Συνεχίζονται οι δοκιμές στη νέα τούρκικη φρεγάτα  TCG Istanbul (F 515) η οποία αναμένεται να ενταχθεί στο τουρκικό Ναυτικό εντός έτους.

Όπως αναφέρεται στο πλαίσιο των δοκιμών αποδοχής του σκάφους πραγματοποιήθηκε η διασύνδεση του νέου συστήματος διαχείρισης πληροφοριών ADVENT (μια βελτιωμένη έκδοση του GENESIS, αμφότερα τουρκικής ανάπτυξης και παραγωγής) με το σύστημα ζεύξης και ανταλλαγής δεδομένων Link-22.

Η νέα φρεγάτα του TDK έχει πλήρες εκτόπισμα 3.000 τόνων, μήκος 113,2  μ. πλάτος 14,4 μ. και βύθισμα 4,05 μ. Το σύστημα πρόωσης CODAG είναι το ίδιο με την κλάση Ada διαθέτει δηλαδή  ένα αεριοστρόβιλο LM2500 και δύο κινητήρες ντίζελ, που κινούν δύο προπέλες και παρέχουν μέγιστη ταχύτητα 29 κόμβων και οικονομική 14 κόμβων.

Η μέγιστη εμβέλεια των σκαφών ανέρχεται στα 12.170 χλμ. με οικονομική ταχύτητα 14 κόμβων. Το σύστημα διαχείρισης πληροφοριών μάχης θα είναι το βελτιωμένο GENESIS ADVENT.

Το πλήρωμα του σκάφους ανέρχεται στα 125 άτομα. Σε ότι αφορά τους κύριους αισθητήρες του το κύριο ραντάρ έρευνας αέρος/επιφανείας θα είναι το CENK-S της Aselsan.

Το σύστημα, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η εταιρεία πάντα, είναι τεχνολογίας AESA 3D, με 4.000 πομπούς Νιτριδίου του Γαλλίου (GaN), με εμβέλεια 400 χλμ.  και ικανότητα παρακολούθησης έως 1.000 στόχων.

Ακόμη το σκάφος θα διαθέτει δύο ραντάρ ελέγχου πυρός   AKREP (AKR-D Block B-1/2) και ένα ραντάρ ναυτιλίας χαμηλής δυνατότητας υποκλοπής ALPER (LPI), αμφότερα της Aselsan.

Της ίδιας εταιρείας θα είναι και το σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου ARES 2N ESM και AREAS-2N ECM. Ακόμη οι φρεγάτες θα διαθέτουν το σύστημα υπέρυθρης παρατήρησης Piri.

Σε ότι αφορά τον ανθυποβρυχιακό εξοπλισμό, το σκάφος θα διαθέτει πιθανότατα το σόναρ TBT-01 Yakamoz που χρησιμοποιείται και στην κλάση Ada και μια σειρά άλλων συστημάτων όπως το ECPINS-W, και το IPMS.

Ο οπλισμός του σκάφους αποτελείται από ένα πυροβόλο Oto Melara των 76 χλστ. δύο τηλεχειριζόμενους σταθμούς STOP των 25 χλστ. της Aselsan, ένα σύστημα εγγύς αμύνης GOKDENIZ των 35 χλστ. Το τελευταίο μπορεί να βάλει δύο τύπους πυρομαχικών το  ATOM με βάρος 1,75 χλγρ. και το HEI-T με βάρος 1,56 χλγρ. Ο ρυθμός βολής είναι 1.100 β.α.λ. και το μέγιστο δραστικό βεληνεκές τα 4 χλμ.

Η  κλάση “I” θα διαθέτει 16 βλήματα κατά στόχων επιφανείας ATMACA, (κάτι που το ΠΝ δεν θέλει καν να συζητήσει για τα δικά του σκάφη προτιμώντας τα οκτώ βλήματα) ενώ ο Α/Α οπλισμός θα αποτελείται από το σύστημα κάθετης εκτόξευσης 16 θέσεων MDAS για βλήματα Siper/Hisar.

Το τελευταίο είναι ένα βλήμα το οποίο έχει αναπτυχθεί  σε τρεις εκδόσεις των 25, των 70 και των 150 χλμ. αλλά δεν είναι γνωστό ποια έκδοση θα εγκατασταθεί στις νέες φρεγάτες. Η φρεγάτα θα διαθέτει ακόμη δύο διπλούς τοπριλοσωλήνες των 324 χλστ. για τορπίλες Mk46 και σύστημα αποφυγής τορπιλών HIZIR.

Από την άλλη πλευρά στο ΠΝ η μοναδική εξέλιξη, πλην του εξελισσόμενου προγράμματος ναυπήγησης των τριών FDI, είναι η έγκριση από την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής της προμήθειας 52 βλημάτων RAM για την κάλυψη ενός φόρτου των ΤΠΚ κλάσεως ΡΟΥΣΣΕΝ, κόστους 74 εκατ. €..

Το πρόβλημα όμως  για το ΠΝ παραμένει και είναι η έλλειψη κύριων μονάδων επιφανείας, τη στιγμή που το τουρκικό πρόκειται να εντάξει σε υπηρεσία ακόμη δύο σκάφη, πλην της TCG Istanbul.

Πρόκειται για τα «περιπολικό σκάφη ανοικτής θαλάσσης» TCG Akhisar και TCG Kochisar  κλάσης HISAR, τα οποία αν και χαρακτηρίζονται ως τέτοια είναι ουσιαστικά κορβέτες με βαρύ οπλισμό καθώς έχουν μήκος 99,56 μ., εκτόπισμα 2.300 τόνων και αναπτύσσουν μέγιστη ταχύτητα 24 κόμβων και οικονομική 12.

Ο οπλισμός τους περιλαμβάνει το πυροβόλο MKE 76/62 των 76 χλστ. με μέγιστο βεληνεκές 16 χλμ. και μέγιστο ρυθμό βολής; 80 β.α.λ. , δύο πολυβόλα UNIROBOTICS Targan των 12,7 χλστ. ένα σύστημα CIWS Gökdeniz, ένα οκταπλό κάθετο εκτοξευτή MIDLAS για ισάριθμα αντιαεροπορικά βλήματα   HISAR-D RF, 8 βλήματα κατά στόχων επιφανείας Atmaca και δύο Α/Υ συστήματα της Aselsan.

Έτσι ενώ το τουρκικό Ναυτικό πρόκειται να διαθέτει σύντομα 8 φρεγάτες κλάσης Gabya, τις 8 κλάσης ΜΕΚΟ (έστω και αν η κλάση Yavuz αποσυρθεί μετά την ένταξη σε υπηρεσία των τεσσάρων “Ι), τις 4 κορβέτες κλάσης Ada, τις τέσσερις κλάσης Istanbul  ενώ έρχεται και η ΤF-2000, το ΠΝ θα διαθέτει τιε τρεις FDI τις τέσσερις ΜΕΚΟ200 (το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού  των οποίων αγνοείται όπως και αυτό της αγοράς νέων κορβετών) και τις 9 “S” οι οποίες πρέπει να αντικατασταθούν άμεσα.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ