Ένας άγνωστος πόλεμος διεξάγεται από την ημέρα της ρωσικής επέμβασης στην Ουκρανία στα νερά του Αιγαίου με αριθμό ρωσικών υποβρυχίων, αλλά και σκαφών επιφανείας να κινούνται σε περιοχές που σαφώς θα επιχειρήσουν να «κλειδώσουν» με «κάθε μέσο» στα αμερικανικά πλοία μεταφοράς ενισχύσεων αναφέρουν πηγές του ελληνικού ΓΕΕΘΑ.

Συγκεκριμένα έχει καταγραφεί «κίνηση» τουλάχιστον ενός ρωσικού υποβρυχίου εντός του Αιγαίου (υπάρχουν τρία αγκυροβόλια του ρωσικού Στόλου στο Αιγαίο, αλλά σε αυτά «παρκάρουν» τα ρωσικά πολεμικά σκάφη σε συνθήκες ηρεμίας) το οποίο κινείται «πέριξ» των αμερικανικών πλοίων, όπως π.χ. της Ομάδας Μάχης του αεροπλανοφόρου USS Harry Truman η οποία βρίσκεται λίγα μίλια μακριά από το αγκυροβόλιο του ρωσικού Στόλου στα νοτιοανατολικά της Λήμνου.

Το άλλο ρωσικό αγκυροβόλιο βρίσκεται έξω από την Αστυπάλαια και το τρίτο στα βορειοδυτικά της Ικαρίας, ενώ συχνά χρησιμοποιούν άτυπα (για τα άλλα τρία υπάρχει ειδική συμφωνία με την Ελλάδα) το παλιό σοβιετικό, νότια των Κυθήρων.

Τα ρωσικά υποβρύχια ενεδρεύουν όχι μόνο για τα πολεμικά πλοία του ΝΑΤΟ, αλλά κυρίως για τα μεταγωγικά πλοία, αυτά που μεταφέρουν όπλα στην Αλεξανδρούπολη και από εκεί προωθούνται σε Ρουμανία και Πολωνία.

Φαίνεται ότι επιδεικνύουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το πλοίο μεταφοράς οχημάτων Liberty Passion το οποίο μεταφέρει μία ολόκληρη αμερικανική τεθωρακισμένη Ταξιαρχία από το αμερικανικό λιμάνι του Τσάρλεστον (απέπλευσε στις 5 Μαρτίου) και το περιμένουν στις 18 Μαρτίου να μπει στο Αιγαίο και στις 19 να αποβιβάσει το φορτίο του στην αμερικανική βάση στην Αλεξανδρούπολη.

Το Liberty Passion σε συνθήκες ειρήνης μεταφέρει αυτοκίνητα, αλλά σε συνθήκες πολέμου το φορτίο αλλάζει: Έχει μεταφορική ικανότητα 20,3 χιλιάδες τόνους, βύθισμα 10 μέτρα, μήκος 199,98 μέτρα και πλάτος 32,3 μέτρα.

Mεταφέρει άρματα μάχης Μ1 Abrams, ΤΟΜΑ M2 Bradley, οχήματα υποστήριξης κλπ. Η Ταξιαρχία μπορεί σε μία ημέρα να αναπτυχθεί και να επανδρωθεί στην Ρουμανία και να απειλήσει τον ρωσικό Στρατό.

Το ρωσικό Ναυτικό έχει αναπτυχθεί σε διάφορα σημεία του Αιγαίου.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ