Τρία UAV έστειλαν οι Τούρκοι σήμερα πάνω από το Αιγαίο προκειμένου να πραγματοποιήσουν σωρεία παραβιάσεων του Εθνικού Εναέριου Χώρου.

Μαζί με τα τρία UAV πέταξαν 2 F-16 και δύο ΑΦΝΣ CN-235. Όλα αυτά μαζί πραγματοποίησαν 66 παραβιάσεις εκ των οποίων οι 42 ήταν από τα UAV.

Μπορεί το  ΓΕΕΘΑ να αναφέρει ότι όλα τα ίχνη αναγνωρίστηκαν και αναχαιτίστηκαν σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες και κατά πάγια πρακτική. αλλά το να στέλνεις ένα F-16 ή ένα Mirage 2000 για να αναχαιτίσουν ένα ελικοφόρο αεροσκάφος που πετά με 120 ή 140 κόμβους είναι το λιγότερο ανόητο και οικονομικά μη αποδεκτό.

Έτσι είναι καιρός η ΠΑ να αρχίσει να στέλνει αεροσκάφη T-6A Texan II να πραγματοποιούν αυτού του είδους τις αναχαιτίσεις.

Αλλά για ποια T-6A μιλάμε; Συνολικά η ΠΑ προμηθεύτηκε με τα χρήματα του ελληνικού λαού 45 T-6A σε μια σύμβαση (8 Αυγούστου 1999) συνολικού κόστους 72.000.000.000 δραχμών. εκ των οποίων τα 20 Τ-6Α ΝΤΑ έφεραν ειδικό εξοπλισμό (ακοπευτικό, επιπλέον βοηθήματα αεροναυτιλίας, καλάθους ρουκετών, φορείς βομβών και ατρακτίδια πολυβόλων).

Η συμφωνία με την ισραηλινή Elbit αφορά την επαναφορά σε υπηρεσία 25 T-6A Texan II.

Τα υπόλοιπα 20 αεροσκάφη και που είναι αυτά που μπορούν να φέρουν οπλισμό, τι έχουν γίνει;

Πως θα δημιουργηθεί μια ικανή δύναμη εξοπλισμένων T-6A κατά των τουρκικών UAV όταν οι ανάγκες της εκπαίδευσης είναι μεγάλες και ο αριθμός τους μικρός; Με αυτά τα 20 αεροσκάφη (που αγνοούνται) θα μπορούσε να σχηματιστεί μια δύναμη 10 αεροσκαφών με ειδικό σκοπό την αναχαίτιση των τουρκικών UAV.

Αλλά ας μας πουν πρώτα που βρίσκονται αυτά τα 20 αεροσκάφη και αν βρίσκονται κάπου σε τι κατάσταση βρίσκονται;

Πριν δύο χρόνια  είχε ακουστεί ότι τα  20 Τ-6Α ΝΤΑ τα οποία μάλλον υποφέρουν από «μακροχρόνια ακινησία» (δηλαδή εγκατάλειψη) θα επερχόντουσαν σε πτητική κατάσταση ή κάποιος αριθμός από αυτά, για αυτό  ακριβώς το ρόλο. Δεν έγινε όμως ποτέ κάτι  τέτοιο. Οψόμεθα.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ