Λύσεις ανάγκης φαίνεται πως αναζητούν  στην κυβέρνηση σε σχέση με τα εξοπλιστικά προγράμματα του Ναυτικού. Οι εκκρεμότητες είναι πολλές, το ΠΝ θέλει την αντικατάσταση και των 9 “S”, αλλά λεφτά δεν υπάρχουν.  

Σε πρόσφατη σύσκεψη στο Μαξίμου, αποφασίστηκε ότι  βαίνουν προς προσωρινή αναστολή με προοπτική την ακύρωση η προμήθεια 3+1 κορβετών ενώ  η προμήθεια της πολύτιμης 4ης FDI (όπως έχουμε αναφέρει κατ΄  επανάληψη από το defencenet.gr) και παρά το γεγονός ότι η Naval Group είχε δώσει άτυπη παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας για την άσκηση της σχετικής  option, δεν θα πραγματοποιηθεί. Κατά συνέπεια το ΠΝ μένει με τρεις FDI οριστικά.

Το παραπάνω βέβαια είχε φανεί από την επίσημη τελετή καθέλκυσης της πρώτης FDI «ΚΙΜΩΝ» στις εγκατασταθείς της Naval Group στο Λοριάν στη Γαλλία, κατά την οποία δεν είχε παρευρεθεί ο πρωθυπουργός, παρά το γεγονός ότι οι Γάλλοι τον είχαν προσκαλέσει.

Αντίθετα ο Κ.Μητσοτάκης είχε προτιμήσει εκείνη την ημέρα (4 Οκτωβρίου) να βρεθεί σε διάφορες εκδηλώσεις, άνευ  ουσίας, σε Κοζάνη και Θεσσαλονίκη, δίνοντας το στίγμα ότι δεν πρόκειται να υπάρξει 4η FDI.

Ποιος ο λόγος; Ο λόγος είναι ότι οι ΗΠΑ πιέζουν -όχι και ιδιαίτερα είναι η αλήθεια- για την προμήθεια 4 LCS που αποσύρει το αμερικανικό Ναυτικό ως ακατάλληλες. Οι Αμερικανοί φέρεται να έχουν υποσχεθεί στο Ναυτικό να μην ανησυχεί για τα προβλήματα στο σύστημα μετάδοσης κίνησης καθώς θα τα έχουν λύσει πριν τις δώσουν στο ΠΝ.

Όπως αναφέρεται το κόστος είναι υπό διαπραγμάτευση: Μπορεί να έρθουν δωρεάν ή μπορεί να φτάσει και τα 100 εκατ. $ ανά πλοίο. Πρόκειται βασικά για τα πλοία που αρνήθηκε να παραλάβει η Ταιβάν καθώς τα θεώρησε ακατάλληλα και ουσιαστικά ήταν.

Ως κύριοι λόγοι για την απόρριψή τους από το Ναυτικό είναι:

Υψηλό κόστος τεχνικής υποστήριξης – συντήρησης

Αδυναμία επιχειρήσεων σε περιβάλλον ναυτικών επιχειρήσεων υψηλής έντασης απόρροια του αρχικού σχεδιασμού τους

Ανάγκη να διατεθούν υψηλή κονδύλια προκειμένο οι LCS να λάβουν επιπλέον επιχειρησιακές δυνατότητες στους τομείς των οπλικών συστημάτων

Έλλειψη μέσων ανθυποβρυχιακών επιχειρήσεων.

Η κυβέρνηση θέλει τα πλοία καθώς θεωρεί ότι το Ναυτικό θα ξεπεράσει εύκολα τα αυξημένα κόστη συντήρησης και την παντελή έλλειψη οπλισμού, εκτός μερικών πυροβόλων, των συγκεκριμένων σκαφών.

Βέβαια το Ναυτικό δεν ήθελε και εξακολουθεί να μην θέλει τα σκάφη. Έχει άλλωστε ξεκαθαρίσει τις θέσεις του εδώ και καιρό  και αυτές δεν έχουν μεταβληθεί. Η αντίθετη αυτή γνώμη του ΠΝ θα παίξει αναμφισβήτητα ρόλο στην τελική απόφαση, αν εάν αυτή δεν θα είναι στο τέλος πολιτική.  

Τα σκάφη αυτά θα αντικαταστήσουν τις “S”  οι οποίες έπρεπε να είχαν αντικατασταθεί ήδη.

Σε ότι αφορά τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ αν και η απόφαση είναι αυτός να προχωρήσει εντούτοις οι δυσκολίες είναι αρκετές και ο δρόμος είναι μάλλον μακρύς. Οι Γερμανοί της TKMS (ΤhyssenKrupp Marine Systems), δεν τα έχουν βρει ακόμη με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και οι εταιρείες που εμπλέκονται στο πρόγραμμα ζητούν αναθεώρηση του κόστους λόγω πληθωρισμού.

Έτσι από τα 605 εκατ.. € το κόστος ενδέχεται να φτάσει και τα 700 εκατ. € και αυτό είναι θέμα περαιτέρω διαπραγματεύσεων και όσο περνά ο χρόνος αυτό θα αυξάνει. Επομένως ο εκσυγχρονισμός αν και έχει την πολιτική έγκριση δεν έχει καταλήξει ως θέμα διαπραγμάτευσης με τις εταιρείες για να συμβασιοποιηθεί και αυτό είναι άγνωστο πότε θα συμβεί.

 

 

 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ