Περί την ώρα 10.08 του Σαββάτου 15 Απριλίου, σχεδόν 25 ώρες μετά την απώλεια του από τις οθόνες ραντάρ του συστήματος αεροπορικού ελέγχου, και τη διακοπή επαφής με το Νο. 1 αεροσκάφος του ζεύγους, ένα διθέσιο Mirage 2000BGM, οι επίγειες ομάδες έρευνας και διάσωσης εντόπισαν αρχικά, μικρά κομμάτια του αεροσκάφους σε περιοχή βόρεια της λίμνης Παραλίμνης και σε υψόμετρο 1000 ποδών. 

Λίγο αργότερα στην ίδια περιοοχή εντοπίστηκε ο κύριος όγκος των συντριμμάτων και η σωρός του χειριστή του αεροσκάφους Mirage 2000EGM της Πολεμικής Αεροπορίας που απογειώθηκε το πρωί της Παρασκευής 14 Απριλίου, από την 114 Πτέρυγα Μάχης, στην αεροπορική βάση της Τανάγρας. Η Πολεμική Αεροπορία πενθεί για την τραγική απώλεια του Σμηναγού (I) Γκέλη Παντελή.

Τα συντρίμμια του αεροσκάφους ακόμα και με γνωστή τη θέση πρόσκρουσης και παρά τις σημερινές καλύτερες καιρικές συνθήκες ήταν δύσκολο να εντοπιστούν λόγω των ιδιομορφιών του εδάφους και τις συνθήκες φωτισμού της περιοχής.

Για την έρευνα είχαν κινητοποιηθεί πολλές αεροπορικές, επίγειες και ναυτικές δυνάμεις. Συγκεκριμένα μετά την εξαφάνιση του ίχνους του αεροσκάφους Mirage 2000EGM της ΠΑ, ενεργοποιήθηκε ο μηχανισμός Έρευνας και Διάσωσης και στο πλαίσιο μεγάλης κινητοποίησης, σε συνεννόηση με το Εθνικό Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ), διατέθηκαν από τις Ένοπλες Δυνάμεις το εξής προσωπικό και μέσα:

Ιπτάμενα Μέσα

-Τρία αεροσκάφη C-130H Hercules

-Δύο αεροσκάφη RF-4 Phantom II (για αεροφωτογράφιση και εν συνεχεία στερεοσκοπική ανάλυση του εδάφους των πιθανών περιοχών του ατυχήματος)

-Δύο πυροσβεστικά αεροσκάφη CL-415

-Δύο Ελικόπτερα ΑΒ-205

-Τέσσερα Ελικόπτερα AS-332 C1 SUPER PUMA

-Τέσσερα Ελικόπτερα SIKORSKY S70B Aegean Hawk

-Δύο Ελικόπτερα ΑΒ-212

Τα παραπάνω ιπτάμενα μέσα εκτέλεσαν συνολικά 25 εξόδους και 71 ώρες πτήσεως.

Ναυτικά Μέσα

-Υδρογραφικό ΣΤΡΑΒΩΝ στην περιοχή Κεντρικού και Ανατολικού Κορινθιακού

-Πυραυλάκατος ΤΡΟΥΠΑΚΗΣ στην περιοχή Κεντρικού και Ανατολικού Κορινθιακού

-Πυραυλάκατος ΤΟΥΡΝΑΣ στην περιοχή Νοτίου Ευβοϊκού

Επίγεια Τμήματα

-Ομάδα Ειδικών Δυνάμεων της Ζ ΜΑΚ (10 άνδρες) με λέμβο και καταδυτικό υλικό για έρευνα στις λίμνες Υλίκη και Παραλίμνη

-Τμήμα 17 ανδρών της 31 Μοίρας Ειδικών Επιχειρήσεων της ΠΑ

-Τμήμα 20 ανδρών του 575 Τάγματος Πεζοναυτών

-Τμήμα 33 ανδρών της 114 Πτέρυγας Μάχης

-Τμήμα 14 ανδρών του Κέντρου Eκπαιδεύσεως Πυροβολικού Θήβας

Κατά την Έρευνα και Διάσωση συμμετείχαν επίσης δυνάμεις από την ΕΛΑΣ, την Πυροσβεστική (ΕΜΑΚ) και το Λιμενικό Σώμα, το οποίο διέθεσε συνολικά 8 πλωτά μέσα, στη θαλάσσια περιοχή του Κορινθιακού και του Βόρειου και Νότιου Ευβοϊκού. Συμμετείχαν επίσης εθελοντές της Πολιτικής Σχεδίασης Εκτάκτου Ανάγκης (ΠΣΕΑ) των νομών Βοιωτίας και Ευβοίας.

Όλες οι δυνάμεις που διατέθηκαν στην επιχείρηση, με το πρώτο φως της 15ης Απριλίου (Σάββατο) συνέχισαν την αποστολή Έρευνας και Διάσωσης. Πέραν όλων των ανωτέρω δυνάμεων προιστέθηκαν, επιπλέον δυνάμεις όπως παρακάτω: 

-Ένα Ελικόπτερο CH-47D CHINOOK

-Ομάδα Διοικήσεως Υποβρυχίων Καταστροφών (10 άνδρες) με δύο λέμβους και καταδυτικό υλικό για έρευνα στις λίμνες Υλίκη και Παραλίμνη

-Τμήμα 40 ανδρών του 575 Τάγματος Πεζοναυτών

-Τμήμα 150 ανδρών της 114 Πτέρυγας Μάχης

-Φρεγάτα ΛΗΜΝΟΣ στην περιοχή Νοτίου Ευβοϊκού

-Υδρογραφικό ΝΑΥΤΙΛΟΣ στην περιοχή Βορείου Ευβοϊκού

Τα δύο αυτά πλοία του ΠΝ απέπλευσαν για τους προορισμούς τους τις τελευταίες βραδυνές ώρες της Παρασκευής 14 Απριλίου.

Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα γνωστές πληροφορίες, τα δύο Mirage 2000 απογειώθηκαν στος 08.36 το πρωί με προορισμό την αεροπορική βάση Ινστράνα, πλησίον της Βενετίας, όπου και θα παρέμειναν για προγραμματισμένη εκπαιδευτική δραστηριότητα μέχρι το πρωί της Δευτέρας 17 Απριλίου οπότε και θα επέστρεφαν στην Ελλάδα. Περί τις 09.00 ο χειριστής του Mirage 2000EGM ανέφερε βλάβη στον υπολογιστή του συστήματος ελέγχου πτήσης. Στις 09.02 το πλήρωμα του Mirage 2000BGM ανέφερε την απώλεια οπτικής επαφής και επικοινωνίας. Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις δεν λήφθηκε σήμα εγκατάλειψης, πράγμα που σημαίνει ότι ο χειριστής δεν χρησιμοποίησε το εκτοξευόμενο κάθισμα του.Στην περιοχή επικρατούσαν συνθήκες χαμηλής νέφωσης. Οι έρευνες με τη συμμετοχή εναερίων (τρία ελικόπτερα AS-332 C1 Super Puma CSAR της Πολεμικής Αεροπορίας, ένα ελικόπτερο S70B Aegean Hawk του Πολεμικού Ναυτικού και ένα αεροσκάφος C-130H Hercules) και ναυτικών δυνάμεων (Υδρογραφικό ΣΤΡΑΒΩΝ και τορπιλάκατος που κατευθύνεται προς την περιοχή) αρχικά επικεντρώθηκαν στην περιοχή του κεντρικού και ανατολικού Κορινθιακού όπου εκτιμάται ότι κατέπεσε το αεροσκάφος. Λίγο αργότερα μετατοπίσθηκαν στην περιοχή της Υλικής με τη συμμετοχή δυνάμεων του Στρατού Ξηράς, της Ελληνικής Αστυνομίας και της Πυροσβεστικής (ΕΜΑΚ). Στις 13.40 το Γενικό Επιτελείο Εθνικής ’μυνας (ΓΕΕΘΑ) ενημέρωσε ότι στις δυνάμεις που συμμετέχουν στις έρευνες στην ξηρά συμμετέχουν και: 1 διμοιρία του Στρατού Ξηράς, τμήμα της 114 Πτέρυγας Μάχης, ομάδα της Ζ’ ΜΑΚ με λέμβο, τμήμα της Μοίρας Ειδικών Επιχειρήσεων της Πολεμικής Αεροπορίας, ενώ σε κατάσταση υψηλής ετοιμότητας έχουν τεθεί 4 τμήματα του Στρατού Ξηράς.

Ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας αντιπτέραρχος (Ι) Γεώργιος Αυλωνίτης διέκοψε την επίσημη επίσκεψη που πραγματοποιεί στη Γαλλία και επιστρέφει εσπευσμένα στην Αθήνα. Στην περιοχή μετέβει επίσης και ο Αρχηγός του Αρχηγείου Τακτικής Αεροπορίας (ΑΤΑ) αντιπτέραρχος (Ι) Ιωάννης Γιάγκος. Επίσης ο Υπουργός Εθνικής Αμυνας Ευάγγελος Μεϊμαράκης επιστρέφει εσπευσμένα στην Αθήνα, από τη φρεγάτα ΥΔΡΑ F453 όπου βρισκόταν για να παρακολουθήσει την άσκηση «Καταιγίς 2006».

Πρόκειται για την πρώτη απώλεια μαχητικού αεροσκάφους της Πολεμικής Αεροπορίας για το 2006. Το τελευταίο δυστύχημα είχε σημειωθεί στις 14 Οκτωβρίου 2004 όταν κατέπεσαν στο Πήλιο δύο διθέσια F-16 Block 30 με αποτέλεσμα τον θάνατο των τεσσάρων χειριστών τους. Το τελευταίο ατύχημα με μαχητικό αεροσκάφος Mirage 2000 είχε σημειωθεί την 1η Σεπτεμβρίου 2004 όταν είχε καταπέσει 20 μίλια  βόρεια της Σκύρου. Ο χειριστής του αεροσκάφους είχε τότε διασωθεί. Τα τελευταία 12 χρόνια η ελληνική Πολεμική Αεροπορία έχει χάσει μαζί με το σημερινό 7 μαχητικά τύπου Mirage 2000.

Ήδη από χθες έχει συγκροτηθεί η αρμόδια Επιτροπή Διερεύνησης, η οποία εξετάζει τα ακριβή αίτια και τις συνθήκες του δυστυχήματος.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ