Η Αμερικανική αεροπορία (USAF) ανακοίνωσε στις 6 Δεκεμβρίου ότι η αίτηση για την υποβολή προσφορών (RFP: Request for Proposal), για την προμήθεια νέου ιπτάμενου τάνκερ, θα εκδοθεί και αποσταλεί τον Ιανουάριο του 2007.

Η RFP για το νέο τάνκερ αναμενόταν να εκδοθεί το μήνα που διανύουμε, σε μία προσπάθεια να επισπευσθούν οι διαδικασίες για το πέρασμα του πολύπαθου προγράμματος KC-X στη φάση της υλοποίησης. Υπενθυμίζεται ότι το πρόγραμμα που αποσκοπεί στην αντικατάσταση του στόλου των γερασμένων KC-135, ματαιώθηκε πριν από δυόμισι περίπου χρόνια όταν αποκαλύφθηκε ότι η Darlene Druyun, αξιωματούχος της USAF που εμπλεκόταν στο πρόγραμμα, είχε υποβοηθήσει τη Boeing σε τέσσερα τουλάχιστον προγράμματα, μεταξύ των οποίων και το ιπτάμενο τάνκερ. Καταδικάστηκε σε εννέα μήνες φυλάκιση και αποφυλακίσθηκε τον Σεπτέμβριο του 2005. Η Αεροπορία των ΗΠΑ διαθέτει 531 συνολικά KC-135 Stratotanker. Από αυτά τα 114 είναι της έκδοσης -Ε με τους παλαιούς κινητήρες JT-3D και τα υπόλοιπα 417 είναι της έκδοσης -R (Re-engine), καθώς έχουν υποστεί αναβάθμιση και αντικατάσταση των παλαιών κινητήρων με παρακαμπτικούς CFM56. To ζήτημα είναι ότι το τελευταίο από τα αεροσκάφη αυτά παραδόθηκε στην USAF το 1965, οπότε η ηλικία του συνόλου των αεροσκαφών του τύπου, υπερβαίνει τα 41 χρόνια! Ο οργανισμός επιχειρησιακής έρευνας RAND έχει κάνει εκτιμήσεις βάσει των οποίων το κόστος της αντικατάστασης των KC-135 θα κυμανθεί μεταξύ 109 και 200 δις δολαρίων, ανάλογα με το εάν τα αεροσκάφη αντικατασταθούν ένα προς ένα ή όχι.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ