Αυτό που απασχολεί έντονα, μετά την συμφωνία για τις Belharra, το ΠΝ και την πολιτική ηγεσία είναι όχι μόνο αν θα ναυπηγηθούν στην Ελλάδα ως «δώρο» οι γαλλικές κορβέτες Gowind, αλλά και ο χρόνος παράδοσής τους.

Το ΠΝ τις θέλει άμεσα και η πολιτική ηγεσία θέλει να κατασκευαστούν στην Ελλάδα για να δοθεί εργασία στα ναυπηγεία.

Είναι όμως αυτό εφικτό; Πρέπει να σημειωθεί ότι οι κορβέτες δίνονται αντί «ενδιάμεσης λύσης» που φυσικά είναι κάτι πολύ παραπάνω από αυτό, αφού πρόκειται για σκάφη καινούρια που θα υπηρετήσουν για πολλά χρόνια στο ΠΝ.

Μια λύση που εξετάζεται σοβαρά είναι η πρώτη Gowind να ναυπηγηθεί στη Γαλλία ώστε στο μεσοδιάστημα τα ναυπηγεία να οργανωθούν και να είναι σε θέση να αναλάβουν τη ναυπήγηση των υπολοίπων πλοίων.

Γιατί αυτή την στιγμή τα ναυπηγεία από την απραξία πολλών ετών δεν μπορούν να αναλάβουν τέτοιο έργο.

Η πρώτη κορβέτα θα παραδοθεί άμεσα στο ΠΝ και τα τα ναυπηγεία θα αναλάβουν να προχωρήσουν στην κατασκευή των υπόλοιπων δύο που εν τέλει δεν θα είναι μόνο αυτές.

Όπως μετέδωσε η ΕΡΤ η πρώτη ελληνική κορβέτα αναμένεται να παραδοθεί στο ΠΝ σε 2 χρόνια και 8 μήνες.

Βέβαια αν σκεφτεί κάποιος και τον χρόνο των διαπραγματεύσεων θα είναι θετικό αν δούμε την πρώτη κορβέτα σε τρία χρόνια από σήμερα δηλαδή το 2024-2025.

Τότε με βάση την γαλλική δέσμευση θα παραληφθεί και η πρώτη Belharra.

Το ζήτημα είναι θα μπορούν τότε τα ελληνικά ναυπηγεία να αναλάβουν τη συνέχεια ου έργου; Και ποια ναυπηγεία θα είναι αυτά; Του Σκαραμαγκά; Της Ελευσίνας;

Να προσθέσουμε ότι οι Γάλλοι έχουν δεσμευτεί για την παραχώρηση σχεδίων για ναυπήγηση-άδεια εξαγωγής των κορβετών Gowind. 

Δηλαδή όχι μόνο ναυπηγήσεις για το ΠΝ αλλά και για άλλους πελάτες.

Μένει να επιβεβαιωθεί αυτό.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ