκριση με τα αρχικά του σχέδια.

Το τελευταίο προέβλεπε, τη λειτουργία τριών αεροπλανοφόρων, συμπεριλαμβανομένου του INS Vikramaditya, που ανακαινίστηκε, μετά την απόκτησή του από τη Ρωσία, του INS Vikrant, το οποίο, τοπικά σχεδιασμένο, προέρχεται από την έναρξη των θαλάσσιων δοκιμών του και του INS Vishal, το οποίο απομένει να κατασκευαστεί σύμφωνα με μια διαμόρφωση CATOBAR (καταπέλτες και σκέλη πώματος), διαφορετική από τις άλλες δύο (γνωστές ως STOBAR, επειδή το καθένα είναι εξοπλισμένο με εφαλτήριο).

Αν και η κατασκευή του πρώτου εγχώριου αεροπλανοφόρου της Ινδίας προχωρά, το Ινδικό Ναυτικό μπορεί να περιμένει ακόμα δύο χρόνια για να το εντάξει σε υπηρεσία.

Το ινδικό Ναυτικό αναζητά αεροσκάφος, που μπορεί να απογειωθεί είτε από αεροπλανοφόρο STOBAR είτε από αεροπλανοφόρο CATOBAR, να εκτελεί αποστολές αεράμυνας, αναγνώρισης, κρούσης και ηλεκτρονικού πολέμου, που προϋποθέτει φέρουσα ικανότητα, αρκετά ουσιαστικούς και ισχυρούς αισθητήρες, όπως π.χ.  για παράδειγμα, ένα ραντάρ AESA [Active Electronically Scanned Array].

Το 2020, η Boeing έδειξε ότι το F/A-18 Super Hornet, ήταν σε θέση να απογειωθεί με εφαλτήριο, κατά τη διάρκεια μιας δοκιμής που οργανώθηκε στον Ναυτικό Αεροπορικό Σταθμό Patuxent River.

«Η πρώτη επιτυχής και ασφαλής απογείωση του F/A-18 Super Hornet από εφαλτήριο, ξεκινά τη διαδικασία επικύρωσης, ώστε να μπορούν να λειτουργούν αποτελεσματικά από τα αεροπλανοφόρα του ινδικού Ναυτικού», σχολίασε ο Ankur Kanaglekar, διευθυντής πωλήσεων της Boeing στην Ινδία.

Ωστόσο, σύμφωνα με εικόνες που κυκλοφόρησαν τότε, το F / A-18 Super Hornet είχε πράγματι απογειωθεί με τη βοήθεια ενός εφαλτηρίου … αλλά σε μια αρκετά ελαφριά διαμόρφωση, με μόνο δύο πυραύλους αέρος-αέρος Sidewinder.

Η γαλλική Dassault Aviation, προσφέρθηκε να παρουσιάσει το ναυτικό της αεροσκάφος Rafale στην Ινδία, στις αρχές του επόμενου έτος και να το στείλει στο ινδικό Ναυτικό.

Είναι κάτι ακόμα που δείχνει την αξία του γαλλικού μαχητικού το οποίο σε λίγους μήνες θα επιχειρεί στην Πολεμική Αεροπορία της Ελλάδας.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ