Όλα καλά φαίνεται πως κυλούν για το πρόγραμμα των ελικοπτέρων ΝΗ90 του ιταλικού6 Ναυτικού, σε αντίθεση με το αντίστοιχο ελληνικό το οποίο για ακόμη μια φορά παρουσιάζει αδικαιολόγητη καθυστέρηση.

Σύμφωνα με ένα έγγραφο  που δημοσίευσε ο Leonardo στις 3 Οκτωβρίου 2023, το ιταλικό Ναυτικό ολοκλήρωσε την απόκτηση των ελικοπτέρων NH90 και δημιούργησε  μια σύγχρονη εκπαιδευτική εγκατάσταση στη βάση Maristaeli Luni.

Το τελευταίο της σειράς, το 46ο ελικόπτερο SH-90A ASW/ASuW, συναρμολογήθηκε στην τοποθεσία Tessera της Βενετίας και παρουσιάστηκε στις 29 Σεπτεμβρίου σε μια τελετή στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι του Ιταλικού Ναυτικού, ο Leonardo και η NHIndustries.

Αυτή η προσθήκη, μαζί με δέκα MH-90A που επικεντρώνονται σε τακτικές μεταφορές και ειδικές επιχειρήσεις, ανεβάζει τον συνολικό στόλο NH90 του Ιταλικού Ναυτικού σε 56 ελικόπτερα. Από την πρώτη παράδοση το 2011, αυτά τα ελικόπτερα έχουν καταγράψει πάνω από 35.000 ώρες πτήσης, συμμετέχοντας σε διάφορες επιχειρήσεις στην Ιταλία και στο εξωτερικό.

Παράλληλα με τις παραδόσεις ελικοπτέρων, η Βάση Maristaeli Luni παρουσίασε το Κέντρο Εκπαίδευσης Πλήρους Προσομοίωσης Πληρώματος. Αναπτύχθηκε από τη Leonardo, και  περιλαμβάνει έναν προσομοιωτή πλήρους πτήσης επιπέδου D.

Προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις του Ιταλικού Ναυτικού, αυτό το εκπαιδευτικό περιβάλλον παρέχει στα πληρώματα SH-90 και MH-90 ρεαλιστικές εκπαιδευτικές συνθήκες.

Ενώ το πρόγραμμα του ιταλικού Ναυτικού ολοκληρώθηκε με 56 ελικόπτερα ο ΕΣ έχει μείνει στα 15 και κανείς δεν γνωρίζει πότε θα ολοκληρωθούν 20 χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης.

Ενώ το 16ο ελικόπτερο θα έπρεπε να είχε παραδοθεί στην ΑΣ η παράδοσή του μετατίθεται για τον Δεκέμβριο του 2023, του 17ου για τον Φεβρουάριο του 2024, ενώ για τα υπόλοιπα τρία ουδείς γνωρίζει.

Το πρόβλημα όμως δεν αφορά μόνο τις παραδόσεις. Ακόμη και αυτά τα ελικόπτερα που έχουν παραδοθεί παραμένουν καθηλωμένα έχοντας συμπληρώσει ελάχιστες έως και μηδέν ώρες πτήσης! Είναι δηλαδή ολοκαίνουργια.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ