Υποτίθεται πως το υποβρύχιο είναι ένα όπλο επιθετικού αιφνιδιασμού και συνεπώς θα πρέπει να μην εντοπίζεται άρα να έχει πολύ χαμηλό ακουστικό ίχνος.

Τα Type-212CD είναι προϊόν ενός κοινού προγράμματος του γερμανικού και του νορβηγικού ναυτικού. Η σχετική παραγγελία αφορά έξι σκάφη, 4 γερμανικά και 2 νορβηγικά με συνολικό κόστος 5,5 δισ. ευρώ.

Η Thyssenkrupp Marine Systems σε συνεργασία με τη νορβηγική Kongsberg θα ξεκινήσουν την ναυπήγηση του πρώτου σκάφους το 2023. Το σκάφος αυτό θα παραδοθεί στο νορβηγικό ναυτικό το 2029, ενώ το γερμανικό ναυτικό θα παραλάβει το πρώτο του σκάφος το 2032.

Τα 212CD έχουν εκτόπισμα 2.500 τόνων, μήκος 73 μ. και πλάτος 10 μ. Ο λόγος για το αυξημένο του μέγεθος έχει να κάνει με τη δημιουργία εξωτερικού κελύφους το οποίο μειώνει το ίχνος του σκάφους στα εχθρικά σόναρ. Δεν υπάρχουν άλλες λεπτομέρειες διαθέσιμες, αλλά μπορούμε να υποθέσουμε ότι τα Type 212CD θα μεταφέρουν περισσότερο οπλισμό, πιθανώς θα έχουν και δεύτερο κινητήρα ντίζελ και θα μπορεί να επιχειρεί για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Υπάρχουν φήμες ότι θα διαθέτουν και κάθετους εκτοξευτές πυραύλων.

Υπάρχουν δύο βασικοί τύποι σόναρ σε λειτουργία, τα ενεργητικά που εκπέμπουν ήχους και συλλαμβάνουν την ηχώ και τα παθητικά που απλά συλλαμβάνουν ήχους, με τα τελευταία να προτιμούνται για πολλά χρόνια διότι δεν “προδίδουν” το σκάφος φορέα. Όμως τώρα τα δεδομένα αλλάζουν. Καθώς τα υποβρύχια έχουν γίνει πολύ πιο “ήσυχα” η αποτελεσματικότητα των παθητικών σόναρ έχει μειωθεί και τα ενεργητικά κερδίζουν σε προτίμηση.

Πολλά υποβρύχια χρησιμοποιούν επενδύσεις από καουτσούκ (anechoic coatings) για τη μείωση του ίχνους τους. Τα 212CD όμως προχωρούν πολύ παραπέρα με την τεχνολογία Τarget Echo Strength η οποία χρησιμοποιείται και στα stealth αεροσκάφη.

Για να ακριβολογούμε πάντως τα νέα υποβρύχια βασίστηκαν για να γίνουν “αόρατα” σε μια τεχνολογία του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου που δεν πρόλαβε να εφαρμοστεί από τους Γερμανούς στα υποβρύχια Type XXIX-H.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ