Φαίνεται πως το A400M αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα ως προς την ανάπτυξή του πέραν της συμπεριφοράς των κινητήρων του ή των διαφόρων πληροφοριών για αποχώρηση εταίρων από το πρόγραμμα.

Φαίνεται πως το A400M αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα ως προς την ανάπτυξή του πέραν της συμπεριφοράς των κινητήρων του ή των διαφόρων πληροφοριών για αποχώρηση εταίρων από το πρόγραμμα.

Υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο το αεροσκάφος να χρειαστεί μία ολοκληρωτική μηχανολογική επανασχεδίαση (massive re-engineering work) για να επιτύχει τους τιθέμενους στόχους του.

Εκτός της γνωστής στους συνδρομητές του defencenet καθυστέρησης στο πρόγραμμα του κινητήρα πληροφορίες αναφέρουν πως υπάρχει και σοβαρό ζήτημα το αεροσκάφος να είναι «υπέρβαρο» με αποτέλεσμα να επηρεάζεται το ωφέλιμο φορτίο του αλλά και η εμβέλειά του. Οι πρώτες 6 μονάδες που θα χρησιμοποιηθούν για τις δοκιμές αέρος είναι 12 τόνους βαρύτερες από τον αρχικό σχεδιασμό! Παρά τον σχεδιασμό να μειώσουν το βάρος κατά 7 τόνους η αρχική παραγωγή θα είναι μειωμένη κατά 5 με αποτέλεσμα το ωφέλιμο φορτίο να είναι κάτω από 30 τόνους.

Βέβαια οι άνθρωποι της Airbus ισχυρίζονται πως τα κύρια κριτήρια απόδοσης δεν βρίσκονται σε κίνδυνο ενώ ανεξάρτητοι αναλυτές πιστεύουν πως το ζήτημα του βάρους μπορεί να εξελιχθεί σε κεντρικό ζήτημα αφού το συγκεκριμένο σχέδιο ακόμα και με την υιοθέτηση όλων των δυνατών βελτιώσεων θα καταλήξει να έχει ως ωφέλιμο φορτίο 3 με 4 τόνους λιγότερους από τον σχεδιαζόμενο στόχο.

Στο θέμα των κινητήρων ο σχεδιασμός είναι όλα τα προβλήματα να έχουν αντιμετωπιστεί μέχρι τον Ιούνιο ενώ από την στιγμή που ένας κινητήρας θα γίνει αποδεκτός το αεροσκάφος, σύμφωνα πάντα με τα λεγόμενα των υπευθύνων, θα μπορεί να βρεθεί στον αέρα μετά από ένα μήνα. Για την ώρα τα προβλήματα στον κινητήρα δεν εντοπίζονται μόνο στο software αλλά και στο hardware με αποτέλεσμα να χρειαστεί ακόμα και μερική επανασχεδίαση τμημάτων.

Επιπροσθέτως φαίνεται πως το αεροσκάφος δεν πληροί κάποια συγκεκριμένα επιχειρησιακά χαρακτηριστικά με αποτέλεσμα να μην είναι συμβατό με αποστολές τύπου «Σαράγιεβο» (απότομη κάθοδος για την προσέγγιση αεροδρομίου) λόγο εργονομίας της προπέλας.

Τέλος υπάρχει ο κίνδυνος κάποια συστήματα του αεροσκάφους να απορριφθούν από την European Aviation Safety Agency (EASA). H EASA φαίνεται να απορρίπτει τον τρόπο με τον οποίο είναι τοποθετημένες οι δεξαμενές οξυγόνου καθώς και τα συστήματα αντιπυρικής προστασίας. Αν δεν βρεθεί μία λύση στο ζήτημα τότε το αεροσκάφος δεν πρόκειται να αποκτήσει πιστοποιητικό της EASA με αποτέλεσμα να μην μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στην πολιτική αεροπορία.

Tμήμα ειδήσεων www.defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ