Την πρώτη του πτήση πραγματοποίησε στις  9 Φεβρουαρίου, το πρώτο αεροσκάφος τακτικών μεταφορών και  πολλαπλού  ρόλου  C-390 Millennium που προορίζεται για την Αεροπορία της Ουγγαρίας.

Το αεροσκάφος  πέταξε περίπου τέσσερις ώρες στον αέρα. Οι πιλότοι δοκιμών της Embraer βρίσκονταν στα χειριστήρια και ο χώρος απογείωσης και προσγείωσης ήταν το αεροδρόμιο στο Gavião Peixoto, όπου βρίσκεται το κέντρο των  C-390 Millennium.

Το αεροσκάφος  έχει τον ουγγρικό τακτικό αριθμό 610.

Το  Νοέμβριο του 2020, η Ουγγαρία παρήγγειλε δύο C-390 Millennium με ένα πρόσθετα κιτ, που περιλαμβάνουν μονάδα εντατικής θεραπείας που επιτρέπει τη μεταφορά τραυματιών και δυνατότητα εναέριοι ανεφοδιασμού μαχητικών εύκαμπτου σωλήνα, οι οποίες θα τους επιτρέψουν να εκτελούν αποστολές εναέριου ανεφοδιασμού για τα αεροσκάφη πολλαπλών ρόλων Saab JAS-39C/D Gripen ή άλλους τύπους συμμαχικών αεροσκαφών.

Μέχρι στιγμής, η Embraer έχει παραδώσει επτά αεροσκάφη σε διάφορους χρήστες (συμπεριλαμβανομένου ενός στην Πορτογαλία), τα οποία έχουν πετάξει πάνω από 11.500 ώρες συνολικά και η μέση επιχειρησιακή ετοιμότητα ξεπερνά το 80%. Για το 2024 η Embraer  προσβλέπει σε νέες επιτυχίες .

Την επιλογή του C-390 Millennium έχουν ανακοινώσει μέχρι στιγμής, η Ολλανδία, η  Αυστρία, η Τσεχία και η  Νότια Κορέα.

Συνολικά, οι παραπάνω χώρες έχουν παραγγείλει δεκατέσσερα αεροσκάφη. Δεν μπορεί να αποκλειστεί ότι το σερί επιτυχιών θα συνεχιστεί φέτος – οι πιθανές αγορές πωλήσεων περιλαμβάνουν την Ινδία, τη Σαουδική Αραβία και τη Σουηδία.

Επίσης στην Πολωνία, ενόψει των αυξανόμενων μεταφορικών αναγκών, δεν μπορεί να αποκλειστεί η επαναφορά του προγράμματος Drop, το οποίο σκοπεύει  στην αγορά νέων μεταφορικών αεροσκαφών.

Στην Ελλάδα η οποία επίσης βρίσκεται σε διαδικασία αναζήτησης ενός νέου μεταφορικού αεροσκάφους, οι «ειδήμονες» έχουν αποκλείσει το C-390 και προχωρούν σε απευθείας ανάθεση για το ελικοφόρο και κατώτερων επιδόσεων C-130J, το οποίο είναι ακριβότερο του C-390.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ