Ελάχιστες ημέρες έμειναν πριν τον διαγωνισμό για την εκποίηση ως «σκραπ» του ιστορικού υποβρυχίου Τype 209 / 1100, το πρώτο υποβρύχιο της κλάσης «Γλαύκος» που υπηρέτησε στο Πολεμικό Ναυτικό.

Παρά τη δεδομένη και ολοκληρωμένη πρόταση του εφοπλιστή Αναστάσιου Πάλλη για αγορά στην ίδια ακριβώς τιμή που θα το δίνανε για «σκραπ» και για μεταφορά με δικά του έξοδα στο τεράστιο πολεμικό μουσείο που διατηρεί ιδίαις δαπάναις στη Βάρη Αττικής (με δωρεάν πρόσβαση στους πάντες), η ηγεσία του ΠΝ δεν έχει ανταποκριθεί ακόμα στην προσπάθεια διάσωσης του σκάφους.

Κάποιοι λένε ότι «πιθανόν το Ναυτικό να θέλει να ξεχαστεί και να ταφεί η ντροπή του 1974 όταν το S 110 «Γλαύκος» είχες στο περισκόπιο του τον τουρκικό Στόλο και οκτώ τορπίλες έτοιμες να σπείρουν τον όλεθρο ειδικά στα μεγάλα αρματαγωγά» αντί να δοθεί διαταγή «άρξατε πυρ» δόθηκε εντολή αποχώρησης από την περιοχή από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού και συγκεκριμένα από τον ναύαρχο Πέτρο Αραπάκη με αποτέλεσμα την ολοκλήρωση της απόβασης και κυρίως της μεταφοράς βαρέων οχημάτων και αρμάτων μάχης.

Δε θέλουμε να το πιστέψουμε γιατί ενοχλεί η επιβίωση του Γλαύκος και η παραμονή του ως μοναδικό μουσειακό έκθεμα στην ξηρά (μία ανάλογη απόφαση που έχει υπάρξει για το υποβρύχιο «Πρωτέας» και αφορά τον μόνιμο ελλιμενισμό του δίπλα από το Αβέρωφ στο φαληρικό όρμο) που θα έχει τον χαρακτήρα επίσκεψης στο εσωτερικό του και όχι την δυνατότητα να δουν περιμετρικά οι νέες γενιές πως είναι ένα υποβρύχιο από τους τορπιλοσωλήνες του οποίου θα έβγαιναν οι τορπίλες που θα βύθιζαν τον τουρκικό Στόλο έστω κι αν αυτό δεν έγινε.

Όλη αυτή ιστορία σε περίπου μια εβδομάδα θα γίνει παλιοσίδερα.

Μήπως υπάρχει συμφωνία  – γιατί τα έχουμε δει κι αυτά – με τους «μαντράδες» για το «σκραπ», για λίγες χιλιάδες ευρώ μίζα, να εξοντώσουν την Ιστορία και τη μνήμη; 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ