Σύμφωνα με πληροφορίες ένας Τούρκος χειριστής περισυλλέχτηκε στα διεθνή ύδατα από το εμπορικό πλοίο “Gas Century” με σημαία Παναμά. Πάνω από το εμπορικό ίπταται ελληνικό ελικόπτερο Super Puma, ο Τούρκος χειριστής αρνείται να επιβιβαστεί.

Όλα αυτά μετά το σοβαρότατο επεισόδιο με την εμπλοκή ελληνικού μαχητικού F-16C Block 52+ και τουρκικού φωτογραφικού αεροσκάφος RF-4E Phantom που έγινε προ ολίγου στην περιοχή πλησίον της Καρπάθου (15 μίλια Νοτιοανατολικά), όταν κατά τη διάρκεια αναχαίτισης τα δύο μαχητικά φέρονται να συγκρούστηκαν στον αέρα.  Στην περιοχή βρίσκονταν ακόμη ένα ελληνικό F-16C Block 52 + και ένα ακόμη τουρκικό RF-4E Phantom. Τα τουρκικά φωτογραφικά αεροσκάφη πετούσαν στο πλαίσιο φωτοαναγνωριστικής-κατασκοπευτικής αποστολής στην περιοχή ανατολικά της Ρόδου, αφού προηγουμένως είχαν “καλύψει” την περιοχή της Ανατ. Κρήτης όπου είναι αναπτυγμένοι οι S-300, και δεν συμμορφώθηκαν όταν τα ελληνικά μαχητικά τα αναγνώρισαν αφού κινούνταν εντός του FIR (Flight Information Region) Αθηνών χωρίς να έχουν υποβάλλει σχέδιο πτήσης. Τα ελληνικά μαχητικά προέρχονταν από την 115 Πτέρυγα Μάχης στην Κρήτη. Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες από τουρκικές  πηγές αναφέρουν την παρουσία τουρκικού F-16 στην περιοχή.Τα ελληνικά μαχητικά έφεραν βλήματα αέρος-αέρος μικρού βεληνεκούς  AIM-9L/M Sidewinder και πυραύλους αέρος-αέρος μακρού βεληνεκούς AMRAAM ΑIM-120C5. Στην περιοχή σπεύδουν ελληνικά ελικόπτερα Έρευνας και Διάσωσης (SAR-Search and Rescue) καθώς επίσης και πλοία του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού. Την εικόνα περιπλέκει αναφορά ότι σημειώθηκε ισχυρή έκρηξη στον αέρα. Προ ολίγων ημερών ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (Α/ΓΕΕΘΑ) ναύαρχος Παναγιώτης Χηνοφώτης είχε συναντήσει τον Τούρκο ομόλογό του στρατηγό Χιλμί Οζκιόκ στο ΝΑΤΟ και του είχε επισημάνει τους κινδύνους της «υπερβολικής» δραστηριότητας της τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας (THK) στο Αιγαίο. Ο Τούρκος Α/ΓΕΕΘΑ δεν είχε καν απαντήσει στον ναύαρχο Χηνοφώτη. 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ