Η Turkish Aerospace Industries (TAI) αγόρασε τον μεγαλύτερο τρισδιάστατο εκτυπωτή μετάλλου δέσμης ηλεκτρονίων στον κόσμο, την σειρά EBAM 300 από τη Sciaky, Inc. για να εκτυπώσει εξαρτήματα για το μελλοντικό εγχώριο μαχητικό αεροσκάφος πέμπτης γενιάς TF-X!

Η Sciaky, Inc., θυγατρική της Phillips Service Industries, Inc. και κορυφαίος πάροχος λύσεων βιομηχανικής τρισδιάστατης εκτύπωσης μετάλλων, ανακοίνωσε στις 25 Ιανουαρίου ότι θα παραδώσει στην TAI τον μεγαλύτερο στον κόσμο 3D εκτυπωτή κατευθυνόμενης ενέργειας από δέσμη ηλεκτρονίων (DED).

Η σύμβαση μεταξύ της TAI και της εταιρείας – προμηθευτή Sciaky Inc., προβλέπει επίσης και τη συνεργασία των δύο πλευρών σε μια σειρά προγραμμάτων και έργων που στοχεύουν στη μεταφορά τεχνογνωσίας και στην εκπαίδευση για την καλύτερη δυνατή χρήση και λειτουργία του 3D εκτυπωτή «EBAM 300».

Η μηχανή EBAM θα ​​προορίζεται για το εργοστάσιο της TAI στην Άγκυρα της Τουρκίας, όπου θα εκτυπώσει μερικές από τις μεγαλύτερες αεροδομές τιτανίου στη βιομηχανία. 

Το μηχάνημα θα μπορεί να εκτυπώνει δομές μήκους έως 6 μέτρων, πλάτους 2 μέτρων και ύψους 1,8 μέτρων, με τους ρυθμούς εναπόθεσης να υπερβαίνουν τα 20 κιλά μετάλλου την ώρα.

Εκτός από τις εντυπωσιακές τεχνικές προδιαγραφές, αυτός ο μοναδικός 3D εκτυπωτής μπορεί γρήγορα να μετατραπεί σε συγκολλητή δέσμης ηλεκτρονίων (EBW) για εφαρμογές συγκόλλησης μεγάλης κλίμακας. 

Η TAI θα έχει επίσης το πλεονέκτημα του συνδυασμού λειτουργιών συγκόλλησης με δέσμη ηλεκτρονίων και τρισδιάστατης εκτύπωσης για εφαρμογές που απαιτούν και τις δύο τεχνολογίες

Σημειώνεται ότι ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Turkish Aerospace IndustriesTemel Kotilπου δήλωσε ότι τα αποκαλυπτήρια του τουρκικού αεροσκάφους TF-X θα γίνουν τον Μάρτιο του 2023 με προοπτική να πετάξει το 2026. defencenet.gr

Ο Temel Kotil είπε χαρακτηριστικά ότι: «Το TF-X θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στις 18 Μαρτίου του 2023 και θα πραγματοποιήσει την παρθενική του πτήση το 2026», ενώ πρόσθεσε ακόμα ότι για να θεωρείται πράγματι ως εθνικό μαχητικό πρέπει τα πάντα κατασκευαστούν στην Τουρκία, διότι «δεν έχει νόημα να αγοράζουμε μέρη του αεροσκάφους από το εξωτερικό, όπως το σύστημα προσγείωσης ή τον κινητήρα».

Εννοεί δηλαδή πως η Τουρκία δεν θα πρέπει να έχει καμία εξάρτηση από άλλη χώρα για την παραγωγή του αεροσκάφους.

Και συνέχισε λέγοντας: «Αντιθέτως, αυτά πρέπει να κατασκευαστούν στην Τουρκία. Πρέπει επίσης να δημιουργήσουμε μια εγκατάσταση για να εξετάζουμε αν το αεροσκάφος είναι ορατό από τα ραντάρ [εννοώντας τις stealth ιδιότητές του μαχητικού]. Στο πλαίσιο αυτό, η επένδυση πρέπει να είναι πολύ μεγαλύτερη για το TF-X».

Με βάση την εμπειρία από άλλα αναπτυξιακά προγράμματα αεροσκαφών και ειδικότερα πέμπτης γενιάς, χρειάστηκε τουλάχιστον μια δεκαετία για να ολοκληρωθούν, με αρκετά προβλήματα στην πορεία και με εισαγωγές εξαρτημάτων από τρίτες χώρες.

Τώρα όμως η Turkish Aerospace Industries αγόρασε τον πασίγνωστο 3D εκτυπωτή μετάλλου τύπου «EBAM 300», που χρησιμοποιεί την τήξη δέσμης ηλεκτρονίων, προκειμένου να κατασκευάσει τα εξαρτήματα του TF-X.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ