Η Κίνα ετοιμάζεται να παραδώσει την πρώτη παρτίδα οχημάτων πυρών υποστήριξης VT-5 στον Στρατό του Μπαγκλαντές.

Σύμφωνα με ειδήσεις που δημοσιευθήκαν τον Δεκέμβριο 2019, αξιωματούχοι του υπουργείου άμυνας του Μπαγκλαντές ανακοίνωσαν ότι ο Στρατός τους παρήγγειλε «ελαφριά άρματα μάχης» VT-5 από την Κίνα. Το VT5, αυτήν την στιγμή είναι σε υπηρεσία με την Στρατιωτική Διοίκηση Σινγιάνγκ και τους Πεζοναύτες των κινεζικών Ενόπλων Δυνάμεων.

Εδώ και αρκετά χρόνια, η Κίνα αποτελεί σημαντικό προμηθευτή στρατιωτικών εξοπλισμών στο Μπαγκλαντές όπως άρματα μάχης Type 59G, συστήματα πολλαπλών εκτοξευτών πυραύλων (ΠΕΠ) WS-22 122 χλστ, πυραυλικά συστήματα αεράμυνας FM-90 και πολλά άλλα.

Σύμφωνα με την βάση δεδομένων πωλήσεων όπλων του SIPRI (Διεθνές Ινστιτούτο Μελετών για την Ειρήνη της Στοκχόλμης), το 2019 το Μπαγκλαντές παρήγγειλε 44 κινεζικής κατασκευής οχήματα πυρών υποστήριξης VT-5.

Το VT-5 που επίσης ονομάζεται Type-15 ή ZTQ-15 σε υπηρεσία με τον κινεζικό Στρατό, είναι ένα ελαφρύ «άρμα μάχης» σχεδιασμένο και κατασκευασμένο από την κινεζική αμυντική βιομηχανία NORINCO. Το VT-5 παρουσιάστηκε πρώτη φορά τον Νοέμβριο 2016 στην αεροπορική έκθεση Κίνας στην πόλη Ζουχάι.

Ο κύριος οπλισμός του VT-5 αποτελείται από ένα ραβδωτό πυροβόλο 105 χλστ με θερμοαπαγωγικό περίβλημα και εκκενωτή αερίων το οποίο έχει μέγιστο δραστικό βεληνεκές 3000 μέτρων.

Ο κύριος οπλισμός περιλαμβάνει επίσης σύστημα αυτόματης γέμισης πυροβόλου. Το VT-5 μεταφέρει συνολικά 38 βλήματα 105 χλστ το οποίο δύναται να περιλαμβάνει βλήματα διατρητικά αποσπώμενου κελύφους σταθεροποιημένα με πτερύγια (APFSDS), αντιαρματικά βλήματα υψηλής εκρηκτικότητας (HEAT), εκρηκτικά (HE) και αντιαρματικούς καθοδηγούμενους πυραύλους εκτοξευόμενους από πυροβόλο.

O πύραυλος έχει μέγιστο βεληνεκές 5000 μέτρων και διαθέτει διπλή (tandem) πολεμική κεφαλή HEAT που μπορεί να καταστρέψει βαριά θωρακισμένα οχήματα ή άρματα μάχης με εξελιγμένη συνθετική θωράκιση και/ή αντιδραστική εκρηκτική θωράκιση (ERA).

Το VT-5 κινείται από έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ντιζελοκινητήρα 1000 ίππων τοποθετημένο στο πίσω μέρος του σκάφους και συζευγμένο με μια πλήρως αυτόματη υδρο-μηχανική μετάδοση ισχύος με ικανότητα πηδαλιουχίας εμπρόσθιου άξονα «pivot steering» και σύστημα ψύξης. Μπορεί να επιταχύνει με μέγιστη ταχύτητα 70 χλμ/ωρα επι δρόμου, 35 με 40 χλμ/ώρα σε εκτός δρόμου συνθήκες με μέγιστη αυτονομία 450 χλμ.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ