Την ευκαιρία για μία σύντομη επαφή με την πραγματικότητα που δημιούργησε η εισαγωγή του Eurofighter EF-2000 Typhoon σε υπηρεσία έδωσε το διήμερο Press Tour που διοργάνωσε τον περασμένο Μάρτιο η Eurofighter International στην Ισπανία και συγκεκριμένα στην αεροπορική βάση Moron, 50 χιλιόμετρα νότιο-ανατολικά της Σεβίλλης.

Στη βάση σήμερα εδρεύει η 11η Πτέρυγα της Ισπανικής Αεροπορίας (ALA 11), η οποία περιλαμβάνει δύο μονάδες:

-11η Σμηναρχία (11 Group) που επιχειρεί με μαχητικά αεροσκάφη EF-2000 Typhoon ή C-16/CE-16 (η διθέσια έκδοση) σύμφωνα με την ισπανική τυποποίηση.

-22η Σμηναρχία (22 Group) που έχει ως μονάδα πτητικής εκμετάλλευσης την 221 Μοίρα που επιχειρεί με αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας, δύο P-3A Orion (κυρίως για εκπαίδευση) και 5 P-3B Orion που την παρούσα περίοδο εκσυγχρονίζονται στο επίπεδο P-3M 

Η Moron είναι μία μεγάλη βάση, με μήκος διαδρόμου 12.000 πόδια (3.600 μέτρα), περίμετρο 22 χιλιομέτρων, έκταση 20.000 στρεμμάτων και περισσότερα από 37 χιλιόμετρα εσωτερικών δρόμων, αλλά ε πολύ υψηλό επίπεδο ασφάλειας, καθώς χρησιμοποιείται εντατικά και από τις αμερικανικές δυνάμεις στο πλαίσιο διμερών συμφωνιών. Συνολικά στη Moron υπηρετούν 1.200 άνδρες και γυναίκες της Ισπανικής Αεροπορίας (100 αξιωματικοί, 400 υπαξιωματικοί, 500 οπλίτες, και 200 πολιτικοί υπάλληλοι).

Ως γνωστόν η Ισπανική Αεροπορία πρόκειται να εντάξει σε υπηρεσία 87 C-16/CE-16 που θα ανήκουν σε τρεις διαφορετικές σειρές παραγωγής (tranches), τα οποία θα εξοπλίσουν πέντε μοίρες, τρεις στη Moron με 50 αεροσκάφη και δύο στην αεροπορική βάση Albacete με 36 αεροσκάφη. Το πρώτο Eurofighter αφίχθη στη Moron τον Μάιο του 2004. Τον Δεκέμβριο του 2005 η ALA 11 διέθετε 13 αεροσκάφη εκ των οποίων τα τρία είχαν επιστρέψει στην EADS-CASA για την αναβάθμιση κάποιων συστημάτων τους.

Επιπρόσθετα πρόκειται να ενταχθούν σε υπηρεσία δύο πλήρους αποστολής εξομοιωτές πτήσης (FMS: Full Mission Simulators) και δύο εξομοιωτές πιλοτηρίου (cockpit simulators) πιθανότατα ανά ζεύγος σε κάθε μία από τις δύο αεροπορικές βάσεις. Συγκεκριμένα στηn 11η Σμηναρχία πρόκειται να συγκροτηθούν οι ακόλουθες μοίρες:

-111η Μοίρα με προβλεπόμενη δύναμη 18 αεροσκάφη και 21 χειριστές. Ήδη οι διαδικασίες για την ενεργοποίηση της μοίρας έχουν αρχίσει και εκτιμάται ότι μέχρι τα μέσα του 2008, το 80% της προβλεπόμενης δύναμης χειριστών θα είναι επιχειρησιακά πλήρως ικανοί.

-112η Μοίρα με προβλεπόμενη δύναμη 18 αεροσκάφη και 21 χειριστές, και

-113η Μοίρα με προβλεπόμενη δύναμη 14 αεροσκάφη και 14 χειριστές, η οποία θα αποτελέσει και τη μοίρα επιχειρησιακής εκπαίδευσης, που θα αναλάβει την επιχειρησιακή εκπαίδευση των χειριστών στον τύπο για όλη την Ισπανική αεροπορία.

Η 113η Μοίρα είναι την παρούσα περίοδο και η μόνη που λειτουργεί καθώς πέρα από την εκπαίδευση χειριστών έχει αναλάβει και το δύσκολο έργο της τυποποίησης της διαδικασίας εκπαίδευσης. Πάντως ενώ μέχρι σήμερα οι χειριστές που τοποθετούνταν στα Eurofighter ήταν ιδιαίτερα έμπειροι με προϋπηρεσία στα F/A-18 Hornet, έχει ήδη αποφασισθεί η έναρξη της εκπαίδευσης μη πεπειραμένων χειριστών, οι οποίοι από το αεροσκάφος προκεχωρημένης εκπαίδευσης θα «περάσουν» απευθείας στο μαχητικό τέταρτης γενιάς.

Φωτογραφίες των Ισπανικών EF-2000 Typhoon σε πτήση μπορείτε να δείτε εδώ (pdf, 643 kb).

Στιγμιότυπα από τις επιχειρήσεις των ισπανικών EF-2000 Typhoon μπορείτε να δείτε εδώ. (pdf, 1375 kb)

Φωτογραφίες από το δοκιμαστήριο κινητήρων με έναν EJ200 στο ικρίωμα δοκιμών, της αεροπορικής βάσης Moron μπορείτε να δείτε εδώ. (pdf, 429 kb)

Στιγμιότυπα από την εκπαιδευτική υποδομή των ισπανικών EF-2000 Typhoon μπορείτε να δείτε εδώ. (pdf, 518 kb)

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ