Η πρώτη φρεγάτα FDI για το ΠΝ καθελκύστηκε ανεπίσημα στις εγκαταστάσεις της Naval Group στο Λοριάν της Βρετάνης.

Η Naval Group δεν ακολουθεί την «κλασική» μέθοδο καθέλκυσης ήτοι η ολίσθηση στο νερό, αλλά αντίθετα πλημμυρίζει την  κλίνη και το πλοίο εξέρχεται από αυτή.

Πιθανότατα για την φρεγάτα «ΚΙΜΩΝ» η πρόωρη καθέλκυση να σχετίζεται με πρόθεση γρήγορης τοποθέτησης του ιστού PSIM, που είναι ήδη έτοιμος στον προβλήτα.

Αυτό προκειμένου το πλοίο να δείχνει όσο το περισσότερο δυνατό, ακόμη καi αν και ο ιστός δεν είναι πλήρως λειτουργικός και διασυνδεδεμένος με τα υπόλοιπα  συστήματα του σκάφους.

Η επίσημη τελετή θα πραγματοποιηθεί στις 4 Οκτωβρίου.

Η «ΚΙΜΩΝ» ως γνωστόν θα φέρει την γαλλική -προσωρινή- διαμόρφωση σε ότι αφορά τον οπλισμό, η οποία θα  περιλαμβάνει:

2 οκταπλούς εκτοξευτές SYLVER  A50, για 16 πυραύλους ASTER 30

8 αντιπλοϊκούς πυραύλους MM40 Block 3c

1 πυροβόλο Super Rapido των 76 χλστ.

Τορπίλες MU-90 των 324 χιλιοστών.

Αντίμετρα τορπιλών CANTO.

2 πυροβόλα Narwal των 20 χλστ.

Η πλήρης ελληνική διαμόρφωση αντίστοιχα θα περιλαμβάνει:

2 επιπλέον οκταπλούς εκτοξευτές SYLVER A50 για ένα σύνολο τεσσάρων εκτοξευτών και 32 βλημάτων ASTER-30.

Σύστημα RAM 21 θέσεων, πάνω από το υπόστεγο του ελικοπτέρου. Μέχρι τότε, η κατασκευάστρια εταιρεία οφείλει να έχει ενσωματώσει το RAM στο  Σύστημα Διαχείρισης Μάχης SETIS.

Σύστημα αντιμέτρων πυραυλικών επιθέσεων SYLENA MK2.

Τα υπόλοιπα στοιχεία για την κλάση είναι μέγιστο εκτόπισμα 4.250 τόνων, μήκος 121 μέτρα, υποστήριξη διαύλων επικοινωνιών Link-11/-16/-22), σόναρ μεταβλητού βάθους (VDS) τύπου CAPTAS 4 COMPACT και πρωραίο σόναρ τύπου Kingklip Mk2.

Σημειώνεται πως το ενδεχόμενο απόκτησης της 4ης FDI έχει πάψει να είναι ενδεχόμενο καθώς η απόφαση είναι να μην προχωρήσει η προμήθεια της 4ης FDI, στερώντας από το ΠΝ μια πολύτιμη τέταρτη μονάδα.

Η αγορά της 4ης FDI ως option προβλεπόταν στο άρθρο 43 της σύμβασης 16Β/21 με τη Naval Group. Αυτή θα έπρεπε για να έχει ισχύ να είχε ενεργοποιηθεί έως τις 30 Ιουνίου του 2023, μια προθεσμία που δεν τηρήθηκε.

Σύμφωνα πάντα με τα όσα είχαν συμφωνηθεί, εάν γινόταν η ενεργοποίηση της option για το 4ο σκάφος αυτό θα παραδιδόταν στο ναυπηγείο του Λοριάν, ως τις 31/12/2027. Το κόστος του σκάφους -χωρίς όπλα θα ήταν 719,6 εκατ. ευρώ, δηλαδή στο κόστος που γίνεται και η αγορά των υπολοίπων τριών φρεγατών.  Σε αυτό το κόστος θα προστίθεντο  9,4 εκατ. ευρώ ως «ολοκληρωμένη εφοδιαστική υποστήριξη» (ILS) και ακόμη 10 εκατ. για 4 τορπίλες ΜU-90 και 8 αντίμετρα τορπιλών CANTO. Συνολικά το σκάφος θα κόστιζε 739 εκατ. ευρώ συν 200 εκατ. € για την αγορά των όπλων από την MBDA δηλαδή των Exocet και των ASTER 30,μ για ένα σύνολο 939 εκατ. €.

Αρχικά η δικαιολογία για την μη άσκηση της option ήταν οι εκλογές του Μαΐου και του Ιουλίου  στη συνέχεια όμως η έλλειψη ενδιαφέροντος για την τέταρτη φρεγάτα πέρασε και επίσημα. Αν παρ΄όλα αυτά το ΥΠΕΘΑ  θελήσει να προβεί σε παραγγελία μιας 4ης FDI το κόστος πλέον θα ξεπεράσει κατά πολύ το 1 δισ.€ λόγω των αυξήσεων των τιμών στις πρώτες ύλες και παρά τις «καλές προθέσεις» των Γάλλων η τιμή θα είναι κατά πολύ υψηλότερη.

 

 

 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ