Την πρόωρη απόσυρση δύο φρεγατών Type 23 αποφάσισε το βρετανικό Ναυτικό καθώς δεν έχει πληρώματα.

Πρόκειται για τα σκάφη HMS Argyll και  HMS Westminster όπως αποκαλύπτει η “The Telegraph”.

Και τα δύο σκάφη  πέρασαν  γενική ανακατασκευή (LIFEX) μόλις το 2022 με στόχο να μείνουν σε υπηρεσία έως το 2029-2029, αλλά αίφνης το βρετανικό ναυαρχείο αποφάσισε να τα αποσύρει καθώς δεν έχει πληρώματα για να τα επανδρώσει.

Τουλάχιστον όπως αναφέρει η “The Telegraph”.   το σχέδιο είναι τώρα τα πληρώματα των δύο σκαφών να σταλούν για εκπαίδευσα στα νέα οκτώ Type 26 που ναυπηγούνται, αν και τα συγκεκριμένα σκάφη αναμένεται να ενταχθούν σε υπηρεσία από το 2028 και μετά.

Το πρώτο Type 26 το HMS Glasgow αναμένεται να ενταχθεί σε υπηρεσία το 2028 και το HMS Cardiff, προς τα τέλη της δεκαετίας, αφήνοντας το βρετανικό Ναυτικό με 15  φρεγάτες μέχρι τότε.

Πηγή του βρετανικού Ναυτικού ανέφερε σχετικά: «Πρέπει να πάρουμε κόσμο από μια δραστηριότητα του Ναυτικού έτσι ώστε να τη μεταφέρουμε κάπου αλλού» για να συμπληρώσει:

«Είναι πάντα συγκινητικό όταν πλοία με μακρά ιστορία υπηρεσίας φτάνουν στο τέλος της ζωής τους.

 Αυτά και οι ναύτες που τα επάνδρωσαν  έχουν κάνει τη χώρα περήφανη. Αλλά ο παροπλισμός τους είναι η σωστή απόφαση. Οι νέες φρεγάτες τύπου 26 θα είναι σε υπηρεσία πριν μπορέσουν να εκσυγχρονιστούν  τα Type 23».

Ο John Healey, ο σκιώδης υπουργός Άμυνας των Εργατικών, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι απέτυχε να αντιμετωπίσει τα προβλήματα, λέγοντας:

«Ότι το Βασιλικό Ναυτικό αναγκάζεται από την έλλειψη πληρωμάτων  να αποσύρει  λίγο μετά τις επισκευές που κόστισαν εκατομμύρια χρήματα των φορολογουμένων αποτελεί περαιτέρω απόδειξη ότι οι υπουργοί δεν κατάφεραν να αντιμετωπίσουν τα βαθιά προβλήματα στην άμυνα.

Η κακοδιαχείριση του υπουργείου Άμυνας  έχει σπαταλήσει τουλάχιστον 15 δισεκατομμύρια λίρες δημόσιου χρήματος από το 2010 αλλά οι διαθεσιμότητες έχουν βυθιστεί  σε νέα χαμηλά επίπεδα».

Ο Tobias Ellwood, πρώην πρόεδρος της επιτροπής άμυνας του βρετανικού Κοινοβουλίου, είπε ότι είναι  «μπερδεμένος» από τον  παροπλισμό δύο φρεγατών σε μια εποχή όπου ο επιφανειακός στόλος του Ηνωμένου Βασιλείου είναι «μαζικά υπερτεταμένος».

«Κατά τη διάρκεια του Πολέμου του Κόλπου, το Βασιλικό Ναυτικό διέθετε 51 φρεγάτες και αντιτορπιλικά», είπε ο Έλγουντ. «Αυτός ο αριθμός σύντομα θα πέσει σε μόλις 16. Ωστόσο, ο κόσμος μας είναι πιο επικίνδυνος από κάθε άλλη φορά από το 1945»

«Η δύναμη του σημερινού Βασιλικού Ναυτικού είναι απλώς ανεπαρκής για να χειριστεί την ολοένα περίπλοκη εικόνα απειλής που βλάπτει την οικονομία μας», συμπλήρωσε.

Τα προβλήματα προσωπικού είναι παντού στις βρετανικές ένοπλες δυνάμεις. Οι Πεζοναύτες είναι μείον 22,1% στη δύναμη τους σε σχέση με το 2022, η RAF σχεδόν 17% και ο Στρατός κοντά στο 15%.

Ο Λόρδος Γουέστ, ο πρώην αρχηγός του βρετανικού Ναυτικού, αμφισβήτησε γιατί το Ναυτικό παροπλίζει πολεμικά πλοία χωρίς να έχει έτοιμο νέο στόλο να αναλάβει και προειδοποίησε ότι τα πολεμικά πλοία του Ηνωμένου Βασιλείου μειώνονται συνεχώς.

«Χάνουμε επιχειρησιακά πλοία – κάτι που είναι απόδεκτό, εφόσον δεν θα υπάρξει πόλεμος τα επόμενα χρόνια», είπε.

Ο Λόρδος Γουέστ ανέφερε τον πόλεμο των Φώκλαντ του 1982, στον οποίο η Βρετανία  έχασε δύο αντιτορπιλικά και δύο φρεγάτες και άλλα  12 πλοία υπέστησαν ζημιές, ως παράδειγμα ανάγκης μεγαλύτερου στόλου επιφανείας.

«Με τον αριθμό που έχουμε, αν εμπλακούμε σε κάποια ενέργεια, είμαστε πραγματικά σε κακή θέση», προειδοποίησε.

«Αν η κυβέρνηση είχε λάβει σοβαρά υπόψη το θέμα των αριθμών φρεγατών τα τελευταία 10 χρόνια, αυτό θα ήταν αρκετό για να καλύψει τις απαιτήσεις εμπορικής προστασίας στην Ερυθρά Θάλασσα».

Το HMS Westminster, το οποίο εμφανίστηκε στην ταινία του James Bond, Tomorrow Never Dies, περιγράφεται στον ιστότοπο του βρετανικού Ναυτικού ότι «επέστρεψε πρόσφατα σε  υπηρεσία μετά από μια από τις πιο μακροχρόνιες, πιο ολοκληρωμένο και περίπλοκο εκσυγχρονισμό  στην επιχειρησιακή  ζωή του» καθώς μετά από ένα πρόγραμμα  το 2017. Επρόκειτο να υποβληθεί σε άλλη επισκευή 100 εκατομμυρίων λιρών.

Περίπου την ίδια περίοδο, η HMS Argyll, η μακροβιότερη φρεγάτα τύπου 23 στο Ναυτικό, υποβλήθηκε σε επισκευή πολλών εκατομμυρίων λιρών για να την επιστρέψει στην πρώτη γραμμή.

Αφού παροπλιστούν, τα πλοία είτε θα διαλυθούν είτε θα πωληθούν σε κάποιο  σύμμαχο, αναφέρει τέλος η Telegraph.

Τα σκάφη, που αποτελούν μέρος της δύναμης των 11 σκαφών Type 23 του RN  είναι εκτοπίσματος 4.900 τόνων, μήκους 133 μέτρων και ως οπλισμό φέρουν ένα κάθετο εκτοξευτή GWS 35  των 32 θέσεων για βλήματα  Sea Ceptor με βεληνεκές 25 χλμ. και οκτώ βλήματα Harpoon.

Βέβαια τα πλοία δεν είναι καινούργια, αλλά ως προσωρινή λύση μέχρι το ΠΝ αποφασίσει τι ακριβώς θέλει να κάνει, γιατί ακόμη «συσκέπτεται», είναι «έτη φωτός» καλύτερα από τις ”S” που θα έπρεπε να είχαν ήδη αποσυρθεί.

Τουλάχιστον στο υποθετικό σενάριο απόκτησης τους, που για να είμαστε ρεαλιστές  φαντάζει  εντελώς απίθανο καθώς η κυβέρνηση τώρα δεν θέλει να ακούει τίποτα για εξοπλισμούς, αδιαφορώντας για την τραγική κατάσταση  που βρίσκεται το ΠΝ, τουλάχιστον θα μπορούσαν να αντικαθιστούσαν τις τρεις μη εκσυγχρονισμένες “S” που δεν  έχουν θέση σήμερα στο σύγχρονο ναυτικό πεδίο μάχης.

Και είναι απίθανο ίσως και για ένα παραπάνω λόγο: Λόγω των ανύπαρκτων σχέσεων μεταξύ του Έλληνα πρωθυπουργού και το Βρετανού ομόλογου του.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ