Τους επόμενους 18 μήνες η Βραζιλία, Δανία, Ελβετία, Ινδία, Κροατία, Νορβηγία, Ολλανδία και Ρουμανία κατά πάσα πιθανότητα θα κάνουν τις τελικές τους επιλογές για το νέο αεροσκάφος που θα εξοπλίσει την αεροπορία τους.

Τους επόμενους 18 μήνες η Βραζιλία, Δανία, Ελβετία, Ινδία, Κροατία, Νορβηγία, Ολλανδία και Ρουμανία κατά πάσα πιθανότητα θα κάνουν τις τελικές τους επιλογές για το νέο αεροσκάφος που θα εξοπλίσει την αεροπορία τους.

Η κοινή συνισταμένη των κρατών αυτών και των αντίστοιχων προγραμμάτων τους είναι πως το Gripen βρίσκεται υψηλά στην λίστα μεταξύ των υποψηφίων μαχητικών.

Υπολογίζεται πως τα 8 εν εξελίξει προγράμματα αφορούν τουλάχιστον 523 αεροσκάφη συνολικής αξίας $ 35 με 40 δισ.

Μέχρι στιγμής ο Σουηδικός γρύπας έχει σημειώσει όχι μεγάλη αλλά οπωσδήποτε αξιοσημείωτη επιτυχία αφού 60 αεροσκάφη πλην της σουηδικής Αεροπορίας έχουν παραγγελθεί από τις Αεροπορίες της Τσεχίας (14 αεροσκάφη), Ουγγαρίας (14 αεροσκάφη), Νοτίου Αφρικής (26 αεροσκάφη) και Ταϊλανδής (6 αεροσκάφη).

/>

Σύμφωνα λοιπόν με την Saab υπάρχει μεγάλη πιθανότητα ο αριθμός των παραγγελιών να αυξηθεί μέσα στους επόμενους μήνες.

Βέβαια ο ανταγωνισμός είναι σκληρός αφού στους 8 αυτούς διαγωνισμούς το σουηδικό μαχητικό αντιμετωπίζει αξιόλογους αντιπάλους όπως το F/A-18E/F Super Hornet της Boeing, το Dassault Rafale, το Eurofighter Typhoon, τις τελευταίες εκδόσεις του F-16 και το F-35 της Lockheed Martin καθώς και το MiG-35 της RAC MiG.

Παρά τον ανταγωνισμό το Gripen φαίνεται να διαθέτει κάποια πλεονεκτήματα εκ των οποίων το οικονομικό θα μπορούσε να είναι καθοριστικό στην σημερινή χρηματοπιστωτική κρίση. Για παράδειγμα, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Saab για το δανικό πρόγραμμα, ένας στόλος 85 σουηδικών αεροσκαφών θα εξοικονομήσουν τουλάχιστον 6 δισ. ευρώ όσο αφορά το κόστος συντήρησής τους σε ένα χρονικό διάστημα 30 ετών σε σχέση με έναν στόλο 85 F-35.

Επιπροσθέτως, το κόστος πρόσκτησης ενός Gripen υπολογίζεται μεταξύ $50 και 60 εκ. Μια σύγκριση με το κόστος πρόσκτησης από τις ΗΠΑ, για το οικονομικό έτος 2009, των F-35 και F/A-18E/F που ανέρχεται στα $83,1 και 82,7 εκ. ανά αεροσκάφος είναι ενδεικτική.

Επιγραμματικά θα μπορούσε να ειπωθεί πως ο γρύπας και λόγω των διεθνών οικονομικών συνθηκών

προβάλει ως ένα χαμηλού κόστους αξιόπιστο και σχετικά νέας σχεδίασης αεροσκάφος το οποίο σίγουρα είναι σε θέση να αποσπάσει παραγγελίες από παραδοσιακά «δυνατούς» αντιπάλους.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ