Εντείνονται οι φήμες ότι η ρωσική  Αεροπορία μπορεί να χρησιμοποίησε το πλέον προηγμένο μαχητικό αεροσκάφος που διαθέτει το  πέμπτης γενιάς Su-57 για αποστολές στην περιοχή του Λουχάνσκ της Ουκρανίας.

Οι λεπτομέρειες είναι ακόμη ασαφείς, αλλά φαίνεται πως το Su-57 επιχείρησε εντός της Ουκρανίας χωρίς να γίνει αντιληπτό.

Ορισμένα σημεία σχετικά με την αποστολή δεν είναι ακόμη ξεκάθαρα. Για παράδειγμα, υπάρχει μια σύγχυση σχετικά με τον τύπο των πυραύλων cruise Kh-59MK2 που φέρεται να χρησιμοποιήθηκαν, αλλά και κάτι ακόμη:

Ένα Su-57 δεν θα χρειαζόταν συνήθως να περάσει στον εναέριο χώρο της Ουκρανίας για να χτυπήσει στόχους στο Λουχάνσκ. Αυτό συμβαίνει επειδή το Kh-59MK2 μπορεί να φτάσει αυτούς τους στόχους ακόμη και από βαθιά μέσα στα σύνορα της Ρωσίας.

Παρά την αβεβαιότητα, γνωρίζουμε ότι υπήρξε κάποια δράση στην περιοχή στις αρχές ή τα μέσα Φεβρουαρίου. Πηγές της Ουκρανίας επιβεβαίωσαν χτυπήματα με Kh-59MK2 την 7η και την 8η του μηνός.

Παρόλο που το Kh-59MK2 μπορεί να πλήξει στόχους έως και 300 χιλιόμετρα μακριά, οι διαστάσεις του είναι τέτοιες ώστε να μπορεί να μεταφέρεται από την εσωτερική αποθήκη οπλισμού του Su-57.

Από την αρχική δοκιμή του στη Συρία το 2018, ο πύραυλος Kh-59MK2 έχει γνωρίσει σημαντική ανάπτυξη. Ο  πύραυλος έχει σχεδιαστεί για την  καταστροφή ισχυρών και μικρών στόχων σε σημαντική απόσταση, έως και 300 χλμ.

Με διατρητική  κεφαλή 320 κιλών, o Kh-59MK2 μπορεί να προβάλλει ισχυρά προστατευμένους στόχους με εξαιρετική ακρίβεια. |Η ταχύτητα που αναπτ5ύσσει ανέχεται μεταξύ 0,72 και 0,88 mach είναι δηλαδή υποηχητικός και η καθοδήγησή ντου πραγματοποιείται αρχικά από σύστημα INS και για την τελικη φάση της προσβολής χρησιμοποιεί ραντάρ χιλιομετρικού κύματος.

Η ρωσική Αεροπορία στα τέλη του 2023 είχε 22 επιχειρησιακά Su-57 μια σημαντική αύξηση σε σχέση με τα μόλις 6 το 2022. Σύμφωνα με  όσα έχουν γίνει γνωστά η ρωσική Αεροπορία θα παραλάβει 20 νέα Su-57 εντός του 2024.

Παρόλο που το Su-57 έχει αρκετά υψηλό κόστος περίπου 35 εκατ. $ το καθένα [αλλαγές με βάση τις συναλλαγματικές ισοτιμίες του ρουβλίου], εξακολουθεί να είναι πιο προσιτό από τα μόνα άλλα δύο μαχητικά αεροσκάφη πέμπτης γενιάς που κατασκευάζονται αυτήν τη στιγμή – το κινεζικό J-20. και το μονοκινητήριο F-35, που κοστίζει μεταξύ 80 και 100 εκατ. $.

Αρχικά, η Ρωσική Αεροπορία είχε μεγάλους στόχους για το Su-57. Σχεδίαζαν να έχουν πάνω από 200 επιχειρησιακά  μέχρι το 2025. Όμως, οι καθυστερήσεις στην κατασκευή του Su-57 σημαίνουν ότι τώρα αναμένουμε να δούμε τα υψηλότερα επίπεδα παραγωγής το 2024, όχι το 2018 όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί.

Ένα νέο όπλο που πρόκειται να προστεθεί στο οπλοστάσιο του Su-57 εντός του έτους είναι η νέα  βόμβα  ολίσθησης που κατασκευάστηκε ειδικά για το Su-57, η  PBK-500U Drel. Η βόμβα έχει βάρος 540 χλγρ. και μέγιστη εμβέλεια 50 χλμ. εάν αφεθεί όμως από μεγάλο ύψος σχεδόν στα 14.000 μέτρα.

Αυτό σημαίνει ότι το Su-57 εξελίσσεται εκτός από αεροσκάφος αεροπορικής υπεροχής και σε αεροσκάφος βομβαρδισμού και μάλιστα  πετώντας εντός της ακτίνας δράσης των περισσότερων  α/α συστημάτων της Ουκρανίας.

Το γεγονός ότι το αεροσκάφος επιχείρησε εντός του εναέριου χώρου της Ουκρανίας χωρίς να εντοπιστεί μπορεί να σημαίνει ότι η ρωσική Αεροπορία πραγματοποίησε στην πράξη μια δοκιμή των χαρακτηριστικών του stealth και προφανώς η δοκιμή αυτή ήταν επιτυχής.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ