Πυροσβεστικά αεροσκάφη: Τι γίνεται στη διεθνή αγορά – Ποιοι οι διαθέσιμοι τύποι;

Τα πυροσβεστικά αεροσκάφη είναι η ίσως η πιο ενδεδειγμένη λύση για καταπολέμηση δασικών πυρκαγιών. Η ικανότητά τους να βρίσκονται σε σύντομο χρόνο στο χώρο της φωτιάς σε συνδυασμό με την ικανότητα (των περισσοτέρων) να ανεφοδιάζονται από τη θάλασσα και λίμνες (το τελευταίο όχι για την Ελλάδα) τα καθιστά ικανά να πραγματοποιούν πολλαπλές αποστολές σε μια πυρκαγιά.

Παράλληλα λόγω της φύσης των αεροσκαφών και των ελικοπτέρων αυτά μπορούν να πραγματοποιούν στοχευμένες ρίψεις χωρίς να επηρεάζονται από το εδαφικό ανάγλυφο ή το δύσκολα προσβάσιμο της περιοχής.

Πολλά λέγονται τον τελευταίο καιρό για το αν η χώρα έπρεπε να πάρει περισσότερα πυροσβεστικά αεροσκάφη και εν πάση πέριπτώσει πόσα και ποια είναι διαθέσιμα στην διεθνή αγορά για αγορά ή ενοικίαση.

Η αλήθεια είναι ότι  ελάχιστα είναι τα πυροσβεστικά αεροσκάφη που είναι νέες σχεδιάσεις και έχουν παραχθεί  ειδικά για αυτό το σκοπό: Δηλαδή την αεροπυρόσβεση. Τα περισσότερα αποτελούν μετασκευές παλαιότερων αεροσκαφών και για αυτό το λόγο δεν αφθονούν στη διεθνή αγορά. Ένα από τα ελάχιστα που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για αυτό το σκοπό είναι το ρωσικό Be-200 ή το CL-415,μ το οποίο όμως δεν παράγεται πλέον αφού η γραμμή παραγωγής έχει κλείσει.

Μάλιστα η εταιρεία Viking Air η οποία έχει πλέον την άδεια κατασκευή του CL-415/515 δεν έχει γραμμή παραγωγής! Για να την ανοίξει θα πρέπει πρώτα να εξασφαλίσει παραγγελίες. Μια από αυτές ευελπιστεί να είναι η ελληνική!

PZL-Mielec M-18 Dromader    2.200 λίτρα. Air Tractor AT-802F 3.050 λίτρα.  AT-1002 3.800 λίτρα, Grumman S-2 Tracker 4.500 λίτρα. C-130 Hercules 11.000 λίτρα, Lockheed C-130Q Hercules 13,249 λίτρα, L-188 Electra 11.000 l, P-2V Neptune 8.940 l, P-3 Orion 11.000 l,  Boeing 747 Supertanker 19,600 74.000 l, DC-10         45.000 l, Ilyushin Il-76, 43,230 l, Beriev Be-200        12.010 l, Bombardier Dash 8 Q400-MR 9.800 l, Canadair CL-215 4.900 l, Bombardier CL-415 6,140 l,  BAe 146 11,000 l,  ShinMaywa US-2, 13.610 l, AN-32P Firekiller  8,000 l, Boeing 737-300 15.000 l.

Από την παραπάνω αναφορά φαίνεται ότι τα περισσότερα αεροσκάφη είναι μετασκευές παλαιών επιβατικών ή στρατιωτικών αεροσκαφών. Αυτά μπορούν να μεταφέρουν μεγάλο φορτίο (από 15.000 λίτρα  έως και 70.000 λίτρα) αλλά δεν μπορούν να κάνουν λήψη νερού από την επιφάνεια της θάλασσας. Πρέπει να πραγματοποιήσουν πλήρη κύκλο προσγείωσης, επανεξυπηρέτηση απογείωση. Ο κύκλος αυτός είναι χρονοβόρος έχοντας όμως ως αντιστάθμισμα τη μεγάλη μεταφερόμενη ποσότητα υγρού.  

Από τα παραπάνω μόνο το Be-200, το CL-415 και το ιαπωνικό ShinMaywa US-2, μπορούν να πραγματοποιήσουν υδροληψία από την επιφάνεια της θάλασσας.

 

Google news logo Ακολουθήστε το defencenet.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις Instagram Subscribe button Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολουθήστε το defencenet.gr στο Instagram για να «δεις» τα πραγματικά γεγονότα σε άμυνα και ασφάλεια Youtube Subscribe button

DefenceNet TV