Σε ιδιαίτερα προβληματικό επίπεδο έχει αφεθεί από την κυβέρνηση η κατάσταση στις μάχιμες Μοίρες της ΠΑ και ιδιαίτερα στις Μοίρες που είναι επιφορτισμένες με την άμυνα της χώρας, την 331 και 332 Μοίρες στην 114ΠΜ της Τανάγρας.

Περιέργως την στιγμή που η τουρκική επιθετικότητα και οι κινήσεις της Αγκυρας, δείχνουν ότι είναι θέμα χρόνου να προκληθεί «θερμό» επεισόδιο, από την πλευρά της κυβέρνησης συνεχίζεται η πολιτική των Μνημονίων, δηλαδή της μηδενικής επένδυσης στην εθνική άμυνας, γεγονός που έχει πλέον παρενέργειες.

Μετά τον διοικητή της 115 ΠΜ τον περασμένο Νοέμβριο ο οποίος είχε δηλώσει ότι «Έφτασε φτάσει να ασχολείται περισσότερο με το μεταναστευτικό παρά με τις αεροπορικές επιχειρήσεις», τώρα παραιτήθηκε και ο Μοίαρχος της 332 Μοίρας με ένα αιτιολογικό σαφές: «Είμαι αεροπόρος και δεν μπορώ να πετώ (σ.σ.: λόγω των ελάχιστων κονδυλίων για καύσιμα που έχουν μειώσει σε 2-3 ώρες πτήσης κατά μέσο όρο αντί 14-18 των ωρών πτήσης μ.ο. των πιλότων μαχητικών, ενώ στην Τανάγρα έγραφαν ακόμα και 28-30 ώρες), άρα φεύγω».

Και αν και κάποιοι νομίζουν ότι η υπογραφή FOS για τα μαχητικά θα εξομαλύνει την κατάσταση (εκκρεμεί η αντίστοιχη για τα όπλα) εντούτοις θα χρειαστούν ακόμα και τρία  ή τεσσερα χρόνια για να επέλθει η μάχιμη ικανότητα στο σύνολο της πτέρυγας όταν θα έχουν υλοποιηθεί οι εισροές ανταλλακτικών.

Η 332 Μοίρα και 331 Μοίρα έχουν χάσει μεγάλο αριθμό έμπειρων πιλότων, καθώς τόσο οι χαμηλές αποδοχές όσο και η διαρκής ενασχόληση με το μεταναστευτικό σε συνδυασμό με την χαμηλή πτητική δραστηριότητα  έχουν οδηγήσει τους πιλότους να αναζητούν δουλειά στον ιδιωτικό τομέα.

Το ζήτημα είναι γιατί η κυβέρνηση αρνείται να ικανοποιήσει τα οικονομικά αιτήματα των πιλότων; Γιατί αφήνει να καταρρέει το αμυντικό δυναμικό της χώρας; Κάπως περίεργο και ανεξήγητο, ειδικά στην παρούσα συγκυρία…

Σε ότι αφορά τις διαθεσιμότητες των όπλων, καλύτερα να μην αναφερθούμε γιατί ταυτόχρονα θα έπρεπε να ζητήσουμε επέμβαση εισαγγελέα για μια σειρά αδικημάτων που έχουν σχέση με την ασφάλεια της χώρας…

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ