Η Τουρκία θέλει το νέο stealth μαχητικό αεροσκάφος πολλαπλών ρόλων πέμπτης γενιάς TF-X να κατασκευάζεται αμιγώς από την τουρκική αμυντική βιομηχανία, αλλά ήδη ζητάει από ξένους εταίρους να συμμετάσχουν στο αναπτυξιακό πρόγραμμα εφόσον οι εταίροι αυτοί είναι “φιλικοί” προς την Άγκυρα.

O λόγος είναι απλός: Οι Τούρκοι δεν μπορούν να ακόμα να κατασκευάσουν κινητήρα.

Όπως δήλωσε στην τουρκικό σταθμό TRT Haber, ο επικεφαλής της Προεδρίας των Αμυντικών Βιομηχανιών της Τουρκίας (SSB), «η πόρτα είναι ανοιχτή για τις φιλικές και συμμαχικές χώρες που θέλουν να συμμετάσχουν σε αυτό το έργο».

Ο Ισμαήλ Ντεμίρ τόνισε επίσης ότι «η διαδικασία σχεδιασμού του νέου μαχητικού αεροσκάφους TF-X βρίσκεται σε εξέλιξη και η χώρα έχει ήδη αρχίσει να κατασκευάζει διάφορα μέρη του», όμως το «άνοιγμα» που κάνει η Τουρκία δείχνει ότι δεν έχει την πλήρη ικανότητα και τεχνογνωσία για να υλοποιήσει την ανάπτυξη του αεροσκάφους μόνο με τις δικές της δυνάμεις, γι’αυτό εμμέσως ελπίζει στην ανταπόκριση μιας ξένης χώρας, με αναλυτές να κοιτούν προς την μεριά της Ρωσίας.

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι κατά την διάρκεια του forum ARMY-2021 που διεξήχθη στα τέλη Αυγούστου, ο Διευθυντής της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Στρατιωτικής-Τεχνικής Συνεργασίας της Ρωσίας, Ντμίτρι Σουγκάγιεφ, δήλωσε ότι η Ρωσία διεξάγει διαβουλεύσεις με την Τουρκία για την παροχή τεχνολογίας και τεχνογνωσίας για το πρόγραμμα ανάπτυξης του TF-X

Η αλήθεια είναι πως η μόνη χώρα που θα βοηθούσε την Τουρκία είναι η Ρωσία για τον εξής απλό λόγο: Η Μόσχα θέλει να αποσπάσει ένα βασικό μέλος του ΝΑΤΟ επιφέροντας μεγάλο πλήγμα στους Αμερικανούς και στην Συμμαχία.

Θεωρητικά θα μπορούσαν και οι Αμερικανοί να ‘βοηθήσουν” τους Τούρκους αλλά δεν θέλουν να καταστεί η Τουρκία στρατιωτικά ανεξάρτητη.

Στην Αθήνα κακώς δεν έχουν υπολογίσει σοβαρά την μελλοντική απειλή, καθώς οι  Τούρκοι έχουν αποδείξει πως είναι πείσμονες και στο τέλος πραγματοποιούν αυτό το οποίο έχουν βάλει στόχο.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με όσα είχε δηλώσει ο Temel Kotil, Γενικός Διευθυντής της κατασκευάστριας εταιρείας Turkish Aerospace Industries (TAI) τον περασμένο Ιούνιο το εθνικό μαχητικό αεροσκάφος της Τουρκίας θα αποτελείται από περίπου 20.000 μέρη, ενώ η παραγωγή των ανταλλακτικών θα έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2022, ωστόσο το πιο σημαντικό μέρος στην κατασκευή είναι οι βάσεις τιτανίου που συγκρατούν τους κινητήρες, με τον ίδιο να προσθέτει ότι έχουν εκτεταμένη εμπειρία και γνώση σε τέτοιες κατασκευές, λόγω μελετών στο αμερικανικό stealth μαχητικό αεροσκάφος πολλαπλών ρόλων πέμπτης γενιάς F-35.

Η παραγωγή και τα χαρακτηριστικά

Ο Temel Kotil σημείωσε ότι ένας έτοιμος κινητήρας θα χρησιμοποιηθεί για την τροφοδοσία του κινητήρα στην αρχή, ενώ ένας νέος κινητήρας που αναπτύχθηκε από την TRMotor θα ενσωματωθεί στο αεροσκάφος αργότερα, ενώ στο πρόγραμμα ανάπτυξης συμμετέχουν κι άλλες τουρκικές εταιρείες όπως:

Η Aselsan για τα ηλεκτρονικά συστήματα και τα ραντάρ

Η Havelsan για τα λογισμικά (software) και τους αισθητήρες

H Altınay για λειτουργικά συστήματα (επιφάνειες ελέγχου)

Η Pavotek για τα συστήματα διανομής ισχύος

Ορισμένα λειτουργικά συστήματα, θα παράγονται από την TAI και μια ουκρανική εταιρεία.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με πληροφορίες της κατασκευάστριας εταιρείας TAI, το μαχητικό αεροσκάφος TF-X θα τεθεί σε επιχειρησιακή λειτουργία το 2029, ενώ στόχος της εταιρείας είναι η παραγωγή δύο μαχητικών αεροσκαφών TF-X το μήνα, ενώ το πρόγραμμα θα αποφέρει έσοδα ύψους 2,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, καθώς το κόστος ανά μονάδα θα υπολογίζεται στα 100 εκατομμύρια δολάρια.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ