Ο πύραυλος cruise  Taurus KEPD 350 που αναπτύχθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1990 από τη γερμανική εταιρεία MBDA Deutschland και τη σουηδική Saab Dynamics AB, θεωρείται στη Δύση ως ένα από τα πιο αποτελεσματικά όπλα που εκτοξεύονται από αεροσκάφη. Βρίσκεται, ήδη, σε χρήση με το Eurofighter Typhoon, το F/A-18 της Ισπανικής Αεροπορίας και το F-15K Slam Eagle της Νότιας Κορέας.

«Έχει τη βαρύτερη πολεμική κεφαλή μεταξύ των δυτικών συστημάτων της ίδιας κατηγορίας, και έχει, επίσης ισχυρό κινητήρα ο οποίος παρέχει μεγάλη εμβέλεια», αναφέρει η κατασκευάστρια του Taurus Systems GmbH (TSG).

Με  βάρος εκτόξευσης περίπου 1.400 κιλών, το Taurus είναι εξοπλισμένο με διεισδυτική κεφαλή δύο σταδίων βάρους 480 κιλών.

Αυτό επιτρέπει στον πύραυλο να χτυπήσει ένα κτίριο ή υπόγειο χώρο από ψηλά, αλλά, με την κύρια κεφαλή να εκρήγνυται στο προβλεπόμενο επίπεδο της δομής, το οποίο επιλέγεται ανάλογα του στόχου.

Ο κινητήρας turbofan προσδίδει στο σύστημα μέγιστη ταχύτητα 0,95 Mach και εμβέλεια άνω των 500 χλμ.

«Πετώντας σε υψόμετρο μικρότερο από 50 μέτρα, μόλις βρεθεί στο εχθρικό έδαφος, ο πύραυλος Taurus δεν μπορεί να γίνει αντιληπτός από το ρωσικό αντιαεροπορικό σύστημα S-400, μεταξύ άλλων λόγω του stealth σχεδιασμού του, υποστηρίζει ο κατασκευαστής.»

Η Bundeswehr αγόρασε περίπου 600 πυραύλους. Πριν από δύο χρόνια, 300 Taurus αναβαθμίστηκαν  για τη γερμανική Luftwaffe. Οι εργασίες που έγιναν, συγκεκριμένα, επηρέασαν τον κινητήρα και έγιναν μικρές βελτιώσεις στο σύστημα πλοήγησης.

Όπως εξηγεί η TSG, ο εκτιμώμενος χρόνος που απαιτείται για την επανέναρξη της παραγωγής πυραύλων είναι περισσότερο από ένα έτος. Από αυτή την άποψη, η εταιρεία ελπίζει σε προκαταβολικά συμβόλαια και ταυτόχρονα αναπτύσσει μια εκσυγχρονισμένη έκδοση του Taurus.

Σύμφωνα με την TSG, η αλλαγή της γωνίας οπισθόκλισης των πτερύγων μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση της εμβέλειας κατά 10%. Ένας άλλος βασικός τομέας είναι το σύστημα πλοήγησης, το οποίο θα χρησιμοποιεί αλγόριθμους βασισμένους σε Τ.Ν.. Επιπλέον θα προστεθεί μια αμφίδρομη σύνδεση δεδομένων για τον  επαναπρογραμματισμό της αποστολής κατά τη διάρκεια της πτήσης, όπως σημειώνεται στο ρωσικό δημοσίευμα.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ