Οι Γάλλοι προκείμενου να αποσπάσουν το μεγάλο συμβόλαιο της ελληνικής κορβέτας είναι διαθέσιμοι να προσφέρουν πέντε κορβέτες Gowind στο ΠΝ με τις τρεις να κατασκευάζονται σε ελληνικά ναυπηγεία.

Αυτό το αναφέρουν οι ίδιοι οι Γάλλοι στο meta-defense.fr και λένε χαρακτηριστικά πως είναι η καινούρια πρόταση έναντι αντί για 3+1 που ήταν η αρχική.

Φυσικά, μία τέτοια προσφορά καλύπτει πλήρως τις ανάγκες του ΠΝ και στο πακέτο θα προσφέρεται και ο εκσυγχρονισμός 3 ΜΕΚΟ ΗΝ (και εδώ υπάρχει αύξηση των πλεονεκτημάτων καθώς στην αρχική πρόταση θα εκσυγχρονίζονταν μόνο δύο).

Οι Γάλλοι θεωρούν πως με τη συνεργασία Belharra και Gowind θα δημιουργείται μία ισχυρή αντιαεροπορική, αντιπλοϊκή και ανθυποβρυχιακή ζώνη καθώς οι γαλλικές κορβέτες είναι ιδιαίτερα ισχυρές στον ανθυποβρυχιακό πόλεμο, πράγμα που δεν μπορούν να κάνουν οι Doha (σ.σ. η ιταλική πρόταση που όμως διαθέτει Aster 30 που δεν έχουν οι ολλανδικές και οι γαλλικες).

Χαρακτηριστικό είναι πως η κάθε μία από τις ελληνικές Belharra θα μπορεί να δημιουργήσει ζώνη αεράμυνας 35.000 τ.χλμ. (σ.σ. ανά πλοίο).

Φυσικά θα χρειαστούν κάποια επιπλέον κονδύλια τα οποία μπορούν να βρεθούν από το ποσό του εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ και αυτό των μεταχειρισμένων ολλανδικών Μ.

Αν υποθέσουμε ότι ισχύουν αυτά που διαρρέουν οι Γάλλοι ενδιαφέρον θα έχει η τελική τιμή της προσφοράς αλλά και  η έκδοση της κορβέτας Gowind. Θα είναι το 2.500 τόνων ή των 3.100 τόνων;

Οι πρώτες πληροφορίες μιλούν για το κόστος για τέσσερις κορβέτες να φτάνει στο 1,5 δις ευρώ, ενώ στην πρόταση που περιλαμβάνει και πέμπτο πλοίο η συνολική τιμή θα φτάνει τα 1,8 δις.

Οι τιμές συμπεριλαμβάνουν Follow on Support, οπλισμό, εκπαίδευση πληρωμάτων και πλατφόρμας

Σύμφωνα με πληροφορίες η ελληνική πλευρά προσπαθεί να πετύχει συμφωνία για κατασκευή κορβετών στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά γιατί θεωρείται ότι εκεί τα πράγματα είναι κάπως καλύτερα.

Στρατιωτικές πηγές επισημαίνουν ότι μέχρις ότου κατασκευαστεί η πρώτη κορβέτα, δηλαδή σε περίπου 32 μήνες από την ημέρα υπογραφής της συμφωνίας, εκτιμάται πως στον Σκαραμαγκά θα προλάβουν να είναι έτομοι ώστε να ξεκινήσει το δεύτερο πλοίο.

Αν λοιπόν αυτή θα είναι η δελεαστική πρόταση των Γάλλων, μένει να δούμε αν Ολλανδοί και Ιταλοί θα επιστρέψουν και αυτοί με δικές τους βελτιωμένες προτάσεις.

Πάντως μία γαλλική «κατάληξη» είναι συμφέρουσα για γεωπολιτικούς, οικονομικούς και πρακτικούς λόγους.

Εύκολα θα μπορεί να υπάρξει «rotation» των πληρωμάτων από Belharra σε Gowind και το αντίστροφο.

Πρόκειται για πλοία ίδιας φιλοσοφίας.

Η Γαλλία είναι η μόνη χώρα που μπορεί να είναι πραγματικός σύμμαχος της Ελλάδας γιατί στην ΠΑΡΟΥΣΑ στιγμή, τα σμφέροντά της είναι ΟΜΟΡΡΟΠΑ με τα ελληνικά.

Αντίθετα άλλων «συμμάχων» είναι στην πλειονότητά τους αντίρροπα.

Θα πρέπει επίσης να ληφθεί υπόψιν ότι η Γαλλία θα κατέχει ηγετική θέση στην ΕΕ και είναι σημαντικό να υπάρχει ένας τέτοιος σύμμαχος-«ασπίδα» σε μελλοντικά προβλήματα με το ελληνικό χρέος το οποίο μην το ξεχνάμε, είναι γαλαξιακού επιπέδου.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ