Ο Αιγυπτιακός Οργανισμός Στρατιωτικής Παραγωγής  παρουσίασε κατά την διάρκεια της αμυντικής έκθεσης ΕΔΕΧ 2023 που πραγματοποιείται στο Κάιρο έναν νέο εκτοξευτή πολλαπλών ρουκετών, τον RAAD 200, ο οποίος είναι σχεδόν εξ ολοκλήρου κατασκευασμένος στην Αίγυπτο, όπως και  την τελευταία εξέλιξη του τεθωρακισμένου οχήματος μάχης SENA 200 που πρόκειται να παραδοθεί στον αιγυπτιακό Στρατό.

Επί του παρόντος, ο αιγυπτιακός Στρατός διαθέτει έναν σημαντικό αριθμό συστημάτων ΠΕΠ  στο διαμέτρημα των  122 χλστ., είτε BM-21 σοβιετικής προέλευσης είτε το σύστημα  Sakr, που κατασκευάζει τοπικά. .

Το κύριο πρόβλημα με τα παραπάνω συστήματα είναι ότι το προσωπικό  πρέπει να τα χειρίζεται χειροκίνητα, πράγμα που σημαίνει μεγάλα χρονικά διαστήματα πριν ανοίξουν πυρ, ενώ υπάρχει και μια μακρά διαδικασία επανεξοπλισμού με νέες ρουκέτες.

Επιπλέον, είναι όλα τροχοφόρα βασισμένα σε παλιό πλαίσιο φορτηγών, που σημαίνει επίσης περιορισμένη κινητικότητα εκτός δρόμου.

Για να λύσει αυτό το πρόβλημα, ο Εθνικός Οργανισμός Στρατιωτικής Παραγωγής (NOMP) παρουσίασε στην EDEX 2023 στο Κάιρο το RAAD 200.  Ο  αριθμός έχει αναφορά στο Factory 200 όπου παράγεται το σύστημα, μία από τις 18 εγκαταστάσεις  που ελέγχει ο ΝΟΜΡ.

Το ‘όχημα είναι ερπυστριοφόρο και διαθέτει έναν 6κύλινδρο σε σειρά υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα diesel HD12ZLG-M με ισχύ 385 ίππων.

Σχεδιασμένο στη Γερμανία, παράγεται τώρα στην Κίνα και μαζί με το μηχανικό κιβώτιο 5 ταχυτήτων  είναι τα μόνα μέρη του συστήματος που δεν παράγονται  στην Αίγυπτο, καθώς το 80% του RAAD 200 παράγεται τοπικά.

Οι αναρτήσεις βασίζονται σε 10 ράβδους στρέψης με τέσσερα αμορτισέρ, ενώ το πλαίσιο είναι εξοπλισμένο με ατσάλινες ράγες με μηχανισμό ρύθμισης τάσης.

Το RAAD 200 μπορεί να φτάσει σε μέγιστη ταχύτητα 46 χ.α.ω.  να κινηθεί σε επίπεδο σε κλίση έως και 35°, να κινηθεί σε πλευρική κλίση 25° και να διασχίσει έως και 1,1 μέτρα νερού, με εμβέλεια 350 χλμ.

Ο νέος εκτοξευτής πολλαπλών ρουκετών έχει μήκος 6,5 μέτρα, πλάτος 2,85 μέτρα και ύψος 3,1 μέτρα και είναι 30 θέσεων για ρουκέτες   Grad/Sakr των 122 χιλιοστών που φιλοξενούνται σε τρεις σειρές των 10 σωλήνων, με μέγιστο βεληνεκές τα  45 χλμ.

Ο εκτοξευτής, ο οποίος παράγεται στο Factory 999, προέρχεται από αυτόν των υπαρχόντων συστημάτων και έχει μέγιστη ανύψωση 55°, ενώ στο αζιμούθιο μπορεί να κινηθεί 60° δεξιά και 100° αριστερά. Το βασικό ζήτημα είναι ότι όλες οι κινήσεις εκτελούνται αυτόματα, με βάση τις εισόδους από το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου πυρός που είναι εγκατεστημένο στην καμπίνα, το οποίο φιλοξενεί έως και δύο στρατιωτικούς συν τον οδηγό που έχει πρόσβαση στο όχημα μέσω των δύο πλαϊνών θυρών.

Το RAAD 200 που εμφανίστηκε στο EDEX είναι το πρώτο πρωτότυπο του συστήματος.

Όχι πολύ μακριά από το RAAD 200, βρίσκεται και η  τελευταία έκδοση  του ΤΟΜΑ  SENA 200.

Σε αυτή ο αρχικός κινητήρας 360 ίππων αντικαταστάθηκε με τον ίδιο κινητήρα αλλά των 385 ίππων , ενώ έχει χρησιμοποιηθεί νέο κράμα χάλυβα που τώρα αναπτύσσεται και παράγεται στο NOMP Factory 100.

Αυτή η λύση προσφέρει το ίδιο επίπεδο προστασίας στην ίδια μάζα, σύμφωνα με εκπροσώπους της NOMP, οι οποίοι είπαν ότι υπογράφηκε σύμβαση για την κατασκευή ενός αδιευκρίνιστου αριθμού οχημάτων, με την  παράδοση της πρώτης παρτίδας είναι προγραμματίζεται για τον Ιανουάριο του 2024.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ