Ακόμη ένα έτος θα χρειαστεί για το ινδικό μαχητικό Tejas το οποίο  έχει σχεδιαστεί και παραχθεί εγχώρια, για να γίνει πλήρως επιχειρησιακό. Αυτά σε ότι αφορά την βασική έκδοση. Η προηγμένη έκδοση Tejas MarkII, με πιο ισχυρό κινητήρα μάλλον θα απαιτήσει ξένη συνεργασία εάν η Ινδία θέλει το πρωτότυπο να πετάξει στην περίοδο μεταξύ 2018 και 2019.

Σύμφωνα με πηγές της ινδικής αεροπορικής βιομηχανίας: «το Tejas Mark-II βρίσκεται ακόμη στη φάση της σχεδίασης με μόνο την προκαταρκτική μελέτη να έχει ολοκληρωθεί, ακόμη όμως μένει η επανασχεδίαση».

Το γεγονός τόσο της καθυστέρησης του Tejas όσο και αυτού της βελτιωμένης έκδοσης έχει θορυβήσει την ινδική Αεροπορία η οποία πρόκειται να χρειαστεί τουλάχιστον 44 Μοίρες αντί των 35 που διαθέτει σήμερα προκειμένου να παρουσιάσει μια ικανοποιητική δύναμη αποτροπής απέναντι σε Κίνα και Πακιστάν. Επιπρόσθετα οι διαθεσιμότητες στην ινδική Αεροπορία είναι στο 50% σε όλες τις Μοίρες εξαιτίας της παλαιότητας των αεροσκαφών και των προβλημάτων συντήρησης που προκύπτουν από αυτή.

Ακόμη και με την παραγγελία των 36 Rafale –οι διαπραγματεύσεις για την οποία συνεχίζονται- με την ινδική Αεροπορία να πιέζει για τουλάχιστον διπλάσιο αριθμό αεροσκαφών, θα χρειαστούν τουλάχιστον δύο έτη μέχρι τα αεροσκάφη να αρχίσουν να παραδίδονται.

Με μεγάλους αριθμούς από τα παλαιότερα MiG-21 και MiG-27 να αποσύρονται σταδιακά το μονοκινητήριο Tejas χρειάζεται για να καλύψει το κενό στην αριθμητική δύναμη της Αεροπορίας της Ινδίας. Αλλά σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία το αεροσκάφος δεν πρόκειται να είναι επιχειρησιακό πριν τα μέσα του 2016 χάνοντας την προηγούμενη καταληκτική ημερομηνία η οποία ήταν για το Δεκέμβριο του 2015. Το αεροσκάφος για να είναι επιχειρησιακό πρέπει να πιστοποιηθεί σε μια σειρά βολών αέρος-εδάφους και αέρος-αερος όπως και στον εναέριο ανεφοδιασμό.

Το ελαφρύ όμως  Tejas δεν μπορεί να καλύψει το ρόλο είτε των Rafale είτε των Su-30ΜΚΙΙ καθώς διαθέτει μειωμένη ακτίνα δράσης στα 400 χλμ. ενώ μπορεί να μεταφέρει μόλις το 1/3  του οπλικού φορτίου των δύο άλλων μαχητικών.

Σύμφωνα με αναφορές του ινδικού Τύπου η καθυστερούσης στο Tejas ενδέχεται να ωθήσει στην ταχύτερη ανάπτυξη του μαχητικού 5ης γενιάς για το πρόγραμμα AMCA (advanced medium combat aircraft) το οποίο οι Ινδοί ελπίζουν να αναπτύξουν με τη βοήθεια της Ρωσίας.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ