Την επίσημη πρότασή της για την αγορά 4 νέων φρεγατών παρουσίασε η Γαλλία σήμερα στην στην γαλλική πρεσβεία στην Αθήνα παρόντος το πρέσβη της χώρας στην Ελλάδα και του αντιπροέδρου της εταιρείας Naval Group.

Η πρόταση περιλαμβάνει την κατασκευή μία εκ των νέων φρεγατών FDI στην Γαλλία και παράδοσή της στις αρχές του 2025.

Οι άλλες τρεις νέες φρεγάτες, σύμφωνα με την πρόταση, θα ναυπηγηθούν σε ελληνικά ναυπηγεία (όποιο επιλεγεί από την ελληνική πλευρά) και οι ημερομηνίες  παράδοσης των υπολοίπων τριών θα είναι το 2027, το 2028 και το 2029.

Ως ενδιάμεση λύση, οι Γάλλοι προτείνουν την δωρεάν παραχώρηση δύο εν ενεργεία φρεγατών του γαλλικού Ναυτικού από το 2022.

Πρόκειται για την αντιαεροπορική φρεγάτα AAW Jean Bart η οποία θα παραδοθεί στο ΠΝ το 2025 και την ανθυποβρυχιακή φρεγάτα ASW Latouche-Treville, η οποία θα παραδοθεί το 2026.

Η φρεγάτα Jean Bart έχει ως βασική αποστολή την αντιαεροπορική δράση, υποστηρίζοντας τη ναυτική αεροπορία με πολεμικά πλοία, συμπεριλαμβανομένου αεροπλανοφόρου και πιθανώς εμπορικών πλοίων.

Η φρεγάτα Latouche-Treville έχει ως βασική αποστολή την ανθυποβρυχιακή δράση σε ανοιχτή θάλασσα και την προστασία μονάδων υψηλής αξίας.

Η γαλλική πρόταση περιλαμβάνει επίσης τον εκσυγχρονισμό των 4 φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ του Πολεμικού Ναυτικού (Ψαρά, Σαλαμίς, Ύδρα, Σπέτσαι) από την Thales σε ελληνικά ναυπηγεία.

Όπως αναφέρει η εταιρεία στην επίσημη πρόταση της η FDI HN θα φέρει 32 βλήματα ASTER.

Ο φόρτος των 32 βλημάτων Aster μπορεί να εμπλέξει στόχους σε κάθε κατεύθυνση και να εξασφαλίσει μια ασύγκριτη hit-to-kill δυνατότητα, κάνοντας δυνατή την αντιμετώπιση οποιασδήποτε επίθεσης κορεσμού. Το στοιχείο αυτό κάνει την FDI HN,τη μόνη φρεγάτα που προσφέρεται στο Πολεμικό Ναυτικό, που είναι ικανή να προστατεύσει αποτελεσματικά παράκτιες εγκαταστάσεις, πόλεις και τα ελληνικά νησιά.

Έχει σχεδιαστεί για να αντιμετωπίσει τις τελευταίες απειλές και οι φυσικές και ψηφιακές της υποδομές εγγυώνται μελλοντικές δυνατότητες εξέλιξης, που θα διασφαλίσει ότι το Πολεμικό Ναυτικό θα είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τις αναδυόμενες και μελλοντικές απειλές κατά τη διάρκεια ζωής του πλοίου (UAVs, Cyber, βαλλιστικούς πυραύλους, υπερηχητικούς πυραύλους, απειλές στελθ κάτω ή πάνω από την επιφάνεια του νερού.)

Ένα κυρίαρχο αμυντικό στοιχείο για τον έλεγχο θαλάσσιου και εναέριου χώρου

Η FDI διαθέτει πέντε βασικές ιδιότητες για τον μόνιμο έλεγχο του εναέριου-θαλάσσιου χώρου.

1. Το ραντάρ Thales SEA FIRE, το πρώτο πλήρως ψηφιακό ραντάρ με τέσσερις επίπεδες κεραίες που βασίζονται στην τεχνολογία AESA, παρέχει πρόσβαση σε όγκο επιτήρησης αρκετών εκατοντάδων χιλιομέτρων και είναι ικανό να ανιχνεύει «αόρατες» απειλές, από ΜΗ ΕΠΑΝΔΡΩΜΕΝΑ ΟΧΗΜΑΤΑ έως υπερηχητικούς πυραύλους. Η εκτεταμένη αντιαεροπορική του ικανότητα επιτρέπει την παροχή προστασίας, άμυνας περιοχής και επέμβασης έναντι των πιο σημαντικών αερομεταφερόμενων απειλών.

2. Η FDI προσφέρει ολοκληρωμένες ΣΥΣΤΉΜΑΤΑ ΠΥΡΟΣ (firing chains) με υψηλή αντιδραστικότητα και απόλυτη ακρίβεια. Οι πύραυλοί της, που συνδέονται με το ραντάρ SEAFIRE, έχουν σχεδιαστεί ειδικά για να ανταποκρίνονται σε όλους τους τύπους πυραυλικών απειλών, ιδίως υπερηχητικών, και βρίσκονται σε χρήση από το Γαλλικό Ναυτικό αλλά και άλλα ευρωπαϊκά ναυτικά. Εξασφαλίζουν εξαιρετικές επιδόσεις στον τομέα της πυραυλικής άμυνας, ιδίως χάρη στο μοναδικό τους σύστημα καθοδήγησης.

Αυτές οι επιδόσεις επιβεβαιώθηκαν από αρκετές εκτοξεύσεις του Γαλλικού Ναυτικού εναντίον υπερηχητικών πυραύλων, οι μόνες που πραγματοποιήθηκαν από ευρωπαϊκό ναυτικό. Η αυτόματη επεξεργασία που παρέχεται από την TEWA (Threat Evaluation and Weapon Assignment) ενισχύει την απόδοση αυτών των συστημάτων πυρός.

3.Ένα πoλλαπλών πηγών και πλήρως διαλειτουργικό σύστημα πληροφοριών είναι απαραίτητο στα σημερινά σύνθετα περιβάλλοντα. Τα συστήματα της FDI HN συνδυάζονται από το SETIS Combat Management System, προσφέροντας στο πλοίο μια πραγματική ικανότητα αντιμετώπισης πολλαπλών απειλών χάρη στην ακρίβεια της απεικόνισης της τακτικής κατάστασης, η οποία είναι δυνατή χάρη στη συνεκτίμηση δεδομένων από όλους τους αισθητήρες του πλοίου.

4.Η ανθεκτικότητα της FDI HN είναι πολύ καλή χάρη στην τεχνογνωσία της Naval Group και τη μεγάλη προσοχή στο σχεδιασμό. Η ευκολία χρήσης χάρη στις εργονομικές διεπαφές επιτρέπει αξιόπιστη και αποτελεσματική ανάπτυξη όπλων. Αυτή η αξιοπιστία επωφελείται από τα επιχειρησιακά συμπεράσματα του Πολεμικού Ναυτικού από τις φρεγάτες Horizon για αντιαεροπορικές δυνατότητες και τις φρεγάτες FREMM για ανθυποβρυχιακές δυνατότητες. Η αυτοπροστασία ενισχύεται από το ηλεκτρονικό σύστημα πολέμου τελευταίας γενιάς. Οι κυβερνοαπειλές λαμβάνονται υπόψη από το στάδιο σχεδιασμού του πλοίου από ένα σύστημα που κάνει το πλοίο εξαιρετικά ανθεκτικό σε αυτόν τον τομέα, καλύπτοντας όλο τον εξοπλισμό και τις λειτουργίες του πλοίου.

Τέλος, οι αρχιτεκτονικές επιλογές καθιστούν τη φρεγάτα πολύ ανθεκτική στην αντιμετώπιση των ζημιών. Το σύστημα πρόωσης, όλα τα κρίσιμα τμήματα επί του σκάφους, τα κέντρα δεδομένων και το τμήμα ελέγχου καταστροφών, έχουν περιορισμένη χρήση, αφού το πλοίο χωρίζεται σε δύο ζώνες χωρισμένες από ένα διπλό στεγανό διάφραγμα ανθεκτικό στις επιπτώσεις των πυραυλικών επιθέσεων.

Τα δύο κέντρα δεδομένων επί του σκάφους έχουν σχεδιαστεί γύρω από μια κατανεμημένη ψηφιακή αρχιτεκτονική τύπου cloud και επιτρέπουν την άμεση αναδιάρθρωση των συστημάτων του πλοίου σε περίπτωση ζημιάς κατά τη διάρκεια της μάχης.

5.Το ΠΝ θα επωφεληθεί επίσης από την επίτευξη υψηλής διαθεσιμότητας

Η απόδοσή του υψηλού επιπέδου ενισχύεται περαιτέρω από τη χαμηλή ακουστική της υπογραφή, καθιστώντας εξαιρετικά δύσκολη την ανίχνευση από ένα εχθρικό υποβρύχιο. Η εφαρμογή της σουίτας σόναρ Thales Captas, σε συνδυασμό με  σόναρ γάστρας, έλαβε το “Βραβείο αριστείας αντι-υποβρυχίων πολέμου Hookem” το 2020 από τον Ναύαρχο που διοικεί τον 6ο στόλο των ΗΠΑ. Τέλος, οι τορπίλες MU90 παρέχουν τη δυνατότητα εξουδετέρωσης οποιουδήποτε τύπου υποβρυχίου στα πιο σκληρά περιβάλλοντα, σε ρηχά ή βαθιά νερά.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ