Concorde: Δεκαπέντε χρόνια από τη μοιραία συντριβή του υπερηχητικού επιβατηγού αεροσκάφους [εικόνες-βίντεο]
![Concorde: Δεκαπέντε χρόνια από τη μοιραία συντριβή του υπερηχητικού επιβατηγού αεροσκάφους [εικόνες-βίντεο]](https://www.defencenet.gr/wp-content/uploads/2015/07/25/106ab0683ba57c91817301ec5a49a444_XL.jpg)
Το Κονκόρντ ήταν το ένα από τους δυο τύπους υπερηχητικών επιβατηγών αεροπλάνων που έχουν κατασκευαστεί μέχρι σήμερα, το άλλο ήταν το Tupolev Tu-144, αλλά και το μόνο που εντάχθηκε σε δρομολογημένες πτήσεις.
Το Κονκόρντ αποτέλεσε για περίπου μισό αιώνα το καύχημα της αγγλο-γαλλικής αεροναυπηγικής συνεργασίας, πετούσε με ταχύτητα 2,02 Μαχ, δηλαδή 2,02 φορές την ταχύτητα του ήχου, σε μέγιστο ύψος 60.000 πόδια.
Η πρώτη πτήση του Κονκόρντ έγινε με το Γαλλικό πρωτότυπο 001(F-WTSS) στις 2 Μαρτίου του 1969 από την Τουλούζη της Γαλλίας.
37 ημέρες αργότερα, στις 9 Απριλίου, απογειώθηκε και το πρώτο Αγγλικό πρωτότυπο Κονκόρντ 002(G-BSST) από το Φίλτον της Αγγλίας. Άρχισε να πετά ως επιβατικό αεροσκάφος στις 21 Ιανουαρίου 1976 και από τότε έχει μεταφέρει 2,5 εκατομμύρια επιβάτες.
Κατασκευάστηκαν συνολικά 20 αεροσκάφη, 2 πρωτότυπα, 2 προ-παραγωγής, 16 παραγωγής, από τα οποία 2 δεν μπήκαν σε εμπορικές πτήσεις. Όλα, εκτός από 2, έχουν διατηρηθεί.
Στις 25 Ιουλίου 2000 το Κονκόρντ της πτήσης Air France 4590 συνετρίβη στη Γαλλία και ήταν η μόνη απώλεια αεροσκάφους Κονκόρντ.
Το τέλος
Η αυλαία για τα Κονκόρντ έπεσε τελικά, στις 10 Απριλίου 2003, όταν Άγγλοι και Γάλλοι ανακοίνωσαν πως θα αποσύρουν τα αεροσκάφη, καθώς μετά το δυστύχημα, μετά το τρομοκρατικό χτύπημα της 11ης Σεπτεμβρίου και λόγω των αυξημένων δαπανών που χρειαζόταν η συντήρησή τους, υπήρχε τεράστιο οικονομικό πρόβλημα για τις εταιρίες.
Η Virgin Atlantic ανακοίνωσε λίγες μέρες μετά την είδηση απόσυρσης, ότι ενδιαφέρεται να αποκτήσει τα αεροσκάφη για να τα λειτουργεί για πολλά χρόνια, όμως κάτι τέτοιο δεν προχώρησε ποτέ και τα Κονκόρντ μεταφέρθηκαν σιγά σιγά στο μουσείο της ιστορίας, να θυμίζουν στις νεότερες γενιές το πρωτοπόρο επίτευγμα των υπερηχητικών πτήσεων.
Το κύκνειο άσμα των πτήσεων, δόθηκε στις 27 Ιουνίου 2003, όταν ένα Κονκόρντ της Air France αποσύρθηκε στην Τουλούζ. Ο Ζαν-Σιρίλ Σπινέτα, πρόεδρος της Air France, σχολίασε αργότερα: «Στην πραγματικότητα, το Κονκόρντ δεν θα σταματήσει ποτέ να πετάει επειδή θα συνεχίσει να ζει στη φαντασία των ανθρώπων».
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr