Στην Αυστραλία είχε βρεθεί ο πρόεδρος της Naval Group, Pierre Eric Pommellet.

Σκοπός της επίσκεψης ήταν οι συναντήσεις με Αυστραλιανούς υπουργούς σε μια προσπάθεια να διασώσει το πρόγραμμα της ναυπήγησης των 12 υποβρύχιων Shortfin Barracuda Block 1A προς αντικατάσταση των υποβρύχιων κλάσης «Collins» του Ναυτικού της Αυστραλίας.

Σύμφωνα με αυστραλιανά μέσα ο πρόεδρος της Naval Group παρέμεινε στην χώρα για τρείς εβδομάδες και επήλθε συμφωνία-οδικός χάρτης για τα επόμενα δύο χρόνια (να σημειωθεί ότι η συμφωνία θα πρέπει να κυρωθεί από την κυβέρνηση).

Σύμφωνα με όσα συμφωνήθηκαν: (α) Συνέχιση της διαδικασία κατασκευής του κύτους του πρώτου υποβρύχιο στα ναυπηγεία Osborne της Naval Group στην Αδελαΐδα (β) Συνέχιση της ανάπτυξης του κέντρου δοκιμών του συστήματος διαχείρισης μάχης της Lockheed Martin και της ολοκλήρωσης της φάσης λεπτομερούς σχεδίασης του συστήματος διαχείρισης μάχης (γ) Το κύτος του πρώτου υποβρυχίου θα πρέπει να είναι έτοιμο το 2024, ενώ το πρώτο υποβρύχιο θα πρέπει να χαρακτηριστεί επιχειρησιακό στα μέσα του 2035.

Ωστόσο μετά την συμφωνία, κάτι τέτοιο μοιάζει πλέον απίθανο, τουλάχιστον προς το παρόν. Μια νέα συμφωνία επί της αρχής, η οποία αναμένεται να συμφωνηθεί σύντομα, θα καθορίσει τη βιομηχανική συμμετοχή της αυστραλιανής αμυντικής βιομηχανίας, σε κάθε στάδιο της διαδικασίας ναυπήγησης, με απώτερο στόχο, στο τέλος του προγράμματος, η συμμετοχή της Αυστραλίας να είναι της τάξεως του 60% (δηλαδή το 60% του συνολικού προϋπολογισμένου κόστους των $ 90 δισεκατομμυρίων, ναυπήγηση και υποστήριξη, στο όλον της επιχειρησιακής τους ζωής, να δαπανηθούν στην Αυστραλία).

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ