Το υφιστάμενο δόγμα του γαλλικού υπουργείου Άμυνας για το Ναυτικό, αφορά οροφή 15 φρεγατών πρώτη γραμμής, όπως τις θεωρεί για το Στόλο.

Έτσι και σύμφωνα με τον υπάρχοντα σχεδιασμό, η Γαλλία θα διαθέτει 8 φρεγάτες FREMM, δύο φρεγάτες κλάσης Horizon και πέντε φρεγάτες FDI στα τέλη της δεκαετίας, ως σκάφη «πρώτης γραμμής».

Το θέμα είναι και όπως αναφέρουν γαλλικά ΜΜΕ, ότι η Γαλλία φαίνεται να έχει αυξημένο ενδιαφέρον για την περιοχή του Ινδικού και του Ειρηνικού Ωκεανού θέλοντας να έχει αυξημένη παρουσία.

Το 2019 ο τότε αρχηγός του γαλλικού Ναυτικού ναύαρχος Christophe Prazuck, είχε ζητήσει η οροφή αυτή μέχρι το 2030 να “εκτοξευθεί” στα 35 πλοία πρώτης γραμμής δεδομένων των αυξημένων απαιτήσεων του γεωστρατηγικού ρόλου της Γαλλίας στις συγκεκριμένες περιοχές.

Έτσι τώρα έχει προκύψει συζήτηση για το πώς η οροφή αυτή πρέπει να αυξηθεί στα 35 πλοία και πως. Η Γαλλία μετέχει στο πρόγραμμα της αποκαλούμενης «ευρωπαϊκής κορβέτας» EPC [European Patrol Corvette], στην οποία εκτός της Γαλλίας μετέχουν ακόμη η Ιταλία, η Ισπανία και η Ελλάδα.

Πρόκειται για ένα πλοίο εκτιμώμενου εκτοπίσματος 3.000 τόνων, μήκους 110μ. ταχύτητας 24 κόμβων με α.α. βλήματα ASTER και ικανότητα μεταφοράς ενός ελικοπτέρου της τάξης του ΝΗ-90 και  το οποίο σχεδιάζεται (Fincantieri, Naval Group, Navantia) στο πλαίσιο συνεργασίας του οργανισμού της ΕΕ PESCO.

Σίγουρα, και όπως σημειώνει η La Tribune, εάν το πλοίο που θα προκύψει θα ικανοποιεί τις απαιτήσεις του γαλλικού Ναυτικού και αποφασιστεί η αύξηση του αριθμού των κύριων μονάδων επιφανείας τότε ένας αριθμός από τις πρόσθετες μονάδες θα προέλθει από εκεί.

Αυτό όμως δεν θα είναι αρκετό. Θα χρειαστεί μεγαλύτερος αριθμός σκαφών FDI από τα πέντε που προγραμματίζονται ήδη προκειμένου το γαλλικό Ναυτικό να αποκτήσει μόνιμη παρουσία στα νερά του Ινδικού και του Ειρηνικού.

Έτσι η ναυπήγηση περισσότερων FDI είναι στην συζήτηση.  Θα πρόκειται για τα ίδια σκάφη; Θα είναι ίδιων διαστάσεων και πυκνότητας οπλισμού όπως οι πέντε που πρόκειται να ναυπηγηθούν; Άγνωστο προς το παρόν. Σίγουρα όμως μια έκδοση της FDI για τον Ειρηνικό θα είναι κατά τι διαφοροποιημένη με αυτή που έχει σχεδιαστεί.

Πως μια τέτοια απόφαση μπορεί να επηρεάσει μια ελληνική παραγγελία, εάν η Ελλάδα δεν «αυτοκτονήσει» και διαλέξει τα σκάφη παράκτιας άμυνας MMSC; Σίγουρα θα είναι μια απόφαση που θα βοηθήσει και την ελληνική επιλογή καθώς θα έχει ευεργετικές επιπτώσεις στο κόστος ενώ το σκάφος αναμένεται να εξελιχθεί ακόμη περισσότερο, σε ότι αφορά την πυκνότητα του οπλισμού, καθώς δεν θα μπορεί να επιχειρεί με τον υπάρχοντα οπλισμό για το γαλλικό Ναυτικό σε ένα τέτοιο απαιτητικό περιβάλλον.

Η Ελλάδα επομένως και να οριστικοποιηθεί η απόφαση, θα μπορούσε να προχωρήσει σε τμηματική παραγγελία δύο FDI τώρα και δύο αργότερα αναμένοντας να δει πως θα είναι η διαμόρφωση της γαλλικής FDI του «Ειρηνικού».

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ