Σοβαρό πρόβλημα έχει δημιουργηθεί σε επίπεδο εντυπώσεων, τουλάχιστον, όχι μόνο για το Πολεμικό Ναυτικό, αλλά και για τις Ένοπλες Δυνάμεις, συνολικότερα, από το έγγραφο που έστειλε η Ένωση Στρατιωτικών Περιφερειακής Ενότητας Νήσων Περιφέρειας Αττικής (ΕΣΠΕΕΝΠΑ), αναφορικά με την παραίτηση προ της αποστολής στην Ερυθρά Θάλασσα της φρεγάτας ΥΔΡΑ (F452) κλάσης ΜΕΚΟ 200ΗΝ που θα αποπλεύσει (ίσως κάποια στιγμή…) για την Ερυθρά Θάλασσα.

Εκεί, όταν με το καλό φτάσει, θα συμμετάσχει στην πολυεθνική επιχείρηση Prosperity Guardian, που εξελίσσεται από τις ΗΠΑ και την Βρετανία.

Να παραβλέψουμε το γεγονός ότι η φρεγάτα… προετοιμάζεται σχεδόν δύο μήνες (!) για να αποπλεύσει και πραγματικά «δεν θέλουμε να ξέρουμε» τι συμβαίνει στις λοιπές φρεγάτες του Στόλου που είναι… λιγότερο ετοιμοπόλεμες από την ΥΔΡΑ (F452)  που επιδεικνύει το «ετοιμοπόλεμο» του Στόλου με… προετοιμασίες εβδομάδων για τον απόπλου μιας και μόνης φρεγάτας.

Ούτε να πούμε ότι έχουν ξεγυμνωθεί τα άλλα τρία σκάφη της κλάσης για να ετοιμαστεί η ΥΔΡΑ.

Να πούμε για τις παραιτήσεις: Ναι, ήταν 17 από τους 205 συνολικά του πληρώματος, (πρακτικά υπηρετούν γύρω στους 190), αλλά δεν έγιναν γιατί… φοβούνται, αλλά γιατί δεν έχουν «μαντήλι να κλάψουν» οι οικογένειές τους και οι αποζημιώσεις (86€ την ημέρα) είναι ελάχιστες από την υπηρεσία στο εξωτερικό.

Και είναι γεγονός ότι οι «17» δεν παραιτήθηκαν όλοι τώρα, προ της αποστολής, αλλά οι περισσότεροι παραιτήθηκαν αρκετούς μήνες πριν ανακοινωθεί η αποστολή και ξεκινήσει η προετοιμασία για την απόπλου.

Η ουσία είναι η ίδια: Ηθικόν στο ΠΝ, χαμηλό!

Η ΠΟΕΣ «κρούει τον κώδωνα του κινδύνου», η ΕΣΠΕΕΝΠΑ, καταγγέλλει, το ρεζιλίκι της χώρας, όμως είναι «στα ύψη» γιατί μην ξεχνάμε ότι και το εξωτερικό τα διαβάζουν αυτά και ακόμη χειρότερα στην Τουρκία!

Η συμμετοχή στην «Prosperity Guardian» στην Ερυθρά Θάλασσα, της ΥΔΡΑ (F452) είναι, ούτως ή άλλως, συμβολική κι εκτός του βεληνεκούς των όπλων των Χούθι ή τουλάχιστον στα «μετόπισθεν» του συμμαχικού Στόλου: Το σκάφος δεν έχει τα μέσα να αντιμετωπίσει τέτοιου είδους πυραυλικές επιθέσεις, αν γίνει κάποια «στραβή». Πολιτικοί-εθνικοί οι λόγοι που πρέπει να πάει.

Πρέπει να πάει; Ναι!

Δεν γίνεται να μην υπάρχει η Ελλάδα, έστω και με ένα τέτοιο παλιό (32 ετών) και ακατάλληλο σκάφος (μικρό βύθισμα, ανυπαρξία σύγχρονων αισθητήρων) σε τέτοιες αποστολές: Προέχει η επίδειξη σημαίας.

Γερμανικής ναυπήγησης πλοίο, είναι η πρώτη φρεγάτα του τύπου και καθελκύστηκε στο Αμβούργο της Γερμανίας τον Ιούνιο του 1991 και παραδόθηκε στο ΠΝ τον Οκτώβριο του 1992.

Αλλά το ότι τα στελέχη που υπηρετούν στο ΠΝ δεν μπορούν να θρέψουν τις οικογένειές τους και αυτό είναι γεγονός.

Και βέβαια, ισχύει για όλα τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων. Στον Στρατό Ξηράς, τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα…

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ