«Τέλος» η είσπραξη δημοτικών τελών μέσω λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος – Αλλαγή από το 2028
Τι είπε ο υπουργός Εσωτερικών Θεόδωρος Λιβάνιος
Την αποσύνδεση των δημοτικών τελών από τους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος προανήγγειλε ο υπουργός Εσωτερικών Θεόδωρος Λιβάνιος στη Βουλή, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για τον νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Ο κ. Λιβάνιος ανέφερε ότι στο νομοσχέδιο θα προστεθεί ειδική ρύθμιση, η οποία θα προβλέπει την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος (με σύμφωνη γνώμη της ΚΕΔΕ και των υπουργείων Εσωτερικών, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Οικονομικών) για τη δημιουργία νέου συστήματος καταβολής των δημοτικών τελών, ανεξάρτητου από τη ΔΕΗ και τις άλλες εταιρείες ενέργειας.
Πώς θα λειτουργεί το νέο σύστημα
•Τα τέλη θα εκδίδονται μία φορά τον χρόνο, όπως ο ΕΝΦΙΑ.
•Θα μπορούν να πληρώνονται σε 12 μηνιαίες δόσεις.
•Δεν θα τα εισπράττουν πλέον οι εταιρείες παροχής ρεύματος τα δημοτικά τέλη.
Ο υπουργός ξεκαθάρισε ότι η αλλαγή δεν θα γίνει άμεσα.
Στόχος είναι να τεθεί σε ισχύ από 1η Ιανουαρίου 2028, καθώς απαιτείται η δημιουργία κατάλληλου πληροφοριακού συστήματος και μηχανισμού είσπραξης.
Η ρύθμιση ικανοποιεί πάγιο αίτημα τόσο των δήμων όσο και των εταιρειών ενέργειας, που εδώ και χρόνια ζητούσαν να μην είναι «εισπράκτορες» των δημοτικών τελών.