Ο αντιπρόεδρος πωλήσεων της Naval Group, Laurent Mourre, παρουσίασε την πρόταση του Ομίλου για τις φρεγάτες του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού. 

Ο γαλλικός Όμιλος προτείνει στην Ελλάδα τέσσερις φρεγάτες FDI οι οποίες θα παραδοθούν στην Ελλάδα σε πολύ ταχύ χρονικό διάστημα, σύμφωνα με το navalnews.com.

Κάθε “ελληνική έκδοση” της φρεγάτας θα διαθέτει 32 πυραύλους επιφανείας-αέρος ASTER και εκτοξευτή RAM.

«Η πρόταση προς την Ελλάδα, η οποία παρουσιάστηκε επίσημα στο ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό στις 13 Απριλίου 2021, είναι ένα ολοκληρωμένο πακέτο που έχει σχεδιαστεί για να διασφαλίσει ότι η Ελλάδα θα έχει τις καλύτερες δυνατότητες στο συντομότερο χρονικό διάστημα με βελτιστοποιημένο κόστος.

Για τα νέα πλοία, προσφέρουμε την φρεγάτα FDI HN (Hellenic Navy), η οποία θα είναι η πιο σύγχρονη φρεγάτα νέας γενιάς στον κόσμο.

Οι 4 μονάδες θα παραδοθούν στην Ελλάδα σε πολύ ταχύ χρονικό διάστημα. Η πρώτη φρεγάτα θα κατασκευαστεί στα ναυπηγεία Lorient και θα τεθεί σε επιχειρησιακή λειτουργία έως το 2025, ενώ οι υπόλοιπες τρεις θα κατασκευαστούν στην Ελλάδα και θα τεθούν αντίστοιχα σε επιχειρησιακή λειτουργία το 2027, το 2028 και το 2029», αναφέρει ο  Laurent Mourre, αντιπρόεδρος πωλήσεων της Naval Group, για την Ευρώπη και τη Βόρεια Αφρική.

Η κατασκευή της 1ης φρεγάτας στη Γαλλία θα εξασφαλίσει την παράδοση στο ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό στο συντομότερο χρονικό διάστημα και θα εξασφαλίσει τη μεταφορά τεχνολογίας που θα επιτρέψει την κατασκευή των άλλων 3 φρεγατών στην Ελλάδα.

Η μεταφορά τεχνολογίας θα εξασφαλίσει μακροπρόθεσμη αυτονομία για το ελληνικό πολεμικό ναυτικό και σημαντικά οικονομικά οφέλη για την ελληνική αμυντική βιομηχανία και για την αλυσίδα εφοδιασμού.

«Το Γαλλικό Ναυτικό προτείνει ως ενδιάμεση λύση στην Αθήνα 2 φρεγάτες που θα είναι διαθέσιμες σε λιγότερο από ένα χρόνο χωρίς κόστος. Πρόκειται για τις φρεγάτες AAW Jean-Bart και ASW Latouche-Tréville βρίσκονται επί του παρόντος σε υπηρεσία στο Γαλλικό Ναυτικό.

Οι δύο αυτές μονάδες επιφανείας θα είναι διαθέσιμες για το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό στις αρχές του 2022 μετά από εκτεταμένες εργασίες συντήρησης και εκσυγχρονισμού.

Η κύρια αποστολή της φρεγάτας AAW Jean-Bart είναι να διεξάγει αποστολές αεράμυνας περιοχής, ενώ η κύρια αποστολή της ASW Frigate Latouche-Tréville είναι ο ανθυποβρυχιακός πόλεμος σε ανοικτή θάλασσα και η προστασία ναυτικών μονάδων υψηλής αξίας.

Τα πλοία αυτά έχουν εμπλακεί σε γαλλικές επιχειρήσεις με δυνάμεις του ΝΑΤΟ και της ΕΕ, και έχουν αποδείξει τις δυνατότητες αλλά και την διαλειτουργικότητα τους. Όσο για το ζήτημα της αναβάθμισης τώρα των ελληνικών φρεγατών κλάσης ΥΔΡΑ-ΜΕΚΟ-200, τονίζουμε ότι αυτές θα αναβαθμιστούν σε υψηλό επίπεδο ώστε να μπορούν να αναλάβουν αποστολές εντός του ΝΑΤΟ και της ΕΕ.

Υπενθυμίζω ότι η φρεγάτα FDI είναι ένα πλοίο πολλαπλών αποστολών που έχει σχεδιαστεί για να χρησιμεύσει ως η ραχοκοκαλιά του ελληνικού και του γαλλικού Ναυτικού. Θα είναι η πιο σύγχρονη φρεγάτα της κατηγορίας της και θα ανταποκρίνεται σε όλες τις επιχειρησιακές ανάγκες της Ελλάδος.

Το πλοίο θα έχει μια εξελικτική δυνατότητα που θα διασφαλίζει ότι το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό θα είναι σε θέση να αντιμετωπίσει όλες τις αναδυόμενες αλλά και μελλοντικές απειλές κατά τη διάρκεια ζωής του πλοίου (UAVs, Cyber, αντι- βαλλιστικούς πυραύλους, υπερηχητικούς πυραύλους, stealth drone).

Οι 32 πύραυλοι Aster επί του σκάφους θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν ταχύτατα προς όλες τις κατευθύνσεις, διασφαλίζοντας μια ασύγκριτη ικανότητα θανάσιμου χτυπήματος κάθε πιθανού στόχου.

Το σύστημα RAM, θα ενσωματωθεί στο FDI HN Combat System του πλοίου, για να παρέχει προστασία  360 μοιρών έναντι εισερχόμενων πυραύλων μαζί με το πυροβόλο 76 mm, συμπληρώνοντας έτσι την αντιβαλλιστική προστασία μεγάλης εμβέλειας που θα παρέχεται από τους πυραύλους ASTER.

Επίσης ο γαλλικός όμιλος έχει σχεδιάσει ένα πολύ φιλόδοξο σχέδιο βιομηχανικής συνεργασίας που θα συμβάλει στην αναζωογόνηση μιας κερδοφόρας αμυντικής  βιομηχανίας, ενώ ταυτόχρονα θα αυξήσει σημαντικά την αυτονομία και την κυριαρχία του ελληνικού πολεμικού ναυτικού.

Πέρα από την ενίσχυση των ισχυρών δεσμών μεταξύ Γαλλίας και Ελλάδας, η γαλλική προσφορά καλύπτει όλες τις τρέχουσες και μελλοντικές ανάγκες του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού. Η διαδικασία προμηθειών που διεξάγει η Αθήνα δεν είναι είναι «κλασικός ανοιχτός διαγωνισμός», αλλά συζητήσεις και συμφωνία μεταξύ κυβερνήσεων (G to G)», καταλήγει ο ίδιος.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ