Πληθαίνουν οι  ενδείξεις ότι η Σαουδική Αραβία εξετάζει μια κίνηση που σίγουρα δεν μπορεί να είναι καλή είδηση για τις ΗΠΑ και ακόμη πιο  ιδιαίτερα για την Lockheed Martin.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι το Ριάντ έχει καταλήξει στην αγορά  του μεταφορικού αεροσκάφους C-390 της EMBRAER από την Βραζιλία, έναντι του αμερικανικού αλλά  υποδεέστερου σε δυνατότητες C-130J.

Η συμφωνία φέρεται να περιλαμβάνει την προμήθεια 33 μεταφορικών αεροσκαφών Embraer C-390 Millennium. Η διαπραγμάτευση από την πλευρά του βασιλείου διεκπεραιώνεται από το επενδυτικό ταμείο SAMI. Το πεδίο εφαρμογής της συμφωνίας εκτείνεται πέρα από την απλή προμήθεια αεροσκαφών, καθώς περιλαμβάνει επίσης τη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης υποδομής στη Σαουδική Αραβία. Αυτή η υποδομή θα εξασφαλίσει πλήρη εκπαίδευση του προσωπικού και θα παρέχει επαρκή συντήρηση για το αεροσκάφος.

Οι  συζητήσεις μεταξύ των δύο πλευρών περιλαμβάνουν και τη δημιουργία ενός κέντρου γενικής επισκευής [MRO] και μιας τελικής γραμμής συναρμολόγησης [FAL] για το C-390.

BRICS

Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ Βραζιλίας και Σαουδικής Αραβίας ξεκίνησαν  Νοέμβριο του 2023, χωρίς να ανακοινωθεί κάτι επισημο στον χρόνο που μεσολάβησε έως σήμερα. Τώρα όμως, γίνεται ξανά λόγος για αυτές, ειδικά μετά την ένταξη του σαουδαραβικού βασιλείου ως  επίσημου μέλους στους BRICS.

Ο διακυβερνητικός οργανισμός BRICS αποτελείται π[λέον από δέκα χώρες. Αυτές είναι η Βραζιλία, η Ρωσία, η Ινδία, η Κίνα, η Νότια Αφρική, η Αίγυπτος, η Αιθιοπία, το Ιράν, η Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

ΗΟ BRICS συστάθηκε επίσημα το 2010, όταν η Νότια Αφρική προσχώρησε στον προηγούμενο οργανισμό των  BRIC, αποτελούμενο από τη Βραζιλία, τη Ρωσία, την Ινδία και την Κίνα. Αργότερα, η συμμαχία επεκτάθηκε την 1η Ιανουαρίου 2024, για να καλωσορίσει την Αίγυπτο, την Αιθιοπία, το Ιράν, τη Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Αποτελώντας περίπου το 30% της χερσαίας επικράτειας της γης και περιέχοντας  το 45% του παγκόσμιου πληθυσμού, τα κράτη των BRICS έχουν σημαντική παγκόσμια επιρροή. Μεταξύ αυτών, η Βραζιλία, η Ρωσία, η Ινδία και η Κίνα είναι μερικά από τα κορυφαία έθνη στον κόσμο όσον αφορά τον πληθυσμό, την έκταση και το ΑΕΠ με βάση την Ισοτιμία Αγοραστικής Δύναμης [PPP].

Και οι πέντε ιδρυτικές χώρες είναι μέλη των  G20, γεγονός που καταδεικνύει την οικονομική τους ισχύ. Συλλογικά, το ονομαστικό ΑΕΠ τους είναι σχεδόν 28 τρισεκατομμύρια δολάρια – περίπου το 27% του παγκόσμιου ακαθάριστου προϊόντος. Το συνολικό τους ΑΕΠ, είναι περίπου 57 τρισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, που αντιπροσωπεύει το 33% του παγκόσμιου ΑΕΠ PPP.

Η  σχεδιαζόμενη αγορά έχει σκοπό να αντικαταστήσει τον σημερινό στόλο των αμερικανικών μεταφορικών αεροσκαφών.

Η Βασιλική Αεροπορία της Σαουδικής Αεροπορίας, επί του παρόντος, διαθέτει μια Μοίρα 33 παλαιότερων αεροσκαφών Lockheed Martin C-130H Hercules και 7 αεροσκαφών ανεφοδιασμού KC-130H Hercules. Μαζί με αυτά, υπάρχουν επίσης δύο Lockheed Martin KC-130J Super Hercules που εξυπηρετούν διπλούς σκοπούς – μεταφορά και εναέριο ανεφοδιασμό.

Η πρόταση περιλαμβάνει μια σταδιακή ανταλλαγή 42 υπαρχόντων αεροσκαφών, μαζί με 168 κινητήρες/έλικες. Στη θέση τους, θα έρθουν  33 υπερσύγχρονα αεροσκάφη εξοπλισμένα με 66 κινητήρες αεριωθουμένων. Αυτοί οι κινητήρες, και συγκεκριμένα ο turbofan IAE V2500-E5, παράγονται από την International Aero Engines AG και αποτελούν κοινή επιλογή στην παγκόσμια εμπορική αεροπορία.

Τα πλεονεκτήματα του «Βραζιλιάνου»

Το C-390 Millennium, ένα προϊόν σχεδιασμού και μηχανικής έμπειρων αεροσκαφών, είναι ένας νέος ανταγωνιστής στους ουρανούς που αφήνει πίσω του το σχετικά απαρχαιωμένο τετρακινητήριο C-130J στο πέρασμά του. Αυτό το βραζιλιάνικο αεροπλάνο προσφέρει ανώτερη επιχειρησιακή αξία και βελτιωμένη απόδοση και απαιτεί λιγότερη συντήρηση ενώ παρέχει αυξημένο χρόνο πτήσης.

Όταν έρχεται η ώρα των συγκρίσεων  με το C-130J, οι μετρήσεις μιλούν από μόνες τους.

Το C-390 Millennium μπορεί να μεταφέρει φορτίο βαρύτερο κατά 37%, τόνους.

Επιπλέον, μπορεί να μεταφέρει αυτό το φορτίο σε  απόσταση 50% μεγαλύτερη από τον ανταγωνιστή του και 32% γρηγορότερα από την  εκκίνηση.

Οι πολλαπλοί τομείς στους οποίους το C-390 Millennium ξεπερνά το C-130J Super Hercules είναι αξιοσημείωτοι.

Το εύρος λειτουργίας του, η επιτάχυνση στην περιοχή ενδιαφέροντος, η δυνατότητα επιβίωσης, η μεγαλύτερη χωρητικότητα ωφέλιμου φορτίου και οι μειωμένες απαιτήσεις συντήρησης συμβάλλουν σε έναν βελτιωμένο συνολικό κύκλο ζωής.

«Η ολλανδική διαφήμιση»

Όπως περιγράφεται σε επίσημο έγγραφο του ολλανδικού κοινοβουλίου, το οποίο βασίζεται σε προτάσεις και εκθέσεις της ολλανδικής Αεροπορίας, το αεροσκάφος C-390 Millennium παρουσιάζει σημαντική μείωση στις ανάγκες συντήρησης σε σχέση με το C-130J.

Συγκεκριμένα, αναφέρει ότι το C-390 Millennium μπορεί να πετύχει περισσότερες ώρες πτήσης ανά αεροσκάφος και απαιτεί λιγότερη συντήρηση.

Οι χαμηλότερες απαιτήσεις συντήρησης του C-390 μπορούν να αποδοθούν σε διάφορους παράγοντες. Για παράδειγμα, πολλά από τα συστήματά της, όπως τα ηλεκτρονικά και οι κινητήρες, συναρμολογούνται με εμπορικά off-the-shelf [COTS] και τροποποιημένα ή στρατιωτικά υλικά [MOTS]. Αυτό όχι μόνο διασφαλίζει ότι τα ανταλλακτικά είναι άμεσα διαθέσιμα, αλλά και μειώνει σημαντικά το κόστος, σε αντίθεση με τα αποκλειστικά στρατιωτικά υλικά που χρησιμοποιούνται σε αεροσκάφη όπως το C-130 Hercules.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ