Μείζον θέμα προκύπτει από την φοβική  απάντηση του ΥΠΕΘΑ, μέσω «διαρροών» πάντα στους τουρκικούς ισχυρισμούς, ότι F-16 της ΠΑ παρενόχλησαν το σκάφος του τουρκικού Ναυτικού TCG Cesme.

Αυτό εκτός από το γεγονός ότι οι «κύκλοι» του ΥΠΕΘΑ έσπευσαν να δηλώσουν ότι δεν έκαναν καμία παρενόχληση στο σκάφος του τουρκικού Ναυτικού, μεταξύ άλλων είπαν ότι τα ελληνικά μαχητικά που συμμετείχαν σε άσκηση δεν έφεραν στο Σύστημα Αυτοπροστασίας Chaff ή Flares.

Δεν εξετάζουμε εδώ αν οι τουρκικοί ισχυρισμοί είχαν βάση ή όχι. Άλλωστε τα βίντεο που έδωσαν στη δημοσιότητα ήταν της συμφοράς. Ένα F-16 να αφήνει flares σε αεροπορική επίδειξη και ένα -μάλλον- A-7 να πετά κοντά σε κάποιο πλοίο, προ… αμνημονεύτων χρόνων.

Εξετάζουμε τη στάση του ΥΠΕΘΑ και τίποτα άλλο.

;Έτσι οι πηγές του ΥΠΕΘΑ ανέφεραν  ότι στην ευρύτερη περιοχή του Κεντρικού Αιγαίου διεξήχθη άσκηση της Πολεμικής Αεροπορίας για την οποία είχε εκδοθεί ΝΟΤΑΜ (Α0350/21) στις 9 Φεβρουαρίου 2021, 5 ημέρες πριν την ημέρα έκδοσης της παράτυπης τουρκικής NAVTEX.

«Στην άσκηση συμμετείχαν 29 Αεροσκάφη τα οποία απογειώθηκαν περί την 13:30 και ολοκλήρωσαν τη δραστηριότητα την 14:40. Τα Ελληνικά Αεροσκάφη δεν έφεραν CHAFF ή FLARES.»

Ένα πρώτο ερώτημα εδώ είναι γιατί τα μαχητικά της ΠΑ δεν είχαν πλήρες το σύστημα αυτοπροστασίας και οι αφετήρες αναλωσίμων ήταν απλά… άδειοι!

Ένα δεύτερο ερώτημα είναι ποιος ο λόγος το ΥΠΕΘΑ να προχωρήσει σε αυτή τη διευκρίνιση λέγοντας ότι τα μαχητικά της ΠΑ είναι πρακτικά άοπλα από αναλώσιμα όταν πετούν σε ασκήσεις, απο την στιγμή που δεν υποχρεούται από κανένα να δώσει τέτοιες διευκρινήσεις!

Γιατί αυτό πρέπει να το γνωρίζουν οι Τούρκοι;

Κάτι που δημιουργεί ένα ακόμη  ερώτημα με τη σειρά του: Για ποιο λόγο μαχητικά αεροσκάφη που πετούν στο Αιγαίο έστω και για ασκήσεις, δεν διαθέτουν την τελευταία γραμμή αμύνης που ονομάζεται σύστημα αναλωσίμων.

Είναι θέμα κονδυλίων για την προμήθεια των απαραίτητων αναλωσίμων ή απλώς κανείς δεν μερίμνησε για τον εξοπλισμό τους με αερόφυλλα ή θερμοβολίδες; Εν τέλει τι συμβαίνει;

Το σημαντικότερο όμως είναι ότι το ΥΠΕΘΑ προχώρησε σε μια αποκάλυψη η οποία δεν έπρεπε να βγει στη δημοσιότητα, ούτε ήταν υποχρεωμένο να δώσει διευκρινήσεις.

Ταυτόχρονα αν  και η ΠΑ έχει κάθε δικαίωμα να πετά εντός του ελληνικού FIR και να πραγματοποιεί οποιαδήποτε άσκηση θέλει όπως και να αναγνωρίζει οπουδήποτε πλοίο, πλέει σε διεθνή ύδατα, εντούτοις το ΥΠΕΘΑ με φοβική διάθεση έσπευσε να πει πως ουδέποτε μαχητικό της ΠΑ πέταξε κοντά στο τουρκικό πλοίο.

Κάτι που έχει κάθε δικαίωμα να κάνει. Ας θυμηθούμε τις πτήσεις ρωσικών Su-24 σχεδόν πάνω από αμερικανικά αντιτορπιλικά στη Μαύρη Θάλασσα για να αντιληφθούμε τα φοβικά σύνδρομα του ΥΠΕΘΑ.

Έτσι με διαρροή αναφέρει  ότι από το πρωί της Τρίτης, η Πολεμική Αεροπορία πραγματοποιεί άσκηση στην οποία συμμετέχουν πολλά -περισσότερα των τεσσάρων- μαχητικά αεροσκάφη.

Αναφέρεται πιο ειδικά:

«Η ελληνική εκπαιδευτική δραστηριότητα έγινε σε μια μεγάλη περιοχή που είχε δεσμευτεί εγκαίρως με ΝΟΤΑΜ και εκτείνεται από την Χαλκιδική μέχρι τα νότια της Σκύρου. Στο πλαίσιο αυτής της άσκησης προβλέπονταν αρκετά αεροπορικά γυμνάσια μεταξύ των πιλότων των ελληνικών μαχητικών αεροσκαφών.

Σε καμία περίπτωση ωστόσο δεν υπήρξε κάποιου είδους παρενόχληση του τουρκικού υδρογραφικού πλοίου TCG Cesme από ελληνικά F-16», διαβεβαιώνουν οι αρμόδιες πηγές του υπουργείου Εθνικής Άμυνας.

Οι ίδιοι παράγοντες εξήγησαν ότι τα ελληνικά μαχητικά αεροσκάφη πετούσαν σε ύψος 19.000 ποδών και δεν προσέγγισαν εγγύτερα των 10 μιλίων από το τουρκικό πλοίο, αν και θα είχαν κάθε δικαίωμα να το πράξουν.

Επιπλέον, τονίζουν οι ίδιες πηγές,  «πρέπει να επισημανθεί ότι η αεροπορική δραστηριότητα των ελληνικών μαχητικών αεροσκαφών εντάσσεται σε άσκηση εντός του FIR Αθηνών για την οποία είχε εκδοθεί εγκαίρως η νόμιμα προβλεπόμενη ΝΟΤΑΜ. Το τουρκικό πλοίο «TCG Cesme» κινείται προφανώς στην επιφάνεια της θάλασσας πραγματοποιώντας υδρογραφικές εργασίες επί τη βάση μιας παράνομης NAVTEX που εκδόθηκε από τον μη εξουσιοδοτημένο να αδειοδοτεί έρευνες στο Αιγαίο παράκτιο σταθμό της Σμύρνης.»

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ