Σε έναν κόσμο όπου οι χώρες έχουν συχνά περίπλοκες σχέσεις με τη Βόρεια Κορέα, η καταγγελία της Σουηδίας κατά του καθεστώτος της για  ένα χρέος που είναι απλήρωτο για περισσότερα από 49 χρόνια και συνεχίζει να αυξάνεται με τόκους, επιβεβαιώνει τον παραλογισμό που επικρατεί στην Πιονγιάνγκ και στην ηγεσία της.

Η ιστορία έχει ως εξής:

Η Βόρεια Κορέα το 1974 είχε προχωρήσει σε παραγγελία 1.000 αυτοκινήτων  Volvo 144 και άλλου μηχανικού εξοπλισμού, για την νομενκλατούρα της  αξίας 73 εκατομμυρίων δολαρίων σε σουηδικές εταιρείες το 1974.

Η Volvo παρέδωσε κανονικά την παραγγελία των 1.000 αυτοκινήτων για τα ηγετικά στελέχη του Κομουνιστικού Κόμματος πλην όμως το καθεστώς θεώρησε ότι δεν έπρεπε να πληρώσει για την παραγγελία αυτή!

Σύμφωνα με το Newsweek, η Βόρεια Κορέα άρχισε να εισάγει εξοπλισμό από δυτικές βιομηχανικές χώρες για να επεκτείνει την πρόσβασή της σε ξένα κεφάλαια και τεχνολογία. Η χώρα υποσχέθηκε να πληρώσει τους πιστωτές της είτε με μελλοντικά προϊόντα παραγωγής είτε με προϊόντα εξόρυξης, αλλά σύντομα έγινε σαφές ότι το καθεστώς δεν είχε καμία πρόθεση να τιμήσει τα χρέη του.

Η Βόρεια Κορέα εξακολουθεί να χρησιμοποιεί αυτά τα αυτοκίνητα και τις περισσότερες φορές για ειδικούς σκοπούς. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του NPR, ο Αμερικανός δημοσιογράφος Urban Lehner οδήγησε σε ένα Volvo 144 sedan κατά τη διάρκεια του διήμερου ταξιδιού του στη Βόρεια Κορέα το 1989 υπενθυμίζει ότι οι επισκέπτες δημοσιογράφοι συνήθως επέβαιναν σε αυτά τα αυτοκίνητα και ότι οι δρόμοι ήταν τόσο άδειοι που οι οδηγοί μπορούσαν έχουν συχνά το δρόμο μόνο για αυτούς.

Το χρέος της Βόρειας Κορέας εξακολουθεί να υφίσταται και η Σουηδία δύο φορές το χρόνο στην Πιονγιάνγκ ενημερωτικό σημείωμα πόσο έχει φτάσει το χρέος αλλά –φυσικά- εις μάτην. Το καθεστώς πουλά πρακτικά τρέλα λέγοντας ότι δεν υποχρεούται να πληρώσει, χωρίς να εξηγεί το λόγο.

Το χρέος τώρα της Βόρειας Κορέας προς την Σουηδία ανέρχεται στα  330 εκατομμύρια δολάρια.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ