To Tempest και το FCAS πρόκειται να συγχωνευτούν λέει ο αρχηγός της ιταλικής Αεροπορίας

Η ανάπτυξη σύγχρονων μαχητικών είναι πολύ κοστοβόρα πλέον για να γίνεται από ένα μόνο κράτος και είναι πιο λογικό να γίνεται από μία κοινοπραξία.

Ο αρχηγός της ιταλικής Αεροπορίας σε πρόσφατες δηλώσεις που έκανε στο διεθνές πρακτορείο ειδήσεων Reuters, τόνισε είναι πολύ πιθανή η «συγχώνευση» των δύο ευρωπαϊκών προγραμμάτων ανάπτυξης μαχητικών και εναέριων συστημάτων έκτης γενιάς τύπου «Tempest» και «Future Combat Air System – FCAS».

Ο Αρχηγός Γενικού Επιτελείου της Πολεμικής Αεροπορίας της Ιταλίας, Πτέραρχος Λούκα Γκορέττι δεν πιστεύει ότι υπάρχουν αρκετοί πόροι για να συντηρηθούν και για να παραμείνουν βιώσιμα και τα δύο αναπτυξιακά έργα: «Είναι φυσικό να συγχωνευθούν σε ένα. Η επένδυση τεράστιων οικονομικών πόρων σε δύο ισοδύναμα προγράμματα είναι αδιανόητη».

Τα δύο προγράμματα ανάπτυξης

Επί του παρόντος, η βρετανική BAE Systems ηγείται του προγράμματος Tempest, το οποίο στοχεύει στην ανάπτυξη ενός «πλέγματος συστημάτων» έκτης γενιάς, με κεντρικό στοιχείο ένα νέο stealth μαχητικό αεροσκάφος έκτης γενιάς, που θα πλαισιώνεται από άλλα μη επανδρωμένα εναέρια συστήματα, δηλαδή drones.

Στο πρόγραμμα «Tempest» συμμετέχει και η ιταλική εταιρεία Leonardo, η ευρωπαϊκή κοινοπραξία πυραύλων MBDA, ο βρετανικός κατασκευαστής κινητήρων Rolls-Royce και η βρετανική Βασιλική Αεροπορία (RAF), πολλές άλλες εταιρείες υψηλής τεχνολογίας, καθώς επίσης η Σουηδία ως διεθνής εταίρος, με την Ιαπωνία να περιμένει «stand by».

Από την άλλη, το πρόγραμμα «Future Combat Air System – FCAS» διευθύνει η γαλλική Dassault Aviation, μαζί με την ευρωπαϊκή Airbus, μέσω της οποίας συμμετέχουν η Γερμανία και η Ισπανία, με στόχο την ανάπτυξη τόσο ενός stealth μαχητικού αεροσκάφους έκτης γενιάς όσο και διάφορα μη επανδρωμένα αεροσκάφη, σε συνδυασμό με οπλικά συστήματα και πυραύλους επόμενης γενιάς. Με άλλα λόγια, τα δύο αυτά προγράμματα στοχεύουν στην δημιουργία ενός «εναέριου οργανισμού με επανδρωμένα και μη επανδρωμένα μέσα» για να τεθεί σε υπηρεσία κάποια στιγμή μεταξύ 2030 και 2040.

Ο ρόλος της Ιταλίας και το «πιθανό σενάριο»

Επίσης, ο Ιταλός Α/ΓΕΑ υποστήριξε ότι η χώρα του μπορεί να λειτουργεί ως «γέφυρα» μεταξύ του NATO και των δυτικοευρωπαϊκών κρατών που αναζητούν ολοένα και περισσότερες επιλογές για συνεργασία στον αμυντικό τομέα για τις αεροπορικές τους βιομηχανίας, υπό τη μορφή διμερών ή και πολυμερών σχέσεων, παρά υπό την αιγίδα συνολικά της Συμμαχίας.

Το επιχείρημα που θέτει ο Πτέραρχος Γκορέττι για την τελική συγχώνευση των προγραμμάτων ανάπτυξης για «Tempest» και Future Combat Air System» εξηγείται από το γεγονός ότι και τα δύο βρίσκονται ακόμη στην «θεωρία», με τις διάφορες χώρες που συμμετέχουν σε αυτά να κάνουν προτάσεις και να ορίζουν τις απαιτήσεις τους για τις προδιαγραφές των αεροσκαφών. Έχοντας αυτό υπόψη, ο Ιταλός Α/ΓΕΑ θεωρεί ότι είναι αρκετά πιθανό να γίνει ακριβώς το αντίθετο, από ότι συνέβη τη δεκαετία του 1980, όταν η Γαλλία αποχώρησε από το πρόγραμμα ανάπτυξης Eurofighter και στη συνέχεια κατασκεύασε τους περίφημους «ανταγωνιστές» Rafale.

Google news logo Ακολουθήστε το defencenet.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις Instagram Subscribe button Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολουθήστε το defencenet.gr στο Instagram για να «δεις» τα πραγματικά γεγονότα σε άμυνα και ασφάλεια Youtube Subscribe button

DefenceNet TV