«Σκληρή» επίθεση κατά του Ισραήλ εξαπέλυσε ο γενικός γραμματέας της Χεζμπολάχ, Ναΐμ Κασέμ, υποστηρίζοντας ότι η ισραηλινή παρουσία στον Λίβανο πρέπει να τερματιστεί άμεσα και χωρίς όρους.

Σε τηλεοπτικό του διάγγελμα, με αφορμή την Ασουρά, ο ηγέτης της σιιτικής οργάνωσης δήλωσε πως το Ισραήλ «οφείλει να αποχωρήσει πλήρως από κάθε σπιθαμή του λιβανικού εδάφους», υποστηρίζοντας ότι η παρουσία του δεν συνδέεται με τη δράση της Χεζμπολάχ, αλλά με στόχο την κατοχή της χώρας.

Ο Ναΐμ Κασέμ αναφέρθηκε επίσης στις πρόσφατες εξελίξεις στην περιοχή, υποστηρίζοντας ότι το μνημόνιο συνεννόησης αποτελεί ένδειξη αποτυχίας των ΗΠΑ και του Ισραήλ. Όπως είπε, το Ιράν διατήρησε τη θέση του και η εξέλιξη αυτή συνιστά «επίσημη δήλωση της ήττας της Αμερικής και του Ισραήλ».

Παράλληλα, υποστήριξε ότι υπήρχε σχέδιο για έναν ευρείας κλίμακας πόλεμο με στόχο την εξόντωση της Χεζμπολάχ, όμως –όπως ισχυρίστηκε– η οργάνωση κατάφερε να ανακόψει την επίθεση και να περάσει σε μια νέα φάση.

Την ώρα που συνεχίζονται στην Ουάσινγκτον οι επαφές μεταξύ Ισραηλινών και Λιβανέζων αξιωματούχων, ο ηγέτης της Χεζμπολάχ ξεκαθάρισε ότι η οργάνωση δεν πρόκειται να αποδεχθεί οποιαδήποτε εξομάλυνση των σχέσεων με το Ισραήλ ή οποιαδήποτε μορφή ισραηλινής παρουσίας σε λιβανικό έδαφος.

Κλείνοντας την ομιλία του, απηύθυνε κάλεσμα προς την πολιτική ηγεσία του Λιβάνου να επιδείξει ενότητα απέναντι στο Ισραήλ και να μην, όπως είπε, ακολουθεί τις πολιτικές και τα συμφέροντα των ΗΠΑ και του Ισραήλ.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ