Το νεότερο ραντάρ RBE 2AA, τεχνολογίας AESA, είναι το ραντάρ των Rafale που θα παραλάβει η ΠΑ. Στο ραντάρ υπάρχει η λειτουργική διαμόρφωση TFR (Terrain Following Radar).

Η επιλογή της επιτρέπει αυτόματη πτήση με “παρακολούθηση” της διαμόρφωσης του εδαφικού αναγλύφου, σε ύψη της τάξης των 200 ποδών (60 μέτρων) και ταχύτητα μεγαλύτερη των 400 κόμβων (740 χ.α.ω.)!

Είναι εξέλιξη του ραντάρ Antilope 5 της Thomson CSF το οποίο εξόπλισε αρχικά των αεροσκαφών πυρηνικής κρούσης Mirage 2000N. Στο  RBE 2AA, τεχνολογίας AESA, υπάρχει πλήρης λειτουργική διαμόρφωση TFR (Terrain Following Radar) για πτήσεις σε ύψος περί τα 50 μέτρα επάνω από το ψηλότερο εδαφικό εμπόδιο (tree top level).

Τα 12 μεταχειρισμένα Rafale διαμόρφωσης F3-O4T θα έχουν την δυνατότητα μεταφοράς και εκτόξευσης του πυραύλων αέρος-αέρος METEOR (αλλά όχι πλήρη) και MICA EM/IR, του SCALP EG, ορισμένων εκδόσεων του HAMMER (AASM), του αντιπλοϊκού AM-39 Exocet, του ατρακτιδίου αναγνώρισης AREOS RECO NG, βομβών καθοδήγησης λέιζερ (LGB) και του ατρακτιδίου στοχοποίησης Damocles.

Θα χρειαστούν μία «μίνι» αναβάθμιση σε λογισμικό για να μπορούν να εκμεταλλευθούν 100% τις δυνατότητας του  METEOR

Στο επάνω τμήμα του ρύγχους υπάρχει το συγκρότημα ηλεκτροοπτικών αισθητήρων (κάμερα ημέρας υψηλής ευκρίνειας και IR και αποστασιόμετρο λείζερ) FSO (Thales/Sagem “Optronique Sector Frontale (OSF)” ή “Frontal Sector Optronics – FSO), μπροστά από το αλεξηνέμιο.

Φυσικά υπάρχει και το ολοκληρωμένο συστήματα αυτοπροστασίας και ηλεκτρονικού πολέμου SPECTRA στο οποίο περιλήφθηκε και σύστημα προειδοποίησης επερχόμενων πυραύλων “DDM-NG”, που διατίθεται και με σύστημα κατευθυντικών αντιμέτρων υπερύθρων (directed infrared countermeasures –DIRCM).

Τα 6 νέα Rafale διαμόρφωσης F3R έχουν τη δυνατότητα πλήρους εκμετάλλευσης του Meteor, αναβαθμισμένο συγκρότημα ηλεκτροοπτικών FSO, είναι πιστοποιημένα για την αξιοποίηση του νέου ατρακτιδίου στοχοποίησης TALIOS (TArgerting Longrange Identification Optronic System), φέρουν νέο MODE S transponder και IFF interrogator Mode 5, καθώς και αναβαθμίσεις λογισμικού στο ραντάρ και το σύστημα αυτοπροστασίας και Η/Π SPECTRA και το Link 16.

Επίσης είναι διαθέσιμες οι εκδόσεις SBU-54 και ΑΑSM Block 3 του HUMMER, δορυφορικό σύστημα επικοινωνιών SATCOM1 SAASM και τα ατρακτίδια AREOS (αναγνώριση) και NARANG (ανεφοδιασμός καυσίμου).

Ο τελικός συσχετισμός που επέλεξε η ΠΑ είναι 4 αντί των 10 διθέσιων και 14 μονοθέσια. Σίγουρα καλύτερη αναλογία από τα 36 μονοθέσια συν 4 διθέσια της πρώτης αγοράς των MIrage 2000EGM/BGM.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ