Forbes: «Η Τουρκία πρέπει να επιστρέψει στο πρόγραμμα F-35»

“Η αεροπορία της Τουρκίας καθίσταται ξεπερασμένη”, σύμφωνα με νέα τουρκική μελέτη, στην οποία αναφέρεται το Forbes!

«Οι δυνατότητες  της αεροπορίας της Τουρκίας θα αντιμετωπίσουν μια σοβαρή δοκιμασία τα επόμενα 10 έως 20 χρόνια», γράφει ο Can Kasapoglu, διευθυντής του προγράμματος ασφάλειας και άμυνας του τουρκικού think tank EDAM, ο οποίος συνέταξε την έκθεση.

Ο Kasapoglu περιγράφει την αδυναμία της τουρκικής αεροπορικής δύναμης ως «πρόβλημα τεχνολογικής παραγωγής».

“Τα τέταρτης γενιάς F-16 της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας και τα F-4 τρίτης γενιάς – τα οποία είναι ουσιαστικά αεροσκάφη Ψυχρού Πολέμου – φτάνουν στο τέλος της διάρκειας ζωής τους. Τα τουρκικά σχέδια να τα αντικαταστήσουν με 100 μαχητικά  F-35A πέμπτης γενιάς έχουν καταρρεύσει μετά την απομάκρυνση της Τουρκίας από το πρόγραμμα εν μέσω οργής των ΗΠΑ για την αγορά ρωσικών αντιαεροπορικών  S-400. Εν τω μεταξύ, οι αντίπαλοι της Τουρκίας – συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας και του Ισραήλ – έχουν F-35 ή Rafale”, γράφει.

«Εάν δεν βρεθεί μια ενδιάμεση λύση, η τουρκική αεροπορική δύναμη θα μείνει πίσω από τις παγκόσμιες τάσεις», προειδοποιεί ο Can Kasapoglu.

Η έκθεση δείχνει ότι η απώλεια του F-35 υπέρ των πυραύλων S-400 ήταν μια κακή συμφωνία. «Ο αμυντικός σχεδιασμός της Τουρκίας και οι απαιτήσεις εθνικής ασφάλειας, δεν είναι κατάλληλες για  S-400, το οποίο μόλις εισήλθε στο δυναμικό των Τουρκικών Ένοπλων Δυνάμεων. Δεν θα αποδώσει στο επιθυμητό επίπεδο”.

“Ούτε τα οπλισμένα μη επανδρωμένα αεροσκάφη αντικαθιστούν το F-35”, γράφει η μελέτη.  “Η Τουρκία κέρδισε   φήμη ως ισχυρή δύναμη στα drones κατά τη διάρκεια του πολέμου στο Ναγκόρνο-Καραμπάχ . Ωστόσο, η EDAM απορρίπτει την ιδέα ότι τα αεροσκάφη αυτά μπορούν να αντικαταστήσουν προηγμένα επανδρωμένα αεροσκάφη. «Αν και υπάρχει πιθανότητα αλλαγής στο πεδίο της τεχνητής νοημοσύνης και του αλγοριθμικού πολέμου, οι παράμετροι του αεροπορικού πολέμου εξακολουθούν να διαμορφώνονται γύρω από επανδρωμένες πλατφόρμες».

‘Το πρόγραμμα  TF-X για την ανάπτυξη ενός εγχώριου μαχητικού πέμπτης γενιάς έως το 2029, αντιμετωπίζει  προβλήματα στην εύρεση ενός κατάλληλου κινητήρα’, σημείωσε η EDAM.

“Δεν είναι μόνο η αεροπορία της Τουρκίας που θα νιώσει την απώλεια του F-35. Η απώλεια θέτει σε κίνδυνο τα σχέδια του Ναυτικού της Τουρκίας για ένα αμφίβιο επιθετικό πλοίο – ουσιαστικά ένα ελαφρύ αεροπλανοφόρο – από τα οποία θα μπορούσαν να απονηώνονται και να προσνηώνονται κατακόρυφα F-35Bs”, σύμφωνα με την EDAM.

Η μελέτη προειδοποιεί επίσης για το τουρκικό κενό  στην αντιαεροπορική άμυνα. Οι τουρκικές δυνάμεις στη βόρεια Συρία βομβαρδίστηκαν από συριακά και ρωσικά αεροσκάφη, ενώ αεροσκάφη των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων φέρονται να βομβάρδισαν μια τουρκική αεροπορική βάση στη Λιβύη το 2020 . 

Η έκθεση καθιστά σαφές ότι η Τουρκία έχει μόνο μία πραγματική λύση για να διατηρήσει την αεροπορική της δύναμη. «Η Τουρκία πρέπει να επιστρέψει στο  πρόγραμμα F-35.  “ 

Google news logo Ακολουθήστε το defencenet.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις Instagram Subscribe button Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολουθήστε το defencenet.gr στο Instagram για να «δεις» τα πραγματικά γεγονότα σε άμυνα και ασφάλεια Youtube Subscribe button

DefenceNet TV