Το F-16XL ήταν μια προσπάθεια της General Dynamics, η οποία παρήγαγε τότε το αεροσκάφος, για ένα μαχητικό αεροσκάφος το οποίο θα μπορούσε να ανταγωνιστεί το F-15E και να αποσπάσει παραγγελίες από την αμερικανική Αεροπορία.

Το κυριότερο χαρακτηριστικό του βέβαια η νέα πτέρυγα η οποία «εκτόξευσε» την εμβέλεια του αεροσκάφους σε όλες τις ταχύτητες σε σχέση με το απλό F-16 και η δυνατότητά του να φέρει αυξημένο οπλικό φορτίο.

Έτσι ενώ το F-16 είχε μέγιστη εμβέλεια 4,250 χλμ. με τη χρήση όμως τριών εξωτερικών δεξαμενών καυσίμου το F-16XL είχε 4.590 χλμ. μόνο με εσωτερικό καύσιμο!

Παράλληλα το F-16XL είχε δυνατότητα μεταφοράς όπλων βάρους 7 τόνων σε 17 σημεία ανάρτησης εξωτερικού φορτίου το F-16 έχει 11 σημεία ανάρτησης εξωτερικού φορτίου βάρους 6 τόνων περίπου, αυτό για τα πρώτα block παραγωγής.

Τελικά το F-16XL δεν κατόρθωσε να αποσπάσει κάποια παραγγελία από την USAF καθώς προτιμήθηκε το F-15E, εάν όμως είχε προχωρήσει στην περαιτέρω ανάπτυξη του αεροσκάφους με ίδια κεφάλαια, πιθανότατα να είχε δημιουργήσει ένα πολύ καλό μαχητικό. Συνολικά κατασκευάστηκα δύο πρωτότυπα τα οποία έκαναν και τις σχετικές δοκιμές το πρώτο εκ των οποίων πέταξε για πρώτη φορά τον Ιούλιο του 1982.  

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ