Την αναβάθμιση των 59 F-15K που διαθέτει αποφάσισε η Αεροπορία της Νότιας Κορέας.

Η αναβάθμιση  περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων,  τον εξοπλισμό του πιλοτηρίου, του ραντάρ και άλλων εξαρτημάτων με εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας, όπως αναφέρεται.

Οι εκπρόσωποι της Boeing αποκάλυψαν τις συνεχιζόμενες συζητήσεις μεταξύ των ΗΠΑ και της Νότιας Κορέας κατά τη διάρκεια συνάντησης που πραγματοποιήθηκε στις 29 Οκτωβρίου στις εγκαταστάσεις της Boeing Mesa στην Αριζόνα.

Εκεί τονίστηκε η απόφαση για  μια επικείμενη στροφή προς μια νέα έκδοση του F-15K  ενσωματώνοντας τεχνολογία αιχμής στον ηλεκτρονικό εξοπλισμό αεροσκάφους, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων πιλοτηρίου και ραντάρ.

Πέρυσι, οι στρατιωτικές αρχές της Νότιας Κορέας επικύρωσαν τη θεμελιώδη στρατηγική για το «Έργο Ενίσχυσης F-15K». Αυτή η στρατηγική περιλαμβάνει την αντικατάσταση του μηχανικού ραντάρ του αεροσκάφους με ένα νέο  τεχνολογίας  AESA και την ενίσχυση στις δυνατότητές του ηλεκτρονικού πολέμου. Το έργο, που έχει προγραμματιστεί να διαρκέσει από το 2024 έως το 2034, εκτιμάται ότι απαιτεί συνολική επένδυση περίπου 3,46 τρισεκατομμυρίων γουόν (2,93 δισ.$).

Η αναβάθμιση θα επικεντρωθεί σε τρεις σημαντικές βελτιώσεις:

την εγκατάσταση του ραντάρ AN/APG-82(V)1 ση θέση του APG-63(V)1, την ενίσχυση των λειτουργιών απεικόνισης στο πιλοτήριο και την ενσωμάτωση του «Eagle Passive/Active Warning and Survivability System» (EPAWS), ενός νέου συστήματος ηλεκτρονικού  πολέμου.

Οι αξιωματούχοι της Boeing αναμένουν ότι μόλις ολοκληρωθεί η βελτίωση του F-15K, τα μαχητικά αεροσκάφη θα διαθέτουν εκτεταμένο επιχειρησιακό βεληνεκές και βελτιωμένες επιδόσεις, ενισχύοντας τη διαλειτουργικότητα κατά τη διάρκεια κοινών εναέριων επιχειρήσεων ΗΠΑ-Νοτίου Κορέας.

Το EPAWS, είναι ένα σύστημα που αναπτύσσεται επίσης στην τελευταία παραλλαγή των μαχητικών αεροσκαφών F-15 που χρησιμοποιούνται από την Αεροπορία των ΗΠΑ, αντιπροσωπεύει μια κρίσιμη προσθήκη στον στόλο F-15K της Νότιας Κορέας.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει ουσιαστικά την  αντικατάσταση ολόκληρου του μπροστινού τμήματος του F-15K, (πιλοτήριο και άτρακτο), λόγω του σχεδιασμού του που επιτρέπει την αποκόλληση μεταξύ του πιλοτηρίου και των πτερύγων όταν είναι απαραίτητο.

Ο Robert Novotny, Διευθυντής Προγραμμάτων και Ανάπτυξης F-15 της Boeing, τόνισε ότι αν και υπήρχαν σκέψεις για μερικές αντικαταστάσεις εξαρτημάτων, η έρευνα που διεξήχθη από το Κορεατικό Ινστιτούτο Αμυντικών Αναλύσεων (KIDA) υποστήριξε την αποτελεσματικότητα μιας ολόκληρης αντικατάστασης μπροστινού τμήματος.

Ο Novotny διευκρίνισε ότι το πίσω τμήμα του F-15K, το οποίο υφίσταται επαρκή συντήρηση, δεν περιλαμβάνεται σε αυτήν τη αναβάθμιση.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ