Εκπαίδευση πιλότων, συμπεριλαμβανομένων και Ουκρανών, στον χειρισμό των αμερικανικής κατασκευής μαχητικών F-16, ξεκινά στο έδαφός της η Ρουμανία.

Το ρουμανικό ανώτερο συμβούλιο εθνικής άμυνας σε ανακοίνωσή του ανέφερε: «Μαζί με άλλους συμμάχους και την κατασκευάστρια εταιρεία των μαχητικών, θα δημιουργηθεί περιφερειακός κόμβος στη Ρουμανία για την εκπαίδευση ουκρανών πιλότων σε αυτά».

Βοήθεια στην Ουκρανία να εκπαιδεύσει πιλότους

Σύμφωνα με την ίδια πηγή: «Ρουμάνοι πιλότοι αμερικανικών F-16 θα εκπαιδευτούν εδώ και το κέντρο θα ανοίξει κατόπιν σε πιλότους συμμαχικών χωρών και εταίρων του NATO, συμπεριλαμβανομένης της Ουκρανίας».

Και άλλες χώρες έχουν εκφράσει την πρόθεση να βοηθήσουν την Ουκρανία να εκπαιδεύσει πιλότους της στα F-16 αφού δοθεί «πράσινο φως» από τις ΗΠΑ.

Ο επικεφαλής της ευρωπαϊκής διπλωματίας Τζουζέπ Μπορέλ δήλωνε στα τέλη Μαΐου ότι η Πολωνία έχει αρχίσει ήδη να τους εκπαιδεύει και ότι αρκετές χώρες είναι διατεθειμένες να προμηθεύσουν στην ουκρανική πολεμική αεροπορία τέτοια μαχητικά.

Η κυβέρνηση της Ολλανδίας ελπίζει ότι θα μπορέσει να αρχίσει εκπαίδευση των ουκρανών πιλότων στα F-16 εντός του καλοκαιριού, δήλωσε τον περασμένο μήνα η υπουργός Άμυνας Κάισα Όλογκρεν.

Η Δανία ετοιμάζεται επίσης να αρχίσει εκπαίδευση ουκρανών πιλότων στο έδαφός της. Η Ρουμανία απέσυρε τον Μάιο τα καταδιωκτικά MiG-21 LanceR που διέθετε, κληρονομιά της εποχής που ανήκε στο Σύμφωνο της Βαρσοβίας: αντικαταστάθηκαν από αμερικανικής κατασκευής F-16, στο πλαίσιο της ενίσχυσης της ανατολικής πτέρυγας του NATO.

Το Βουκουρέστι έχει διπλασιάσει την προσπάθειά του τους τελευταίους μήνες να εκσυγχρονίσει το υλικό των ρουμανικών ενόπλων δυνάμεων.

Η Ρουμανία θα χρησιμοποιεί πλέον 17 F-16, που αγόρασε από την Πορτογαλία. Υπέγραψε εξάλλου τον Νοέμβριο σύμβαση με τη Νορβηγία για τη αγορά άλλων 32 μαχητικών. Μέλος του NATO από το 2004, η χώρα θέλει επίσης να αποκτήσει αμερικανικής κατασκευής μαχητικά F-35, τελευταίας τεχνολογίας, αλλά θα χρειαστούν χρόνια προκειμένου να προχωρήσει το ιδιαίτερα δαπανηρό αυτό σχέδιο.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ