Για περίπου 18 μήνες από το 2027, το γαλλικό Ναυτικό θα στερηθεί του μοναδικού αεροπλανοφόρου που διαθέτει .

Η Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών της Γαλλίας  (DGA) ενημέρωσε τη Naval Group στα τέλη Δεκεμβρίου για τη σύμβαση εκσυγχρονισμού του R 91 Charles de Gaulle βάσει του τρίτου κατά εκσυγχρονισμού (ATM3)  που προγραμματίζεται για το 2027.

Κάθε δέκα χρόνια, το αεροπλανοφόρο Charles de Gaulle βρίσκεται στην Τουλόν για ένα αναπόφευκτο ATM που επιτρέπει την επαναφόρτωση του καυσίμου που είναι απαραίτητο για την πυρηνική πρόωση. Στη συνέχεια, το πλοίο θα χρειαστεί άλλους έξι μήνες για να αποκτήσει νέα συστήματα.

Κάθε φορά, το Γαλλικό Ναυτικό πραγματοποιεί εργασίες  ΑΤΜ για να εκσυγχρονίσει πλήρως τον εξοπλισμό του αεροπλανοφόρου. Το 2027, οι εργασίες θα επικεντρωθούν στο σύστημα ελέγχου μάχης   και στις αντιαεροπορικές δυνατότητες με την εγκατάσταση του νέου ραντάρ  Sea Fire (ίδιο με αυτό που θα φέρουν και οι ελληνικές FDI) της  Thales, νέο  σύστημα μάχης Setis 3.0 της Naval Group και βλήματα  Aster.

Αυτές οι προσθήκες θα καταστήσουν δυνατή τη διατήρηση των αμυντικών δυνατοτήτων του αεροπλανοφόρου έναντι μελλοντικών αντιπλοϊκών πυραύλων και drones.

Όλα αυτά θα του επιτρέψουν να παραμείνει επιχειρησιακό μέχρι το 2038, όπου εκτιμάται ΄ποτι θα εισέλθει σε υπηρεσία το  νέο Αεροπλανοφόρου Νέας Γενιάς (PA-Ng).

Λαμβάνοντας υπόψη τους περιορισμούς πυρηνικής ασφάλειας, η διάρκεια ζωής του Charles de Gaulle είναι περίπου 40 χρόνια. Το αεροπλανοφόρο που τέθηκε σε λειτουργία το 2001, θα πρέπει να αποσυρθεί από την υπηρεσία περίπου το 2038.

«Η χρήση του Charles de Gaulle μετά το 2038 θα απαιτούσε ένα τέταρτο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού  για την ανανέωση του πυρηνικού του καυσίμου και την προσαρμογή στις τεχνολογικές εξελίξεις», αναφέρει έκθεση της γαλλικής Γερουσίας τον Ιούνιο του 2020.

Οι εργασίες εκσυγχρονισμού εκτιμώνται ότι θα φτάσουν στο ύψος των 88,7 εκατ. €.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ