Το αμερικανικό Ναυτικό έδωσε εντολή στην Lockheed Martin να σταματήσει τις  παραδόσεις των σκαφών κλάσης Freedom, εξαιτίας των προβλημάτων τα οποία δεν μπορούν να επιλυθούν, δίνοντας ένα ισχυρό κτύπημα στη συγκεκριμένη κλάση, την οποία κάποιοι προωθούν  και ως… υποψήφια για την επόμενη φρεγάτα του ΠΝ!

Στην ανακοίνωσή του το αμερικανικό Ναυτικό κάνει λόγο «για ελαττωματικά υλικά στο περίπλοκο σύστημα μετάδοσης κίνησης», το οποίο μεταφέρει την ισχύ από τους κινητήρες του πλοίου στο σύστημα υδροπροώθησης που χρησιμοποιεί η συγκεκριμένη προβληματική κλάση σκαφών.

Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση το αμερικανικό Ναυτικό, αναφέρει ότι γίνονται προσπάθειες για να ξεπεραστεί το πρόβλημα, αλλά μέχρι τότε σταματούν οι παραδόσεις άλλων πλοίων.

Να σημειωθεί πως η κλάση MMSC, που εμφανίζεται ως υποψήφια για το πρόγραμμα της νέας φρεγάτας του ΠΝ,  είναι πανομοιότυπη με την κλάση Freedom την οποία έχει σχεδιάσει η Lockheed Martin και ναυπηγεί η Fincantieri  Marinette Marine. Το περίπλοκο σύστημα μετάδοσης κίνησης, που έχει γίνει αιτία για την ακινητοποίηση πολλών σκαφών της κλάσης του αμερικανικού Ναυτικού έχει σχεδιάσει η γερμανική εταιρεία RENK AG.

Σύμφωνα με αξιωματικό του αμερικανικού Ναυτικού, που μίλησε στο  defensenews.com το Ναυτικό, η Lockheed και η RENK AG έχουν βρει μια λύση για το πρόβλημα, κάτι όμως που θα πάρει πολύ χρόνο, μέχρι να γίνει η διόρθωση σε όλα τα σκάφη.

«Μια σχεδιαστική λύση έχει αναπτυχθεί και τώρα βρίσκεται σε παραγωγή. Θα ακολουθήσουν βιομηχανικές και δοκιμές στη θάλασσα. Το αμερικανικό Ναυτικό οριστικοποιεί το σχέδιο προκειμένου να το εγκαταστήσει τη λύση σε όλα τα σκάφη του Στόλου.

Η λύση αυτή θα ενσωματωθεί και θα δοκιμαστεί στα σκάφη νέας ναυπήγησης, πριν αυτά παραδοθούν στο Ναυτικό. Μέτρα λαμβάνονται ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι κίνδυνοι για τα πλοία που ήδη υπηρετούν (σ.σ. πλέουν με μειωμένη μέγιστη ταχύτητα)  με το Ναυτικό να προχωρά στις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να διορθωθούν τα προβλήματα και να μειωθούν οι επιχειρησιακές επιπτώσεις», αναφέρεται μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση του Ναυτικού των ΗΠΑ.

Κατά συνέπεια μέχρι να δοκιμαστεί και να ελεγχθεί η λύση τόσο σε βιομηχανικό όσο και σε επιχειρησιακό επίπεδο και να εφαρμοστεί στα σκάφη της κλάσης freedom που ήδη υπηρετούν και στη συνέχεια στις νέες ναυπηγήσεις που έχουν σταματήσει οι παραδόσεις, ουδείς γνωρίζει πόσος χρόνος θα απαιτηθεί.

H απόφαση αυτή θα επηρεάσει μοιραία  και τον ελληνικό διαγωνισμό για τη νεά φρεγάτα. Πως μπορεί να επιλέξει κάποιος ένα πλοίο που δεν παραλαμβάνει ούτε το ίδιο το αμερικανικό Ναυτικό.

Παράλληλα θα επηρεάσει και τη λεγόμενη «ενδιάμεση λύση». Πως θα προσφέρει το USN στο ΠΝ σκάφη κλάσης Freedom την ώρα που το ίδιο δεν τα χρησιμοποιεί ή τα χρησιμοποιεί με περιορισμούς.

Να  σημειωθεί ότι το Ναυτικό των ΗΠΑ έχει σε ενέργεια 10 σκάφη και υπό ναυπήγηση ή σε παραγγελία ακόμη έξι, οι εργασίες των οποίων αναστέλλονται μέχρι νεοτέρας.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ