Ο πρόεδρος του ιρανικού κοινοβουλίου και επικεφαλής διαπραγματευτής της Τεχεράνης στις συνομιλίες με τις ΗΠΑ Μοχαμάντ Μπαγέρ Γκαλιμπάφ, ξεκαθάρισε ότι τα Στενά του Ορμούζ δεν πρόκειται να επιστρέψουν στο προηγούμενο καθεστώς λειτουργίας τους μετά τη σύγκρουση στη Μέση Ανατολή.

Ο Ιρανός αξιωματούχος υποστήριξε ότι η χώρα του θα έχει πλέον πρωταγωνιστικό ρόλο στη διαχείριση της κρίσιμης αυτής θαλάσσιας οδού, η οποία αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους ενεργειακούς διαδρόμους παγκοσμίως.

«Όλος ο κόσμος πρέπει να ξέρει ότι η διαχείριση του στενού του Ορμούζ δεν θα είναι ποτέ αυτή που ήταν πριν από τον πόλεμο», δήλωσε ο Γκαλιμπάφ τη Δευτέρα (22/6), σύμφωνα με το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων IRNA.

Ο επικεφαλής της ιρανικής ομάδας στις διαπραγματεύσεις με την Ουάσιγκτον για τον τερματισμό της σύγκρουσης υπογράμμισε ότι η Τεχεράνη θα συνεχίσει να τηρεί τις διεθνείς δεσμεύσεις της, ωστόσο τόνισε πως ο έλεγχος της στρατηγικής θαλάσσιας διόδου θα περάσει σε νέο πλαίσιο.

«Βεβαίως οι διεθνείς κανόνες θα τηρηθούν, αλλά το Ιράν θα διαχειρίζεται το στενό του Ορμούζ», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Τα Στενά του Ορμούζ βρίσκονται στο επίκεντρο του διεθνούς ενδιαφέροντος, καθώς από το συγκεκριμένο πέρασμα μεταξύ Περσικού Κόλπου και Κόλπου του Ομάν μεταφέρεται σημαντικό ποσοστό των παγκόσμιων ποσοτήτων πετρελαίου και υγροποιημένου φυσικού αερίου.

Μία αλλαγή στο καθεστώς λειτουργίας ή ασφάλειας της περιοχής θα μπορούσε να επηρεάσει άμεσα τις διεθνείς αγορές ενέργειας, καθώς η θαλάσσια δίοδος αποτελεί βασικό κόμβο για τις εξαγωγές των χωρών του Κόλπου προς την Ασία, την Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Οι δηλώσεις Γκαλιμπάφ δείχνουν ότι η Τεχεράνη θεωρεί τα Στενά του Ορμούζ ένα από τα σημαντικότερα στρατηγικά της πλεονεκτήματα και επιδιώκει να διαμορφώσει νέο πλαίσιο ελέγχου στην περιοχή μετά τις τελευταίες εξελίξεις στη Μέση Ανατολή.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ