Την αντίθεση του Γενικού Λογιστικού Γραφείου (GAO-General Accounting Office) των ΗΠΑ συναντά η απόφαση ακύρωσης της παραγωγής εναλλακτικού κινητήρα για το νέο αμερικανικό «κοινό μαχητικό κρούσης» F-35 JSF (Joint Strike Fighter), παίρνοντας θέση σε ένα πρόβλημα που έχει προκαλέσει σοβαρούς τριγμούς, βιομηχανικούς και διπλωματικούς, μεταξύ των χωρών-εταίρων του προγράμματος.

Σύμφωνα με τις απόψεις που διατυπώνει το GAO σε 9σέλιδη επιστολή που απέστειλε στον επικεφαλής της Επιτροπής Ενόπλων Δυνάμεων της Γερουσίας (Senate Armed Services Committee), η ακύρωση της παραγωγής εναλλακτικού κινητήρα, θα αυξήσει μακροπρόθεσμα το κόστος του προγράμματος, καθώς η απουσία ανταγωνισμού θα διατηρήσει υψηλή τιμή αγοράς του κινητήρα του μαχητικού. Βραχυπρόθεσμα μόνο δημιουργείται η αίσθηση μείωσης του κόστους του προγράμματος ανάπτυξης και παραγωγής του F-35 που ανέρχεται συνολικά στο αστρονομικό ποσό των 250 δις δολαρίων ΗΠΑ. Την εν λόγω απόφαση ανακοίνωσε το Πεντάγωνο μέσω του σχεδίου προϋπολογισμού για το 2007 που έχει ετοιμάσει, υποστηρίζοντας ότι θα προκύψει μείωση κόστους ύψους 1,8 δις δολάρια μέσα στην επόμενη πενταετία. Το Κογκρέσο είχε ζητήσει το 1995 την ανάπτυξη και δεύτερου κινητήρα με το αιτιολογικό αφενός της εξασφάλισης του ανταγωνισμού και αφετέρου της ύπαρξης εναλλακτικού κινητήρα σε περίπτωση που ένας από τους δύο παρουσιάσει τεχνικά προβλήματα που θα σήμαινε την καθήλωση του αεροπορικού στόλου. Η ακύρωση του προγράμματος έχει προκαλέσει την εντονότατη αντίδραση των Βρετανών λόγω της συμμετοχής της βρετανικής Rolls Royce (μαζί με την αμερικανική General Electric) στην κοινοπραξία κατασκευής του εναλλακτικού κινητήρα. Τον μοναδικό κινητήρα του JSF έχει αναλάβει να κατασκευάσει η εταιρία Pratt &Whitney. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η έμμεση αναφορά του GAO στην 9σέλιδη επιστολή περί καθυστέρησης της ανάπτυξης του βασικού κινητήρα, αναφέροντας ότι οι τεχνικές δοκιμές βρίσκονται ακόμη στο αρχικό στάδιο.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ